A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen.

Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb újautó kategóriája, a kisméretű SUV-ok szegmensének élén egy főként elektrifikált (a modellfrissítést követően pedig 100%-ban öntöltő hibrid elektromos) meghajtással gazdára találó áll. A valódi slágermodell Yaris Cross ugyanakkor nem csupán ezzel írt történelmet. Az európai ’Év Autója’ címet két alkalommal, 2000-ben és 2021-ben elhódító, 2020-ban pedig az ADAC által az ’elmúlt 20 év legmegbízhatóbb autójának’ címével kitüntetett Toyota Yaris alapjaira épülő Yaris Cross 2022-ben elhozta a Világ Városi Autója címet, 2023-ban pedig csúcsra ért, és a Yarist is megelőzve, több, mint 200.000 darabos értékesítéssel átvette Európa kedvenc Toyotájának címét. Az idei évre, 2024-re a Toyota Yaris Cross immáron nem csupán a ’házon belüli’ versenyben tarol, de Európa legnagyobb újautó szegmensét is kétvállra fektette, pedig a modellfrissített változat első példányainak kiszállítása még csak most kezdődött.

Utóbbi legfontosabb újításai között szerepel, hogy immáron kizárólag a világ legfejlettebb, ötödik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érhető el az autó, amelyből létezik egy kisebb, 115 és egy nagyobb, 130 lóerős kivitel. A szegmensben egyedülálló, új szintet képviselnek emellett a Toyota Smart Connect multimédia és konnektivitási lehetőségek, a Toyota T-Mate és Toyota Safety Sense vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek, valamint a minden korábbinál nagyobb hatékonyságot (és alacsonyabb fogyasztást/emisszót) lehetővé tévő olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók, mint a Predictive Efficient Drive, Predictive Deceleration Support és a Predictive State of Charge Control.

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom