Ferrarikkal indul a nyár a Balaton Park Circuiten

Magyarország legmodernebb versenypályáján április végén kezdődött el a 2024-es szezon. A Laptiming Kupa sikere után néhány héttel pedig már Ferrarik népesítik majd be a Balaton Park Circuit boxutcáját. Június első hétvégéjén ugyanis a Ferrari Challenge sorozat idei második fordulóját rendezik meg a Balaton Parkon. És a versenyeken magyar tehetségnek is szurkolhatunk majd.

Az autósport világában csak néhány olyan meghatározó márka van, amelyek sok évtizedes múltra tekintenek vissza, és már rengeteg sorozatban letették a névjegyüket. Az egyik ilyen kétségtelenül a Ferrari, amely a Forma-1 egyik legsikeresebb csapata, és az egyetlen, amelyet 1950 óta minden szezonban megtalálhattunk a rajtrácson. Emellett a hosszútávú autóverseny-sorozatok legnagyobb eseményének számító Le Mans-i 24 órás viadalt is többször nyerték meg a Ferrari versenyzői.

Ilyen eredményekkel nem meglepő,hogy a márka 1993-ban létrehozta a saját sorozatát, ahol a Ferrari tulajdonosok egymás ellen küzdhetnek meg a világ különböző versenypályáin. Az első idényben még kizárólag európai eseményeket rendeztek, de a Ferrari Challenge sikerét mutatja, hogy a következő évben újabb földrészeken indítottak bajnokságokat. Jelenleg európai, brit, észak-amerikai és japán versenysorozat létezik, és idén először a kontinens legjobbjai Balatonfőkajárra is ellátogatnak. A szezon május elején Mugellóban indult, és a Trofeo Pirelli második futamán magyar siker született. A negyedik helyről rajtoló Válint Bence magabiztosan versenyzett, így mások mellett megelőzött többek között egy korábbi Forma-1-es pilótát, Timo Glockot is.

A Ferrari Challenge szépsége,hogy egy versenyhétvégén profi pilóták számára kiírt sorozatot is láthatnak a nézők, és olyat is, ahol amatőr, hobbiversenyzők küzdenek meg egymással. Az előbb már említett Trofeo Pirelli a legrangosabb kategória, ahol az idei évtől kezdve a márka új autókat versenyeztet. Az előző három idényben használt Ferrari 488 Challenge EVO-t a Ferrari 296 Challenge váltotta. Ez a modell V6-osmotorral és 700 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, ami garantáltan egyedi élményt ad majd a kilátogató nézőknek. A korábban használt modell azonban az amatőrök számára megmaradt, így még színesebb lesz a felhozatal.

A hétvége május 30-án, csütörtökön a tesztekkel indul, majd pénteken a szabadedzéseket rendezik meg. A közönség számára szombattól lesz nyilvános a program az első időmérőkkel és futamokkal. Elsőként a Coppa Shell amatőr pilótái küzdenek meg a rajtpozíciókért,ezt követi a Trofeo Pirelli, ahol a bajnokságot a 19 éves Válint Bence vezeti, majd a Coppa Shell & 488 mezőnye következik, ahol szintén van magyar érdekeltség, Válint Tibor révén. A délutáni program a versenyzésről szól majd,a vasárnap pedig hasonlóan fog kinézni, először időmérők, majd ezt követően futamok lesznek a Balaton Park Circuiten.

Azt, hogy milyen nívós sorozat érkezik Magyarországra, jól mutatja, hogy az Imolában rendezendő világdöntőhöz Balatonfőkajár mellett olyan helyszíneken át vezet az út, mint Mugello, a spanyolországi Jerez,a franciaországi Paul Ricard Versenypálya és a Nürburgring. Izgalmas és kiélezett futamokra számíthatunk tehát minden kategóriában a Balaton Park Circuiten is.

Fotók: Válint Bence Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom