Magyarország legmodernebb versenypályáján április végén kezdődött el a 2024-es szezon. A Laptiming Kupa sikere után néhány héttel pedig már Ferrarik népesítik majd be a Balaton Park Circuit boxutcáját. Június első hétvégéjén ugyanis a Ferrari Challenge sorozat idei második fordulóját rendezik meg a Balaton Parkon. És a versenyeken magyar tehetségnek is szurkolhatunk majd.
Az autósport világában csak néhány olyan meghatározó márka van, amelyek sok évtizedes múltra tekintenek vissza, és már rengeteg sorozatban letették a névjegyüket. Az egyik ilyen kétségtelenül a Ferrari, amely a Forma-1 egyik legsikeresebb csapata, és az egyetlen, amelyet 1950 óta minden szezonban megtalálhattunk a rajtrácson. Emellett a hosszútávú autóverseny-sorozatok legnagyobb eseményének számító Le Mans-i 24 órás viadalt is többször nyerték meg a Ferrari versenyzői.
Ilyen eredményekkel nem meglepő,hogy a márka 1993-ban létrehozta a saját sorozatát, ahol a Ferrari tulajdonosok egymás ellen küzdhetnek meg a világ különböző versenypályáin. Az első idényben még kizárólag európai eseményeket rendeztek, de a Ferrari Challenge sikerét mutatja, hogy a következő évben újabb földrészeken indítottak bajnokságokat. Jelenleg európai, brit, észak-amerikai és japán versenysorozat létezik, és idén először a kontinens legjobbjai Balatonfőkajárra is ellátogatnak. A szezon május elején Mugellóban indult, és a Trofeo Pirelli második futamán magyar siker született. A negyedik helyről rajtoló Válint Bence magabiztosan versenyzett, így mások mellett megelőzött többek között egy korábbi Forma-1-es pilótát, Timo Glockot is.
A Ferrari Challenge szépsége,hogy egy versenyhétvégén profi pilóták számára kiírt sorozatot is láthatnak a nézők, és olyat is, ahol amatőr, hobbiversenyzők küzdenek meg egymással. Az előbb már említett Trofeo Pirelli a legrangosabb kategória, ahol az idei évtől kezdve a márka új autókat versenyeztet. Az előző három idényben használt Ferrari 488 Challenge EVO-t a Ferrari 296 Challenge váltotta. Ez a modell V6-osmotorral és 700 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, ami garantáltan egyedi élményt ad majd a kilátogató nézőknek. A korábban használt modell azonban az amatőrök számára megmaradt, így még színesebb lesz a felhozatal.
A hétvége május 30-án, csütörtökön a tesztekkel indul, majd pénteken a szabadedzéseket rendezik meg. A közönség számára szombattól lesz nyilvános a program az első időmérőkkel és futamokkal. Elsőként a Coppa Shell amatőr pilótái küzdenek meg a rajtpozíciókért,ezt követi a Trofeo Pirelli, ahol a bajnokságot a 19 éves Válint Bence vezeti, majd a Coppa Shell & 488 mezőnye következik, ahol szintén van magyar érdekeltség, Válint Tibor révén. A délutáni program a versenyzésről szól majd,a vasárnap pedig hasonlóan fog kinézni, először időmérők, majd ezt követően futamok lesznek a Balaton Park Circuiten.
Azt, hogy milyen nívós sorozat érkezik Magyarországra, jól mutatja, hogy az Imolában rendezendő világdöntőhöz Balatonfőkajár mellett olyan helyszíneken át vezet az út, mint Mugello, a spanyolországi Jerez,a franciaországi Paul Ricard Versenypálya és a Nürburgring. Izgalmas és kiélezett futamokra számíthatunk tehát minden kategóriában a Balaton Park Circuiten is.
Fotók: Válint Bence Facebook