Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon.

Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.)

A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt). Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya

Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom