Legyártotta a 300 milliomodik autóját a Toyota

Egészen pontosan 88 évvel és két hónappal azután érte el a Toyota a 300 milliós autószámot, hogy a legelső négykerekűjét, a G1-es haszonjárművet a Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (a későbbi Toyota Industries Corporation) autóipari termelési részlege legyártotta 1935 augusztusában. 1947-ben készült el a 100 ezredik, 1962-ben pedig az egymilliomodik Toyota, a százmilliós álomhatárt pedig 62 év elteltével, 1997-ben lépte át a vállalat. A második százmillióhoz már csak további 15 évre volt szükség (2012), a harmadik százmillióhoz pedig még kevesebbre, 11-re.

Természetesen a 300 milliós összesített darabszám magában foglalja a japán belpiacos és a nemzetközi termelést is: 2023 szeptember végéig összesen 180,52 millió autót gyártott belföldön és 119,6 milliót külföldön a Toyota. Aligha okoz meglepetést bárkinek, hogy a legnagyobb össztermeléssel rendelkező Toyota-modell a Corolla, a sorozat 53,4 millió darabos kumulatív globális gyártást ért el, vagyis eddig nagyjából minden hatodik legyártott Toyota egy Corolla volt a világon.

A termelés, különösen Japánban, az 1960-as évek motorizációja során gyorsan bővült, és a Toyota számos új gyártóbázist hozott létre. Később, amikor 1984-ben az Egyesült Államokban, a New United Motor Manufacturing (NUMMI) üzemben megindult a termelés, a helyi gyártás drámai fejlődésen ment keresztül. Aztán 2004-ben indult az IMV Projekt, amelynek keretében három, azonos alapokra épített alvázas járművet, a Hiluxot, a Fortuner SUV-ot és az Innova egyterűt kezdtek el gyártani Ázsiában, Dél-Afrikában és Dél-Amerikában, és ezeket a világ több mint 140 országába szállították hatalmas mennyiségben. Ennek is köszönhetően 2007 óta a Toyota külföldi termelésének éves volumene már meghaladja a japán gyártásét. Jelenleg a japán vállalat 68 jármű- és járműalkatész-gyárral rendelkezik világszerte, ebből 16 található Japánban, 26 Ázsia többi részén, 13 Észak-Amerikában, 3 Dél-Amerikában, 6 Európában és 4 Afrikában.

Tojoda Akio elnök:

„Tojoda Kiicsiró azt mondta: ‘Az autógyártás olyasmi, amit mindenki együtt csinál’. Úgy gondolom, ez a 300 milliós szám a toyotás munkatársaink, beszállítóink és kereskedőink, sok más érdekelt fél, valamint mindazok kemény munkájának a bizonyítéka, akik előttünk jártak. Ez a történet nem csak akkor kezdődött, amikor megépítették az első autót. Alapító tagjaink többször próbálkoztak és kudarcot vallottak, folyamatosan prototípusokat építettek, és ezen erőfeszítéseik vezettek a mai Toyotához. A Toyota ezidáig újra és újra szembesült a veszélyekkel, és minden alkalommal az autóinkat szerető vásárlók mentettek meg minket. Úgy gondolom, hogy az autók száma elárulja ügyfeleink történeteit; azok az ügyfelek teszik lehetővé számunkra, hogy a mai napig folytassuk az autógyártást, akik a saját történeteikhez Toyota autót választották partnernek. Ezért szívből hálás vagyok nekik. Én is szeretem az autókat, és megígérhetem, hogy minden autószerető kollégánkkal együtt, odafigyeléssel fogjuk folytatni az autógyártást.”

Szato Kodzsi, a Toyota elnöke

„Szeretném kifejezni szívből jövő hálámat azoknak a vásárlóknak, akik a Toyota autókat választották, és azoknak, akik szívvel-lélekkel gyártottak le minden egyes autót, valamint a beszállítóknak és kereskedőknek, akik gondosan szállították ki azokat, és minden más érdekelt félnek. Hiszem, hogy ezt a 300 millió darabos számot csak a vállalat minden munkatársának véget nem érő erőfeszítéseivel lehetett elérni, az alkatrész- és járműtervezéstől kezdve a gyártáson, a logisztikán, az értékesítésen át egészen a szervizelésig. Minden kollégánk számtalan kihívást győzött le. Csak az elmúlt években olyan természeti katasztrófák történtek, mint a nagy földrengés Kelet-Japánban, és olyan kiszámíthatatlan események is, mint a különböző tűzesetek, vagy a COVID-19 világjárvány és a chiphiány. Minden alkalommal, amikor azzal a veszéllyel szembesültünk, hogy nem tudunk autókat gyártani, mindenki együtt dolgozott a termelés helyreállításán. Biztosak lehetnek benne, hogy a jövőben soha nem felejtjük el mindazokat, akik támogatták az autógyártásunkat, és mindent megteszünk azért, hogy egyre jobb autókat gyártsunk, és mosolyt csaljunk az ügyfelek arcára.”

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom