Bezzecchi első győzelmét aratta, Bagnaia hibázott

A versenyzőknek nem volt egyszerű dolguk, ugyanis esős körülmények között rajtolt el a mezőny az Argentin Nagydíjon. Marco Bezzecchi jött el a legjobban a startnál, mögötte Alex Marquez, Fracesco Bagnaia, Franco Mobidelli és Johann Zarco motorozott. Brad Binder, a tegnapi sprintfutam győztese dobta el a motort.

Fabio Quartararo visszaesett a mezőny végére, mivel Nakagami jött be mellé nagyon agresszívan, így a Yamaha versenyzője kisodródott a pályáról. Kicsit hátrébb Johann Zarco elveszítette az ötödik pozíciót, és Fabio Di Giannantonio, Alex Rins, majd Jack Miller is elmentek mellette.

Nem az Apriliák versenyének nézett ki ez az első szakaszban, ugyanis Aleix Espargaro a 10., míg Maverick Vinales a 12. helyen motorozott. A 7. körben már 1,8 másodperces előnye volt Marco Bezzecchinek, aki folyamatosan szép csendben építgette előnyét a másik két ducatissal és Morbidellivel szemben.

Féltávnál az ötödik helyért zajlott leginkább a csata Alex Rins, Johann Zarco és Fabio Di Giannantonio között. Utóbbi versenyző kezdett egy kicsit elfogyni, így Jack Miller tudott bejönni elé 8.-nak a KTM-mel. Az élen a helyzet változatlan volt, Bezzecchi vezetett Alex Marquez, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli előtt.

Az elejében történt egy helycsere, Bagnaia fogta meg Alex Marquezt, ráadásul Morbidelli is közeledett a spanyolra. Bezzecchi óriási előnnyel, 5,7 mp-el vezetett a három versenyző előtt. A 18. körben jött a dráma: Bagnaia elesett és visszakerült a 16. helyre a mezőny végére. Morbidelli megörökölte a dobogó legalsó fokát, viszont Johann Zarco közeledett a kettősre.

Bagnaia úgy tűnt sima dobogót hoz, de végül hibázott, és elveszítette a világbajnoki elsőségét

Három körrel a vége előtt Johann Zarco ment el Morbidelli mellett, az utolsó körökre pedig az maradt a kérdés, meg tudja-e előzni Alex Marquezt. Bezzecchi megnyerte élete első futamát, Zarco pedig óriásit hajrázva megkaparintotta a második helyet, Alex Marquez pedig a dobogó legalsó fokának örülhetett. A további sorrend a top 10-ben Morbidelli, Martin, Miller, Quartararo, Marini, Rins és Di Giannantonio lettek.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Voge 900 DSX (2024) teszt – Komfort és kütyürengeteg Kínából – Motor&Verda

A Voge 900 DSX kedvező árával hívja fel magára figyelmünket, és a motorra pattanva sem nyújt csalódást. A kínaiakhoz híven pedig rengeteg kütyüvel, 21. századi megoldással is találkozhatunk ezen a túraendurón.  Egyre népszerűbb és keresettebb lesz e modell hazánkban is, nem véletlenül! 3 770 000 Ft-os alapáron kínálják a 900 DSX-et, mely már önmagában véve […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Moto GP

A MotoGP és a Superbike a HUMDA szervezésében tér vissza Magyarországra

Budapest, 2024. szeptember 19. – Harminchárom év után a 2025. augusztus 22-24-i hétvégén tér vissza a gyorsasági motorversenyzés királykategóriája, a MotoGP Magyarországra. A következő szezonban a Superbike világbajnokság (World Superbike Championship, WSBK) július 25-27-i állomása is hazánk lesz, ez a versenysorozat harmincöt év után érkezik újra hozzánk. A viadalok promótere és szervezője a Széchenyi Egyetemi […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A Törökországban épített „Bunker Imprint” a 2024. évi Honda Customs győztese

• A 2024. évi Honda Customs verseny rekordot döntött, hiszen 9 európai ország 16 motorját mutatták be a www.hondacustoms.com weboldalon és a biarrzitzi Wheels and Waves fesztiválon • Az idei megmérettetés középpontjában a CL500 és CL250 * állt • A török „Bunker Imprint”, a kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café racere, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom