Dall’Igna: Marquez elhagyja a Hondát a Ducatiért

Már egy ideje szó van róla a MotoGP paddockjában, hogy Marc Marquez otthagyja a Hondát, és a mezőny egyik legjobb motorjára pályázik: a Ducatira. A kiadó helyek közül nem sok van, a gyári Ducatikat Francesco Bagnaia és Enea Bastinaini, a VR46-os motorokat Luca Marini és Marco Bezzecchi (bár itt igencsak furcsa lenne látni Marquezt), a Pramac Ducatikat pedig Jorge Martin és Franco Morbidelli vezeti jövőre.

Egy csapat azonban kimaradt. A Gresini Ducati, ahol Alex Marquez Fabio Di Giannantonióval alkot párost. Ez utóbbinak nem ment ebben az évben, így az ő helyére, testvére mellé várják Marc Marquezt. Marquez a japán hétvége előtt azt mondta, itt dönti el és be is jelenti döntését, ez azonban nem történt meg. Gigi Dall’Igna a Ducati főnökségének tagja viszont olyan nyilatkozatot tett, amely szinte egyértelművé teszi Marquez döntését.

„Marc egyike a legerősebb versenyzőknek a történelem során. Az a tény, hogy ilyen nagyon szeretne felülni egy Ducatira, csakis kellemes lehet számunkra. Eldöntötte, hogy otthagyja a Hondát egy nem gyári támogatottságú Ducatiért. Egyértelmű, hogy a motorunkat akarja. ”

„Ezt hallottam, de nincs még hivatalos bejelentés (a Gresini szerződésről). Azt hiszem, még nagyon sok mindent kell megtennie, és nem lesz egyszerű számára, ha a jelenlegi szerződéséből (a Hondával) ki akar lépni, abban az esetben, ha valóban ezt akarja” – utalt Dall’Igna arra, hogy csak a hondás szerződés lezárásán dolgozik már Marquez.

„De nekem úgy tűnik, hogy ilyen kijelentéseket tett. A mi szemszögünkből ez nagyon megnyerő dolog. A leginkább az okozhat gondot, ha felkavarja az egyensúlyt, amely most a Ducati csapatok között van. De ez a része lesz a dolognak, és nekünk lesz a feladatunk, hogy jól kezeljük a helyzetet.”

Az biztos, hogy Marquez egy korábbi Ducatin is versenyképes lesz, futamgyőzelmekért harcol majd. Igazából most is ez a helyzet kezd kialakulni Martinnal kapcsolatban: 2023-ban is nagy esély van rá, hogy ne gyári versenyző nyerje az egyéni bajnoki címet. Ha Marc Marquez felül egy Ducatira, nem akarjuk Crutchlowt idézni, de akkor a többieknek lehet annyi.

Fotó: MotoGP Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom