Bravúrozott a Magyar motorversenyző, pontot szerzett a JuniorGP európai futamán

Kecskés Bence szabad kártyával indult a JuniorGp világbajnoki sorozat aragoni fordulóján a Stock ECh – azaz a 600 köbcentis – kategóriában indult az MDR Team Competicion csapatával.

Amit érdemes elmondani a Junior Gp-ről az az, hogy sok MotoGP és WSBK versenyző is itt pallérozódott. Ez nem meglepő, hiszen Nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik össze tudásukat. A szabályrendszer is a fent említett két világversenyhez hasonló… Bence hétvégéje már csütörtökön, az edzésekkel kezdődött, amik folytatódtak még pénteken is. Tehát volt idő a beállítások finomhangolására. Szombaton két időmérő edzés, vasárnap csak egy felmenetel: a VERSENY várta a résztvevőket.

Kecskés Bence az időmérők összesített rangsorában a 15. helyet foglalta el a 24 versenyző közül. Sajnos a versenyigazgatóság büntetést rótt ki rá egy szabály akaratlan megsértése miatt. Mivel Bence a megengedettnél több lassú szektort produkált, vagyis lassan ment, az idő adatok szerint sokat várt egy szektorban, ezért úgy vélték be akart várni egy másik, gyorsabb versenyzőt, ami szabálytalan ebben a sorozatban. Illetve minden boxba való kihajtás is lassú szektornak számít, hiszen a box utcába érve és azt elhagyva a szokásosnál lassabban teljesíti azt. A két box kihajtás és a kisodródások összeadódásából lett Bencének büntetése, ami miatt hátra sorolták -további két versenyzővel együtt-, ő a 22. helyről kezdte meg a hétvége egyetlen versenyét vasárnap.

Ezen egy nagyon jól sikerült rajttal a harmadik kanyarban már a tizenötödik pozícióba hozta fel a technikát, innen kezdett utána feljebb törni. Azonban az ötödik kör után piros zászlót intettek egy versenytárs súlyos bukása miatt. Bence az addigra elért tizennegyedik pozícióból rajtolhatott a verseny újraindításakor. Hat kört kellett megtenniük, hogy véglegesíthessék az eredményeket, a magyar motorversenyző a 13. pozícióig tudta magát felküzdeni. Az előtte lévő versenyzőtől fél kerék választotta el a leintés pillanatában, de ez is hatalmas teljesítmény, tekintve hogy soha nem indult meg ebben a bajnokságban!

“A versenyhétvége sok kihívást tartogatott számomra, nagyon gyorsan kellett alkalmazkodnom a versenysorozatban kötelező, általam már megismert gumigyártó különböző méretű első gumijához, ami bizony megtréfált az elején, de sikerült közel ideális beállításokat találni hozzá és már én is könnyebben kezeltem a motort az edzések végére. Váratlanul ért a büntetés, megdöbbentem milyen furcsa szabály ez, de elfogadtam, tanultam belőle, es igyekeztem a legjobbat kihozni magamból, mint mindig. A piros zászlós megszakítás után sikerült ideális állapotban tovább folytatnom a futamot, és nagyon szerettem volna meg egy hellyel előrébb végezni, de elsőre elégedett vagyok az eredménnyel. Köszönöm a munkát a csapatnak. Köszönöm a drukkolást, nagyon jó volt érezni, hogy lélekben mennyien vagytok velem!” -mesélte Bence a hétvégéről.

Magyarországot most mar nyilvántartják a JuniorGp-ben Bencének hála. A bajnokságban sikeresen gyűjtött néhány pontot kis hazánknak. Bence jövőjéről jelenleg is folynak a tárgyalások, ugyanis meg van annak az esélye, hogy jövőre állandó versenyzője legyen a JuniorGp-nek…

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson bemutatja az új, limitált kiadású Fat Boy® Gray Ghost modellt

A Harley-Davidson bemutatja a lenyűgöző új Fat Boy® Gray Ghost modellt, amely az Icons Motorcycle Collection ötödik különleges darabja. A limitált példányszámú különkiadás a legendás Fat Boy megjelenésének 35. évfordulóját ünnepli – egy olyan motorkerékpárét, amely mára valódi kulturális ikonná vált, és az utak egyik legismertebb szereplője. A Fat Boy Gray Ghost a motortervezés egyik […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Nagymotoros megjelenéssel folytatja pályafutását, és egy Honda-újdonságot is tartogat a vásárlóknak, az idén már 26 éve forgalmazott CB125F

• Az Alapjárat-leállító Rendszert elsőként alkalmazza hagyományos, lábbal kapcsolható váltóval felszerelt motorkerékpárnál a Honda • A vadonatúj, 4,2”-os, Honda RoadSync okostelefon-kapcsolatra képes, TFT-műszeregység és a kormányon elhelyezett, igen hasznos USB-C-aljzat prémium szintre emeli a felszereltséget • Átrajzolt formavilág, modern világítási rendszer és még jellegzetesebb sziluett • A továbbfejlesztett, 125 cm3-es „enhanced Smart Power” (eSP) erőforrás […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Triumph Trident 660 (2025) teszt – A design, az erő és a komfort triumvirátusa – Motor&Verda

Ha valaha is álmodoztál egy olyan motorról, ami egyszerre stílusos, kényelmes, és a mosolyod fülig ér a sisak alatt, akkor a Triumph Trident 660 neked készült. A 2025-ös modellévre a britek ráadásul rengeteg újdonsággal vértezték fel a Tridentet, mely így most még vonzóbb választásnak tűnhet. Ez a csupaszmotor nemcsak a városi közlekedésben áll helyt, hanem […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom