Ex-rallyversenyzőt hívott ki párbajra a Toyota világszintű elnöke

A Toyota világszintű elnöke, a ’Morizo’ álnéven maga is mesterpilóta Akio Toyoda szenvedélyes rajongója a sportautóknak és az autóversenyzésnek. Nem véletlen, hogy az ő elnöksége alatt éli újabb motorsport aranykorát a Toyota, amelynek versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt években mindent megnyert, amit meg lehetett, a Rally Világbajnokság és a Hosszútávú Világbajnokság egyéni és konstruktőri világbajnoki címeitől a Dakarig.
Még januárban került fel a YouTube-ra egy beszélgetés vele, és a TOYOTA GAZOO Racing rally csapatának csapatfőnökével, a korábban Toyota színekben versenyző ex-rallypilótával ahol váratlanul egy kihívás is elhangzott: Morizo és Jarri-Matti még idén összeméri tudását egy oda-visszavágós párbaj keretében. Az összecsapásokra még nem került sor, de azóta a Fuji 24 órás versenyen a két pilóta már versenyzett egy csapatban egy hidrogén belsőégésű Corolla volánja mögött, így volt lehetőségük felmérni egymás képességeit.

Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke nem szégyelli kimondani, hogy kifejezetten nagy rajongója egy bizonyos rallyversenyzőnek, sőt igazából egész gyakran beszél erről. Akio rallyversenyző bálványa pedig nem más, mint Jari-Matti Latvala. A Toyota csapatához 2017-ben csatlakozva Rally Világbajnokságon (WRC), már a második fordulóban győzedelmeskedni tudott pilótaként.

 „Össze kell jönnöm vele egy jó beszélgetésre! Nagyszerű lenne!” – mondta sokszor a Morizo álnéven maga is mesterpilóta Toyota-elök Jarri-Matti Latvalával kapcsolatban, aki azóta a TOYOTA GAZOO Racing rally csapatának csapatfőnöke. A beszélgetés végül összejött, és még januárban a YouTube-ra is felkerült, az alábbi linken megtekinthető:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=kpeqgJ2QJS0&feature=emb_logo

Morizo régóta várt beszélgetése Jari-Matti Latvalával: 40 percnyi mosoly

Latvala a versenyzéstől visszavonulva 2021-től lett a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team csapatvezetője, és vezetősége első évében mindent besöpört a WRC-ben: a csapat megnyerte a gyártói, valamint az egyéni világbajnoki címeket is.

Szia, Jari-Matti!” “Szervusz Akio-san!”

Így indult a páros beszélgetése, széles mosolyok közepette. Nagyjából 40 perc után azonban a beszélgetés érdekes fordulatot vett. A két szenvedélyes pilóta ugyanis szemtől szemben megmérkőzi majd 2022-ben, ráadásul rögtön kétszer is. A tét pedig nem kicsi:  amennyiben Latvala nyer, visszatérhet a WRC versenyzéshez, mindemellett pedig hazaviheti azt a Yaris WRC versenyautót, amivel korábban versenyzett.

„Mindezt meg fogjuk osztani a világgal, szóval figyeljék a történéseket. Hogyan alakul majd a párbaj? Vajon Jari-Matti legyőzi Morizót és visszaszerzi a vezetői székét? És vajon megszerzi-e a bónuszt, és beállíthatja-e személyes gyűjteményébe a WRC versenygépet? Szeretném, ha mindenki nagy izgalommal követné az eseményeket egész évben.” – fogalmaz Akio Toyoda a videóban.

Morizo vs. Jari-Matti Latvala

Jari-Matti latvala rallyiversenyzőként meglehetősen patinás pedigrét tudhat magáénak, pályafutása során nem kevesebb, mint 18 világbajnoki futamon végzett a dobogó legfelső fokán (ebből két alkalommal Toyota Yaris WRC-vel), és három világbajnoki szezonban végzett ezüst, kettőben pedig bronzérmesként. A csúcsra azonban csapatfőnökként jutott fel, mindjárt első évadában, 2021-ben, amikor a Toyota a konstruktőri és egyéni világbajnoki címet is elhódította a Rally Világbajnokságban. A Morizo álnéven versenyző Akio Toyoda több nemzetközi megmérettetésen (jellemzően hosszútávú versenyeken) és japán rally futamon indult, olyan kimagasló eredményekről azonban nem számolhat be ezen a téren, mint Latvala.

A részben viccből indult kihívásnak így kétségkívül Jari-Matti az esélyese, kérdés ugyanakkor, hogy ha megnyeri az összecsapást, tényleg felcserélné-e csapatfőnöki székét a pilótaüléssel, hogy újra versenyzőként is megmérethesse magát és harcba szállhasson a gyűjteményéből pilótaként még hiányzó egyéni rally világbajnoki címért.

Kapcsolódó cikkek

29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy

Nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy utánpótlásnevelési rendszer. Alapos felmérési munkát követően transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerülhettek be versenyzők a programba. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakemberek a HUMDA […]

Olvass tovább

2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt. A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – […]

Olvass tovább

Goodwoodban mutatja be a BMW AZ ÚJ M3 Touring MotoGP™ Safety Cart

Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M GmbH számos nagyteljesítményű újdonságról lerántja a leplet Goodwoodban. Reflektorfénybe gurul így többek között a MotoGP™ új biztonsági autója is, amelyet az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring műszaki alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car karosszériaborítása az 50. évforduló, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom