Ez a Toyota bármi lehet, amire szükségünk van

Az október végén nyíló japán mobilitási kiállításon többek között egy hiperpraktikus tanulmányautót is bemutat a Toyota. A Kayoibako több egyszerű mikrofurgonnál: egy olyan szállítási megoldás, amely a végletekig képes elmenni, hogy megfeleljen gazdája igényeinek.

Az online fordítóprogramok „visszaváltható doboz”-ként értelmezik a kayoibako kifejezést. Ha azonban japánul (通い箱) illesztjük be a keresőbe, kiderül, mit is takar valójában a fogalom: olyan egyszerű ládákat, amelyek belső terét az adott szállítási feladatoknak megfelelően tudjuk alakítani, elhatárolni, tagolni. Kívül tehát semleges, belül azonban zseniális – a japán autóiparban nagy hagyományai vannak ennek az építésmódnak, a Toyota azonban most a végletekig fokozta ezt az értékpárt.

A Toyota Kayoibako egy tisztán elektromos városi szállítójármű, amelynek belső terét igényeinktől függően alakíthatjuk ki. A variációs lehetőségek száma persze nem végtelen, de a fémpadlón kialakított sínrendszernek köszönhetően moduláris szerelvények sokasága szerelhető be a járműbe. A koncepciót szemléltető képeken ezek polcos állványok, de a vezető melletti platformon kerekesszék is rögzíthető, illetve az illusztrációkból arra következtetünk, hogy akár üléssorok is elhelyezhetők a 3990 mm hosszú, 1790 mm széles, 1855 mm magas járműben. Ilyenkor nyer értelmet a különleges hangulatvilágítás: a padlót erősítő, X alakú bordák az oldalfalakon is visszaköszönnek, mint rejtett fényforrások.

A bevezetőben semleges külsőről beszéltünk, ám a Toyota Kayoibako minden, csak nem sablonos. Míg a vezető oldalán egyetlen, hagyományos ajtaja van, túloldalt B-oszlop nélkül csatlakozik egymáshoz a szokásosan nyitható első ajtó és a hátsó tolóajtó. Így könnyedén megközelíthető az alacsony padlós raktér. Hátul a Toyota Land Cruiserből ismerős, vízszintesen osztott hátfal segíti a rakodást. A lökhárító lehajtásával nem csak perem nélkül rakodható a belső tér, de masszív fellépőt is kapunk, ami megkönnyíti a 3127 x 1485 x 1437 mm-es raktér megközelítését. Ha ennyi hely nem volna elég, a Kayoibakón tetőcsomagtartó, illetve külső oldalfali tárolóelemek is rögzíthetők.

Habár a Kayoibako lényege az optimalizált szállítás, a különleges vezetői környezet is figyelmet érdemel. Az ülés egy dobogón kapott helyet – ez optikailag és fizikailag és elhatárolja a sofőrt a rakománytól. A lapított kormány formája arra enged következtetni, hogy elektronikus (by-wire) kormányművel dolgozik a kis furgon; a helytakarékos volán mindenesetre akadálytalan rálátást biztosít a tövében elhelyezett elsődleges kijelzőre. A rendelkezésre álló hely minél jobb kihasználása érdekében az orr magasra jön fel, emiatt rendkívül lapos a szélvédő. Ám, hogy a vezetőnek mégse egy keskeny lőrésen keresztül kelljen tájékozódnia, a magasra emelt, ezért ütközés ellen védett fényszórók által közrezárt felületet hűtőmaszk helyett üvegpanel fedi: ezen keresztül (a minimalista kezelőfelületnek is köszönhetően) a jármű közvetlen környezetét is szemmel tarthatja a sofőr.

A szélvédő alatti sávon egy további, széles kijelző kapott helyet, amelyen további menetadatok mellett a visszapillantó kamerák képe is megjeleníthető. Az illusztrációkon a kormányoszlopra helyezett képernyő a napi szállítási feladatokat taglaló logisztikai naplóként szolgál, míg a panorámamonitorról a sebesség és a navigációs rendszer adatai olvashatók le, ezt azonban szintén teljes mértékben testre szabható konfigurációként képzelték el a tervezők, ahogy a jármű összes fedélzeti szoftverje az adott felhasználáshoz igazítható.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom