Egészen pontosan 88 évvel és két hónappal azután érte el a Toyota a 300 milliós autószámot, hogy a legelső négykerekűjét, a G1-es haszonjárművet a Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (a későbbi Toyota Industries Corporation) autóipari termelési részlege legyártotta 1935 augusztusában. 1947-ben készült el a 100 ezredik, 1962-ben pedig az egymilliomodik Toyota, a százmilliós álomhatárt pedig 62 év elteltével, 1997-ben lépte át a vállalat. A második százmillióhoz már csak további 15 évre volt szükség (2012), a harmadik százmillióhoz pedig még kevesebbre, 11-re.
Természetesen a 300 milliós összesített darabszám magában foglalja a japán belpiacos és a nemzetközi termelést is: 2023 szeptember végéig összesen 180,52 millió autót gyártott belföldön és 119,6 milliót külföldön a Toyota. Aligha okoz meglepetést bárkinek, hogy a legnagyobb össztermeléssel rendelkező Toyota-modell a Corolla, a sorozat 53,4 millió darabos kumulatív globális gyártást ért el, vagyis eddig nagyjából minden hatodik legyártott Toyota egy Corolla volt a világon.
A termelés, különösen Japánban, az 1960-as évek motorizációja során gyorsan bővült, és a Toyota számos új gyártóbázist hozott létre. Később, amikor 1984-ben az Egyesült Államokban, a New United Motor Manufacturing (NUMMI) üzemben megindult a termelés, a helyi gyártás drámai fejlődésen ment keresztül. Aztán 2004-ben indult az IMV Projekt, amelynek keretében három, azonos alapokra épített alvázas járművet, a Hiluxot, a Fortuner SUV-ot és az Innova egyterűt kezdtek el gyártani Ázsiában, Dél-Afrikában és Dél-Amerikában, és ezeket a világ több mint 140 országába szállították hatalmas mennyiségben. Ennek is köszönhetően 2007 óta a Toyota külföldi termelésének éves volumene már meghaladja a japán gyártásét. Jelenleg a japán vállalat 68 jármű- és járműalkatész-gyárral rendelkezik világszerte, ebből 16 található Japánban, 26 Ázsia többi részén, 13 Észak-Amerikában, 3 Dél-Amerikában, 6 Európában és 4 Afrikában.
Tojoda Akio elnök:
„Tojoda Kiicsiró azt mondta: ‘Az autógyártás olyasmi, amit mindenki együtt csinál’. Úgy gondolom, ez a 300 milliós szám a toyotás munkatársaink, beszállítóink és kereskedőink, sok más érdekelt fél, valamint mindazok kemény munkájának a bizonyítéka, akik előttünk jártak. Ez a történet nem csak akkor kezdődött, amikor megépítették az első autót. Alapító tagjaink többször próbálkoztak és kudarcot vallottak, folyamatosan prototípusokat építettek, és ezen erőfeszítéseik vezettek a mai Toyotához. A Toyota ezidáig újra és újra szembesült a veszélyekkel, és minden alkalommal az autóinkat szerető vásárlók mentettek meg minket. Úgy gondolom, hogy az autók száma elárulja ügyfeleink történeteit; azok az ügyfelek teszik lehetővé számunkra, hogy a mai napig folytassuk az autógyártást, akik a saját történeteikhez Toyota autót választották partnernek. Ezért szívből hálás vagyok nekik. Én is szeretem az autókat, és megígérhetem, hogy minden autószerető kollégánkkal együtt, odafigyeléssel fogjuk folytatni az autógyártást.”
Szato Kodzsi, a Toyota elnöke
„Szeretném kifejezni szívből jövő hálámat azoknak a vásárlóknak, akik a Toyota autókat választották, és azoknak, akik szívvel-lélekkel gyártottak le minden egyes autót, valamint a beszállítóknak és kereskedőknek, akik gondosan szállították ki azokat, és minden más érdekelt félnek. Hiszem, hogy ezt a 300 millió darabos számot csak a vállalat minden munkatársának véget nem érő erőfeszítéseivel lehetett elérni, az alkatrész- és járműtervezéstől kezdve a gyártáson, a logisztikán, az értékesítésen át egészen a szervizelésig. Minden kollégánk számtalan kihívást győzött le. Csak az elmúlt években olyan természeti katasztrófák történtek, mint a nagy földrengés Kelet-Japánban, és olyan kiszámíthatatlan események is, mint a különböző tűzesetek, vagy a COVID-19 világjárvány és a chiphiány. Minden alkalommal, amikor azzal a veszéllyel szembesültünk, hogy nem tudunk autókat gyártani, mindenki együtt dolgozott a termelés helyreállításán. Biztosak lehetnek benne, hogy a jövőben soha nem felejtjük el mindazokat, akik támogatták az autógyártásunkat, és mindent megteszünk azért, hogy egyre jobb autókat gyártsunk, és mosolyt csaljunk az ügyfelek arcára.”