A gödöllői Gumisember a Dakar Rallyn – Egy gyermekkori álom teljesülése

A Gumisember. Sokan csak ezen a néven ismerik Gödöllőn és a Duna-kanyarban Hamza Pétert a gumi- és autószerelő műhelye után. Pétert sokan irigyelhetik a környezetéből, ugyanis ő az az ember, aki nem csak beszél róla, hanem meg is valósítja gyerekkori álmát. És hogy mi ez az álom? Indulás a Dakar Rally-n!


Pétert már gyerekként is a terep vonzotta az aszfalt helyett, felnőttként különböző kaland- és tereprallykon indult, egész szép eredményekkel. A Budapest-Bamako Rally-n háromszor nyerték meg a kategóriájukat, 2019-ben pedig már Mexikóban a Baja 4000-en csapatával a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett.

2019 után pár év hiátus következett, de Péter és csapata közel maradt a tereprallyhoz, hiszen műhelyükben túra- és rallyautókat készítenek fel más versenycsapatoknak.

És mire nem jó, ha az ember néha kitakarít maga körül?

Egy műhelytakarítás alkalmával Péter megtalálta a 10 éves korában kapott Mitsubishi Pajero játékautóját. A csapattal közösen úgy vélték ez egy égi jel és most van itt az ideje az álmot valóra váltani. Be is neveztek a Dakar Rally Classic kategóriájába és ott lesznek a sivatagi viadal rajtjánál január 3-án. Kevesen mondhatják el magukról, hogy egy táborban alszanak Carlos Sainz-zal, Sebastian Loeb-bel vagy Nasser Al-Attiyah-val.

Milyen autóval?

Természetesen Pajero-val! Péter hitetlenkedése ellenére a kollégái 5 hónap alatt készítettek fel indulásra két darab, 1989-es évjáratú, három literes V6-os motorral szerelt Pajero-t. Ha valami, akkor a Pajero már tényleg bizonyított mostoha körülmények között. Dakar Rallyt tizenkétszer nyert a típus, olyan nevekkel a volán mögött, mint Jutta Kleinschmidt vagy Stéphane Peterhansel.

Mivel a műhelynek is működnie kell, Péterék a Qualisport csapatát kérték meg, segítsenek nekik a cuccok szállításában, de Kovács Miklósék a jó tanácsokkal sem fukarkodtak.

Hiába a Classic kategória, a napi 5-600 km-es mért szakasz Péterékre is vonatkozik, így mind az autók tesztelése, mind a csapat fizikai felkészülése folyamatban van, nem lehet lazsálni. 5-600 kilométer nem tűnik soknak, de ne feledjük, a sivatagban mind megtett kilométer kettőnek számít, 7-8 órát biztosan el kell tölteni az autóban egy nap. Nagy pihenésekre is kifújásokra sem lesz alkalom, hiszen az autó mellett fognak sátort verni minden este.

Annak ellenére, hogy a Dakar Rally csak január 3-án kezdődik, az autóknak már november 28-án Barcelonában kell lenniük, ahol majd a gépátvétel zajlik. Onnan hajóval viszik az összes versenyautót a dzsiddai kikötőbe, Péterék is itt fognak újból találkozni a két Pajeroval. A Bishra városából induló verseny előtt még pár napot lehet tesztelni, majd elkezdődik a két hetes sivatagi száguldás, amely január 17-én Shubaytah városában ér véget.


Ha érdekel Péterék sztorija, kövesd a Gumisember DakarTeam Facebook-oldalát és a Motor&Verdát, ahogy idén is, jövőre is hozzuk nektek a napi versenybeszámolókat és azt, hogy mi történik a Gumisemberrel és csapatával!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Karácsonykor a MINI is a családdal együtt töltött időt ünnepli

Idén teljesen megújult a brit prémiumgyártó portfóliója, középpontjában egy sokoldalú, minden élethelyzetre kész modellcsaláddal – a MINI Cooper Cabrio vezetési élményétől kezdve, a MINI Countryman hatalmas, karácsonyfákkal és sífelszerelésekkel is megbirkózó helykínálatáig. Ismét elérkezett az év vége, a karácsony már az ajtón kopogtat. A MINI új modellcsaládja mindenki számára tartogat valamit az ünnepi időszakra, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

DS N°8: Meghívás egy elektromos utazásra

• A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá. • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új MINI Countryman ötcsillagos minősítést szerzett az EURO NCAP töréstesztjein

Az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP független szakértői az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismerték el a brit prémiumgyártó újdonságát. Oldalirányú ütközés esetén új központi légzsák csökkenti a vezető és az első utas sérülésének kockázatát, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer új generációja pedig kanyarodás közben már a gyalogosokat és a kerékpárosokat is védi. A MINI […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom