Marc Marquezé az év első pole-ja

A tegnapi szabadedzések alapján szinte megjósolhatatlan volt, kié lesz a pole-pozíció. A Q1-ben a négy Honda, Franco Morbidelli és Alex Marquez tűntek a legesélyesebbnek a két továbbjutó helyre. Marc Marquez már az edzés első szakaszában az élre állt, ráadásul Jack Miller tegnapi pályacsúcsánál is jobb időt motorozott. Féltávnál Marquez mögé a hazaiak versenyzője, Miguel Oliveira kapaszkodott fel másodiknak.

A Q1 második felében úgy tűnt, hogy már senki nem tudott tovább gyorsulni. Alex Marquez, Joan Mir és Franco Morbidelli is folyamatosan rótták a köröket, jó első szektorokat motoroztak, de a köreik végére nem tudtak gyorsulni. Alex Marquez cáfolt rá az előző mondatra, és megverte Oliveirát, a portugálnak azonban volt válasza. Marc Marquez oldalán így Miguel Oliveira juthatott tovább a Q2-be a legjobb 10 mellé.

Jack Miller a kvalifikáción is robbantott: 1:37.549-es időt repesztett, ami még Marquez előző pályacsúcsát is átadta a múltnak. Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo és Johann Zarco álltak be Miller mögé. Jorge Martin és Luca Marini is megmutatta magát az élmezőnyben a 2. és a 4. pozícióban. Marc Marquez egyelőre nem tudta megismételni a Q1-es körét.

Miller bukott pár perccel a vége előtt, Bagnaia pedig óriásit javított: 1:37.290-et kellett ezután megverni. Jorge Martin is megverte Millert, Bagnaiát viszont nem tudta. Marquez Bastianini mögött motorozott, és szerzett pole-t a végén a szélárnyéknak köszönhetően, 1:37.226-al. Mellőle Francesco Bagnaia és Jorge Martin indulhat az első sorból. A másodikat Oliveira, Miller és Enea Bastianini, a harmadikat pedig Vinales, Bezzecchi és Marini töltheti fel.

Ez a sorrend a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendje is lesz. A sprintfutamon az első 9 versenyző szerez pontot és délután 4-kor kezdődik, a vasárnapi versenyen pedig az eddigi évekhez hasonlóan osztanak pontokat. További eredmények itt: https://www.motogp.com/en/gp-results/2023/POR/MotoGP/Q2/Classification

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Elkezdődött a szezon az Országos Bajnokságban!

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága idén első alkalommal pénzdíjazással jutalmazza az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság, a Magyar Kupa és az Utánpótlás versenyzőit, hogy ezzel is minél több fiatalt csábítson a motorsport világába. Az öt versenyhétvége három helyszínen, Rijekában, a Pannoniaringen és a Slovakringen kerül megrendezésre, az utánpótlás-versenyzők Kecskeméten, Visontán, valamint Szlovákiában […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom