Bezzecchi nyert, tiszta Ducati dobogó az 1000. hétvégén

Bagnaia kicsit beragadt a rajtnál, Marc Marquez, Jack Miller és Luca Marini is lerajtolta a bajnoki címvédőt. Brad Binder jól startolt, de az első körben kitessékelték a pálya szélére, így visszaesett a 18. pozícióba. Miller próbálkozott Marc Marquez előzésével az első körben, ráadásul a harmadik helyen már ott volt Bagnaia is, így izgalmas harcra volt kilátás.

Maverick Vinales mutatta meg magát az ötödik körben, Bagnaiát próbálta megelőzni, de összeértek, és mindketten a kavicságyban kötöttek ki. Bagnaia dühében majdnem megütötte a spanyolt. Nem sokkal később Alex Marquez és Luca Marini is összeütköztek, Alex Marquezt pedig kis híján elütötték a többiek. Nagy szerencséje volt mindkettőjüknek.

Marco Bezzecchi előzte Marc Marquezt, akit gyakorlatilag teljesen kivezetett a pályáról, ezért később vissza is kellett adnia egy pozíciót. A 10. körben Miller vezetett Bezzecchi, Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Augusto Fernandez és Aleix Espargaro előtt.

Bezzecchi átvette a vezetést és folyamatosan építgette előnyét. Mögötte Marquez motorzott, aki szintén egy kisebb résben haladt, a többiek viszont teljesen együtt voltak a harmadik helytől a hetedikig. Martin, Miller, Zarco, Augusto Fernandez és Aleix Espargaro csatázott a dobogó legalsó fokáért.

Miller kezdett elfogyni a verseny 2/3-ához közeledve, a 18. körben már csak a 7. helyen haladt és csapattársa Binder is támadni készült ellene. A dél-afrikai versenyző pont Millert előzte, de levágta a sikánt. A visszaengedés ellenére hosszúkörös büntetést rótt ki rá a versenybíróság.

Marquez bukásával dobogót veszített el

Öt körrel a vége előtt Bezzecchi vezetett Marquez, Martin, Zarco, Fernandez, Aleix Espargaro, Jack Miller és Brad Binder előtt. Miller esése után pár körrel később Marquez bukását követhettük. A végén Bezzecchi tökéletes versenyt teljesítve nyert, Jorge Martin és Johann Zarco előtt. A francia közönség tehát hazai versenyzőt ünnepelhetett a dobogón.

A további sorrend Augusto Fernandez, Aleix Espargaro, Binder, Fabio Quartararo, Fabio Di Giannantonio, Nakagami, Morbidelli, Petrucci, Savadori és Folger volt, 13-an értek célba.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom