Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek

Mindkét problémára megoldást kínálhat, hogy a spanyolországi Toledóban működő Országos Végtagbénulási Kórházban elkezdték használni azt a díjnyertes simracing-szimulátort, amit közös munkájával alkotott meg a Ford Spain, a Fundación ONCE, a Team Fordzilla és a Hi-Speed Simulators.

A szimulált autókat ugyanazokkal a technológiákkal lehet irányítani, amelyeket a Ford Adapta is használ (ez egy spanyolországi program a fogyatékkal élő emberek járműveinek átalakítására), így a rendszer nemcsak abban segít, hogy a betegek a virtuális utazásokon keresztül magabiztosabban térjenek vissza az autózáshoz, hanem abban is, megtanulják a módosított kezelőszervek használatát.

Ilyen például a módosított kormánykerék, amivel pedálok nélkül lehet gyorsítani és fékezni. Ez a megoldás igencsak szokatlan a legtöbb vezető számára, de ha a biztonságos virtuális térben megszokják a működését, azzal olyan magabiztosságra tehetnek szert, ami majd a való világban is segít újra a volán mögé ülni.

A szimulátor mostantól az Országos Végtagbénulási Kórház állandó rehabilitációs eszköze lesz, amellyel a gerincsérülést szenvedett emberek fizikailag és mentálisan is felkészülhetnek arra, hogy újra autózzanak.

Mustang Mach-E Ford Adapta

Az év elején a Ford Spain elnök-vezérigazgatója, Jesús Alonso a toledói kórházban mutatta be a Mustang Mach-E Adapta modellt, vagyis a Ford első olyan elektromos autóját, amit kifejezetten a mozgáskorlátozottak számára terveztek. Ugyanezen az eseményen próbálhatták ki a betegek először a Ford Adapta szimulátort is, amelynek használatát a Team Fordzilla egyik sztárja, José Iglesisas mutatta be, bevezetve az érdeklődőket a virtuális autózás és a simracing világába. A szimulátor ugyanolyan kezelőszervekkel használható, mint a módosított Mustang Mach-E, sőt a szimulátor képernyőjén megjelenő műszerfal is megegyezik az autó valódi kijelzőivel, hogy az emberek a lehető legkisebb zökkenővel ülhessenek majd át a virtuális járműből a valódi autóba.

Országos Végtagbénulási Kórház

A Végtagbénulási Kórházat 1974-ben nyitották meg Toledóban, hogy országos referencia-központként működjön a gerincvelő-sérülésekkel kapcsolatos szakellátás, kutatás és továbbképzés területén. A kezelések mellett a kórház számos olyan kezdeményezésen és projekten is dolgozik, amelyek célja, hogy a fogyatékkal élő emberek teljes egészében visszailleszkedjenek a megszokott életükbe – legyen szó akár a sportról, a közösségi életről, a munkahelyről vagy a családról.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom