Még könnyebb lesz a munka: automatikus váltót kapott a Peugeot Boxer!

Új automatikus váltójának köszönhetően továbbra is a könnyű haszonjárművek szegmensének megkerülhetetlen modellje marad a Peugeot Boxer. Az új egység nemcsak csöndesebbé teszi a Boxer kabinját, hanem csökkenti a sofőr terhelését is.

Bár a Boxer már régi szereplője a könnyű haszonjárművek piacának, szűnni nem akaró népszerűsége annak köszönhető, hogy a Peugeot folyamatosan fejleszti a strapabíró munkagépet. A Boxer legfrissebb változatán például finom optikai változtatásokat hajtottak végre; átrajzolták a hűtőmaszkot, az első lökhárítót és a külső visszapillantó tükröket.

A módosítások célja a Boxer légellenállási együtthatójának javítása volt. Ennek áldásos hatása akkor érezhető igazán, amikor hosszabb távon, jellemzően autópályán dolgozik a Peugeot teherhordója, hiszen minden megtakarított liter üzemanyag ára a vállalkozás vagy a felhasználó kasszájában maradhat.

Részben ugyanezt a célt szolgálja a Boxer jelentős műszaki újdonsága, az új, nyolcfokozatú automatikus váltó is. A jól megválasztott áttételeknek köszönhetően ugyanis a Boxer minden forgalmi helyzetben gazdaságosabban és kényelmesebben üzemeltethető. Autópályán, nagy sebességgel való haladás közben a hosszú áttételeknek köszönhetően a motor alacsonyabb fordulatszámon dolgozik.

Ez egyfelől mérsékli a fogyasztást, másfelől csöndesebb működést garantál. Az áruk terítésében havonta sok ezer kilométert vezető sofőrök pedig lelkesen igazolják, hogy a nap végére mennyivel kevésbé fáradnak el egy csöndesebb fülkében. Városban az új váltó legnagyobb előnye, hogy felmenti a sofőrt a kuplungolás és a fokozatok kézi kapcsolása alól, ami sűrű forgalomban, nagyvárosi dugóban kifejezetten fárasztó, nehéz munka, főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a gyakran szűk belvárosi utcákban kell terelgetni egy testes áruszállítót.

A nyolcfokozatú automatikus váltó bevezetése tehát egyfajta pozitív spirált indított be a Boxer esetében; nagy tempójú haladáskor egyrészt mérsékli a fogyasztást és a vezető zajterhelését, másrészt fokozza a biztonságot, hiszen a kevésbé fáradt, fittebb sofőr biztonságosabban vezet. Az új váltómű mindemellett a vezetési élményt is jelentős mértékben javítja. Az egység része egy hidraulikus nyomástároló, amely egyfelől simábbá és gyorsabbá teszi a fokozatok kapcsolását, másfelől finomabban működik általa a start-stop rendszer is.

Az új, nyolcfokozatú automatikus váltó mellett a korábbi hatfokozatú manuális is a kínálatban marad. Az automata kivitelt a Peugeot 2,2 literes, legendásan tartós BlueHDI dízelmotorjának két erősebb és megújult verziójához lehet megrendelni. A 140 és 180 lóerős változatok (hasonlóan a belépőmodellnek számító, csak kézi váltóval rendelhető 120 lóerős géphez) teljesítik az Euro 6-os emissziós norma követelményeit.

A tiszta és gazdaságos működés mellett a Peugeot legendás HDI erőforrásai rendkívül erősek is. A 180 lóerős csúcsmodell például 450 Nm nyomatékot ad le, ami 80 Nm-rel több, mint a Boxerben eddig elérhető legerősebb kézi váltós változaté. A szegmens egyik legjobb teljesítményű motorja várhatóan különösen népszerű lesz a piacon, hiszen jelentős terhelhetősége révén a Peugeot Boxer össztömege elérheti akár az 5 tonnát is.

Ez pedig csak tovább fokozza majd a Boxer népszerűségét a lakóautók piacán, hiszen eddig is sokan választották kiindulási pontnak a Peugeot legnagyobb áruszállítóját – akár dobozos, akár padlólemezes kivitelben – a lakóautós átalakításokhoz.

Ezt az átütő sikert azért érte el a Peugeot a Boxerrel, mert széles konfigurációs opciókat kínál vásárlóinak. A Boxer kétféle tengelytávval – 3.45 m és 4.04 m -, valamint négyféle felépítéssel érhető el, az utasfülkéből is létezik egy és két üléssoros.

Az automatikus váltó érkezésével és a külső enyhe frissítésével együtt a Boxer számos modern kiegészítőt is a fedélzetén tudhat: a rögzítőfék elektromos, de elérhető kulcs nélküli nyitás és zárás, 10 colos érintőképernyő, vezeték nélküli telefontöltő, a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszer, valamint automatikus vészfékező funkció gyalogos- és kerékpáros-felismerő funkcióval.

Az új felszereltségi tételek mellett a Boxer megőrizte azokat az erényeket, amelyek eddig is sikeressé tették. Az 5,4 és 6,4 méter közötti hosszúságú áruszállító rakterének kapacitása 10-től 17 köbméterig terjedhet, terhelhetősége pedig a szegmens élmezőnyében van. Erős és takarékos dízelmotorjai Euro 6-os emissziós besorolást kaptak, a forgalmazó pedig 2+2 év vagy 200.000 km garanciát vállal a Boxerre.

Ám a Peugeot nem kizárólag a belső égésű motorokkal szerelt áruszállítók mezőnyében jár élen. A Boxer és a Peugeot két másik áruszállítója, a Partner és az Expert is része a francia márka elektrifikációs törekvéseinek és átütő sikereinek. Az európai könnyű haszonjárművek piacán a Peugeot E-Partner, E-Expert és E-Boxer alkotta trió vezeti az értékesítési listákat. Az E-Boxer például 110 kWh-s akkumulátorával, 270 lóerős teljesítményével 400 km fölötti hatótávolsággal bír.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom