Farkas Kevinnel beszélgettünk – Ismerjük meg hazánk motorversenyzőit #1

Engedjétek meg, hogy bemutassam Nektek hazánk egyik legnagyobb motoros tehetségét, a mindössze 16 esztendős Farkas Kevint! Egy hétköznap délután raboltam el Kevin idejéből egy keveset az interjú kedvéért, hogy jobban megismerhessem én is, illetve az olvasók is Őt. Kevin jelenleg a MotoGP előszobájának számító Red Bull Rookies Cup-ban versenyez. De ugorjunk is vissza a múltba, nézzük meg, milyen út vezetett el idáig!

“Előbb tudtam motorozni, mint biciklizni”

A fejezet címe talán jól érzékelteti, hogy mennyire korán kell elkezdeni a motorozást manapság. Kevin is négy évesen már húzta a gázt. Ebben a legnagyobb inspirációt, valamint támogatást apukája jelentette számára – aki a mai napig mindig mellette áll mindenben. 

Mindössze 8 évesen, 2015-ben már pocketbike-kal (PW50 minimotorral) nemzetközi junior bajnokságot nyert. Innen pedig nem volt megállás, sorra jöttek a jobbnál jobb eredmények. Lépkedve egyre feljebb a kategóriák között, egyre nagyobb és erősebb motorokkal versenyzett Kevin. A részletes listát egyébként ide kattintva érhetitek el. 

2021-ben és a tavalyi évben a Northern Talent Cup-ban (NTC) mérte össze tudását a többi ifjú titánnal. Ez a sorozat a MotoGP betétfutamaként, jól ismert GP pályákon kerül megrendezésre. 250 köbcentis, egymással teljesen megegyező KTM motorokkal zajlik a verseny. Az egyenlő feltételek mellett Kevin az első évében negyedik, tavaly pedig (öt futamgyőzelemmel) második helyen zárta a NTC-t. 2022-ben egyébként magyar fiatalok dominálták ezt a sorozatot, hiszen az összetett győztese Rossi Moor lett, de Varga Tibor és Vincze Martin is az élmezőny tagja volt.

“A Red Bull-t, mint márkát nagyon szeretem”

Kevin idén már a Red Bull Rookies Cup-ban versenyez. Ebbe a sorozatba, a MotoGP előszobájába egyetlen magyarként jutott be 2023-ban. Saját elmondása szerint a legjobb helyen van itt, hiszen igazán szereti az egész, Red Bull által nyújtott értékrendet, illetve az egész “brand”-et. Hát még ha hozzátesszük, hogy a Red Bull Ring a kedvenc pályája!

De hogy mi is ez a sorozat pontosan? Egy teljesen azonos motorokra, azonos feltételekre épülő sorozat fiatalok számára. Olyan tehetségek kerültek ki innen (a teljesség igénye nélkül), mint például Johann Zarco vagy Pedro Acosta. 

KTM RC 250 R motorokkal versenyeznek a résztvevők, a versenygépek pedig – mint azt az interjú során megtudtam – tényleg teljesen egyformák! Nem úgy, mint a Formula 3 vagy a Formula 2-ben, hogy autós példát hozzak… Itt nem is nyúlhat senki más a motorokhoz, csak a kupa által kiosztott szerelők. Minden főszerelőhöz 4 motor tartozik – Kevinét egyébként Alfonznak hívják. E mellett azért a NTC-s, régi hű szerelője, Szántó Roland is elkíséri apukája mellett Kevint – bár neki a fentebb említettek miatt idén kicsit kevesebb szerep jut.

A szezonkezdet nehézségei (új motor, új csapat, stb.) után a szezon feléhez érve már látszik a rengeteg befektetett munka, a sok edzés. Az eredmények szépen érkeznek, a pontok pedig csak gyűlnek. 

Hozok Nektek egy konkrét példát is! A nyári szünet előtti futam a hollandiai Assenben került megrendezésre – melyre én személy szerint minden évben kilátogatok. A tavalyi NTC-os teljes magyar dobogó (melyen Kevin a 2. helyet foglalta el) után idén is volt mire büszkének lennem magyarként. Kevin ugyanis a 19. rajtkockából egészen a 7. helyig küzdötte fel magát! Élőben látni ezt a futamot az egész hétvégém egyik legfelejthetetlenebb része volt – sok körmöm bánta az izgalmakat, de maximálisan megérte!

Az év hátralévő részében is a fejlődés, illetve a további pontok gyűjtése lesz a cél. A motor kiismerésével, további tapasztalatgyűjtéssel pedig erre bőven van reális esélye Kevinnek. 

A következő, a hosszú nyári szünetet követő futam ráadásul most hétvégén, a Red Bull Ringen kerül majd megrendezésre. Kevin kedvenc pályája ez tehát, drukkoljatok Ti is neki, hogy minél jobb eredménnyel zárja a hétvégi két futamot!

Mit hoz a jövő?

Erre a kérdésre választ senki sem tud adni. A tehetség mellett ugyanis sajnos a pénzügyi háttér, a támogatók is hatalmas szerepet játszanak a mai világban. Annyi biztos, hogy Kevin minden tőle telhetőt megtesz a minél eredményesebb jövő érdekében. Folyamatosan edz itthon a futamok között is, akár a NTC-os motorjával, akár nagyobb kétkerekűekkel. Képzeljétek el, hogy a Yamaha R6-hoz, sőt, a Ducati Panigale-hoz is felnőtt már! Reméljük, a sok edzés meghozza gyümölcsét, és a közeljövőben a MotoGP legkisebb géposztályában találkozhatunk majd Kevinnel! 

Ági

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom