Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon.

Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.)

A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt). Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya

Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom