Marc Marquezé az év első pole-ja

A tegnapi szabadedzések alapján szinte megjósolhatatlan volt, kié lesz a pole-pozíció. A Q1-ben a négy Honda, Franco Morbidelli és Alex Marquez tűntek a legesélyesebbnek a két továbbjutó helyre. Marc Marquez már az edzés első szakaszában az élre állt, ráadásul Jack Miller tegnapi pályacsúcsánál is jobb időt motorozott. Féltávnál Marquez mögé a hazaiak versenyzője, Miguel Oliveira kapaszkodott fel másodiknak.

A Q1 második felében úgy tűnt, hogy már senki nem tudott tovább gyorsulni. Alex Marquez, Joan Mir és Franco Morbidelli is folyamatosan rótták a köröket, jó első szektorokat motoroztak, de a köreik végére nem tudtak gyorsulni. Alex Marquez cáfolt rá az előző mondatra, és megverte Oliveirát, a portugálnak azonban volt válasza. Marc Marquez oldalán így Miguel Oliveira juthatott tovább a Q2-be a legjobb 10 mellé.

Jack Miller a kvalifikáción is robbantott: 1:37.549-es időt repesztett, ami még Marquez előző pályacsúcsát is átadta a múltnak. Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo és Johann Zarco álltak be Miller mögé. Jorge Martin és Luca Marini is megmutatta magát az élmezőnyben a 2. és a 4. pozícióban. Marc Marquez egyelőre nem tudta megismételni a Q1-es körét.

Miller bukott pár perccel a vége előtt, Bagnaia pedig óriásit javított: 1:37.290-et kellett ezután megverni. Jorge Martin is megverte Millert, Bagnaiát viszont nem tudta. Marquez Bastianini mögött motorozott, és szerzett pole-t a végén a szélárnyéknak köszönhetően, 1:37.226-al. Mellőle Francesco Bagnaia és Jorge Martin indulhat az első sorból. A másodikat Oliveira, Miller és Enea Bastianini, a harmadikat pedig Vinales, Bezzecchi és Marini töltheti fel.

Ez a sorrend a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendje is lesz. A sprintfutamon az első 9 versenyző szerez pontot és délután 4-kor kezdődik, a vasárnapi versenyen pedig az eddigi évekhez hasonlóan osztanak pontokat. További eredmények itt: https://www.motogp.com/en/gp-results/2023/POR/MotoGP/Q2/Classification

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom