Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio

A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio tovább finomított formanyelvvel és új felszereltségi tételekkel frissül. A BMW 4-es sorozat így még markánsabb stílusban testesíti meg a BMW modellpalettáját jellemző vezetési élmény és sportos elegancia hamisítatlan egységét.

A középkategóriában elérhető kupék és kabriók szegmensének globális piacvezetői számos aspektusban fokozzák vonzerejüket. A karosszéria vonalvezetése minden korábbinál intenzívebben hangsúlyozza a modellpáros dinamikus menetteljesítményét, miközben az utastér még tovább finomított prémium hangulatot áraszt. QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia, további digitális szolgáltatások, kibővített alapfelszereltség és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek újratervezett palettája.

Mindkét modell a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot. Piaci bevezetés 2024 márciusától. A három legfontosabb önálló piac: Egyesült Államok, Németország és Kína.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio első fényszóróinak új, összetéveszthetetlen kontúrjai és első lökhárítóinak gondos részletességgel kidolgozott vonalvezetései minden korábbinál magabiztosabb megjelenést és rendkívül progresszív kisugárzást garantálnak. A helyzetjelzők, a nappali menetfények és az irányjelzők függőlegesen elrendezett LED-technológiás fényforrásokkal világítanak. A Comfort Access funkcióval felszerelt modellek esetében új üdvözlő animáció. A hálómintázatú BMW hűtőrácsok matt króm keretezést viselnek – alapfelszereltségként és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető M Sport csomag részeként egyaránt.

Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az elvakítás-mentes mátrix távolsági fénnyel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók, a városi fények és a BMW M4 CSL stílusát idéző, exkluzív Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó hátsó lámpák is megtalálhatók. Az M Sport Pro csomag részeként az M Shadow Line fények is elérhetők mindkét modellhez.

Kifejezően terpesztő hátsó kialakítás, amely a modellpáros szélességét hangsúlyozza. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomagnak immár a magasfényű Black diffúzor is része, 100 milliméter átmérőjű kipufogóvégekkel.

Két újdonság a karosszériafényezési árnyalatok palettáján: Cape York metál és Fire Red metál. A modellpároshoz a BMW Individual árnyalatok és a speciális BMW Individual árnyalatok széles portfóliója is elérhető. A személyre szabhatóságot három új, 19” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra garantálja, Y- és duplaküllő-dizájnú kialakítással. Az opcionális extrafelszereltségi tételek között az M Carbon csomag és az eredeti BMW M Performance alkatrészek végeláthatatlan portfóliója is megtalálható.

Sportautósan modern utastéri hangulat BMW Ívelt Kijelzővel, alapfelszereltségként kínált sportülésekkel és újfejlesztésű kormányokkal. Az alapfelszereltségként kínált kormány és a BMW M bőrözött sportkormány esetében is a karima alsó felét lapos kialakítás szerint álmodták meg a mérnökök. A kormány mögötti váltófülek már szintén az alapfelszereltség részei.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio már alapfelszereltségként perforált Sensatec kárpittal húzott ülésekkel érkezik meg az utakra. A Black/Red kéttónusú, dekoratív kontúrozással ellátott Vernasca bőrkárpit az opcionális extrafelszereltség része. Mindkét modellhez elérhető a BMW Individual Merino bőrkárpitozás is, háromféle árnyalatban.

Az ülésfelületek minden korábbinál fenntarthatóbb anyagalternatívája, a BMW M Performtex az új BMW 4-es Coupé modellben ünnepli premierjét. A prémium minőségű, velúrszerű anyag Black árnyalatban válik elérhetővé, kizárólag a BMW M Performance modellekben és az M Sport csomaggal felszerelt modellekben.

Az átfogó digitalizáció következtében a műszerfalon jelentősen kevesebb gomb és kapcsoló kapott helyet. A szellőztetés, a légkondicionáló, illetve az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető ülés- és kormányfűtés a központi kijelzőn keresztül és a szellőzőrostélyokon található, új vezérlőpaneleken keresztül vezérelhető.

A behajtható külső visszapillantó-házak már szintén az alapfelszereltség részei. A műszerfal az opcionális extrafelszereltség részeként Sensatec-bevonattal is megrendelhető, még tovább finomított felületszerkezettel. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításnak már a műszerfal kontúrvilágítása is része.

Az utastér új, Dark Graphite matt dekorbetétjei az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag alumíniumból készült, rombuszmintás, antracit árnyalatú utastéri dekorbetéteket tartogat. Az egyes vezérlőelemek kristályüvegből készült Crafted Clarity változata ugyancsak elérhető az opcionális extrafelszereltség részeként, ahogyan az ajtókárpitokba épített vezérlőpanelek galvanizált változata is.

Széleskörű motorpaletta: az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio motorházteteje alá háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak az ügyfelek. A rendkívül erős hathengeres benzinmotorral és hathengeres dízelmotorral szerelt BMW M Performance modelleket egy másik soros hathengeres dízelmotor és egy négyhengeres gázüzemű erőforrás, valamint két négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor egészíti ki.

A hathengeres erőforrások és a négyhengeres dízelmotor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Mindegyik erőforráshoz nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, már az alapfelszereltség részeként. A motorerőt klasszikus hátsókerék-meghajtás vagy BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre, modellváltozattól függően.

A portfólió csúcsán négy BMW M Performance modell foglal helyet. Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrások, az M-specifikus futómű-technológia, valamint a karosszéria és az utastér exkluzív stílusjegyei kiváltképp sportos vezethetőséget és lendületes atmoszférát garantálnak.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő intelligens rendszerek rendkívül széles tárházával büszkélkedhet. Az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a kormányzó és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens is megtalálható.

A QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia új szintre emeli az egyszerű és intuitív járművezérlést. Középpontban az érintésekkel és élőbeszéd útján történő vezérlés. Új, áttekinthetően elrendezett funkciókkal dolgozó főképernyő, a felhasználói felület vezetőhöz közelebb eső oldalán pedig függőlegesen elrendezett, élő ikonok. A QuickSelect koncepció lehetővé teszi a kívánt funkciók egyetlen lépésben történő, almenük nélküli aktiválását. A központi kijelző alsó éle mentén elérhető menüsáv a légkondicionáló funkcióihoz kínál közvetlen hozzáférést.

A BMW Maps navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető, amelynek immár a BMW Head-Up kijelző és a kiterjesztett nézet (Augmented View) is része.

A bajor prémiumgyártó ügyfeleinek személyes eSIM kártyája mindkét modellben aktiválható. Optimalizált járműkapcsolat az 5G mobiltechnológiának köszönhetően, már alapfelszereltségként. A BMW ID és a My BMW okosalkalmazás még tovább egyszerűsített használata. A parkolási díjak és az üzemanyagszámlák mostantól digitálisan, az autóból is rendezhetők.

Az új BMW 4-es Coupé elérhető modellváltozatai:

BMW 420i Coupé

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,5 másodperc
Végsebesség: 240 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3 – 7,1 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 143 – 161 gramm / km

BMW 430i xDrive Coupé

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 180 kW / 245 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 600 – 4 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,7 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,9 – 7,7 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 157 – 174 gramm / km

BMW M440i xDrive Coupé

Motor: soros hathengeres benzinmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,5 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,7 – 8,5 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 174 – 191 gramm / km

BMW 420d Coupé

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 1 995 ccm
Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,1 másodperc
Végsebesség: 240 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,5 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 126 – 144 gramm / km

BMW 420d xDrive Coupé

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 1 995 ccm
Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,4 másodperc
Végsebesség: 238 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,1 – 5,9 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 135 – 154 gramm / km

BMW 430d xDrive Coupé

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 210 kW / 286 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 650 Nm percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,1 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,5 – 6,2 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 145 – 162 gramm / km

BMW M440d xDrive Coupé

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 700 Nm percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,6 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,7 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 160 – 175 gramm / km
Az új BMW 4-es Cabrio elérhető modellváltozatai:

BMW 420i Cabrio

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,2 másodperc
Végsebesség: 236 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,7 – 7,4 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 152 – 169 gramm / km

BMW 430i xDrive Cabrio

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 180 kW / 245 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 600 – 4 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,3 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,3 – 8,0 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 166 – 182 gramm / km

BMW M440i xDrive Cabrio

Motor: soros hathengeres benzinmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,9 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,7 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 182 – 197 gramm / km

BMW 420d Cabrio

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 1 995 ccm
Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,6 másodperc
Végsebesség: 236 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,2 – 5,8 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 136 – 153 gramm / km

BMW 430d Cabrio

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 210 kW / 286 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 650 Nm percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,8 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,6 – 6,2 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 146 – 164 gramm / km

BMW M440d xDrive Cabrio

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 700 Nm percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,0 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,4 – 6,9 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 167 – 182 gramm / km

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom