Kardesign-tanulmány a BMW M 1000 R-ről

Egykor a csupaszmotorok másodhegedűs szerepet játszottak az idomos sportgépek mögött, de mára ez alaposan megváltozott. Gyakorlatilag ugyanazt a technikát kapják a nakedek, mint sportosabb társaik, sőt némelyikük jobb felfüggesztéssel gördül ki a gyárból, mint a donorként szolgáló superbike.

Jön az M 1000 R a BMW-től?

A Kardesignnál úgy gondolták, miért ne lehetne még extrémebb a bajorok legdurvább nakedje, az általunk nemrég tesztelt S 1000 R, és papírra vetették, szerintük hogy mutatna az M 1000 RR csupasz változata.

Alapvető különbség az S-sel szemben, hogy ezt már az M-es BMW szénszálas kerekeivel és versenycélú fékjeivel lépne színre, és a mai trendnek megfelelően szárnyakat kapna, akárcsak a superbike-ok és a GP-motorok. A 212 lovas csúcsteljesítmény és a 170 kilós (!) száraztömeg mindenesetre jól hangzik, de kérdés, hogy lenne-e akkora kereslet a bivalyerős nakedre, hogy a bajoroknak megérje nagy szériában gyártani.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Nagy autó – kis testben: a Peugeot 106 története

Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát. Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom