“Nagyon élvezem, amit csinálok” – Interjú Farkas Kevinnel a 2024-es szezon kezdetén – Motor&Verda

“Ha élvezed amit csinálsz, akkor minden könnyebb. Én pedig nagyon élvezem, amit csinálok.”

Farkas Kevinnel, hazánk egyik legnagyobb motoros tehetségével beszélgettem a 2024-es szezon kezdete előtt. Kevin, a HUMDA Akadémia versenyzője a második idényére készül a Red Bull Rookies Cup-ban, valamint ez évben már a Junior GP-ben is rajthoz áll. 

Dőlj hátra és tarts velem! Olvasd végig ezt a pár oldalt, hiszen rengeteg érdekességgel gazdagodhatsz az idei szezonról, a téli felkészülésről és még sok minden másról. A fenti idézet – az interjú számomra legmeghatározóbb mondata – pedig jól leírja Kevin hozzáállását, akaraterejét valamint felkészültségét a kemény 2024-es szezon előtt.

Amennyiben viszont a kezdetekre, Kevin múltjára vagy kíváncsi, olvasd el az első cikkemet IDE kattintva!

Téli felkészülés

“Többet motoroztam, mint pihentem, de éppen ez is volt a cél”

Gondolhatnád, hogy a motorversenyzők télen edzőteremben, biciklin vagy motokrosszpályán edzenek. Sokan valóban így is tesznek, Kevin azonban ennél sokkal jobban kihasználta a telet a felkészülésre. Megtett rengeteg kört, megszámlálhatatlan kilométert kismotoron (Ohvale-n), kettőötvenesen, valamint hatszázason (Yamaha R6) is az offseason során. Edzett itthon, Spanyolországban és Olaszországban is. A családra, a barátokra és a kikapcsolódásra is jutott egy kis ideje, Kevin legfőbb célja a tél során azonban az volt, hogy rengeteg időt töltsön motoron. Annak érdekében, hogy  “éjjel-nappal motorozzon”, ki is költözött Spanyolországba. Egyedül!

Az edzőtábor 

Igen, 16 évesen, családot és barátokat hátrahagyva belevágott az “ismeretlenbe”, hogy a 2024-es szezonnak a lehető legjobb formában vághasson neki. Felnőttként is nagy dolog külföldre költözni, nemhogy ilyen fiatalon! Életében először saját maga ura lett, nem a szülei mondták meg, hogy mikor mit és hogyan kell csinálni. Szuperül hangzik ez minden fiatal számára, azonban bőven rejt magában nehézséget az önállósodás. Az első egy hét megpróbáltatásai, valamint a beilleszkedés után azonban hamar megszokta Kevin az új környezetet, és már teljes mértékben a fejlődésre tudott koncentrálni.

A HUMDA támogatásának is köszönhetően Malagában, Spanyolországban töltött másfél hónap (január végétől március közepéig) a motorozásról, az edzésről szólt. Az időjárás délen kiváló, az enyhe tél pedig tökéletes volt ahhoz, hogy a lehető legtöbb időt motoron töltsék a fiatalok. A napi program a reggeli tengerparti (kinek ne menne jobban az edzés tengerre néző kilátással?) erőnléti edzéssel kezdődött, de a legtöbb időt nyilván motoron töltötték a srácok. Mindössze délben volt néhány óra szabadidejük, valamint este 8 óra után, amikor már véget ért a pályamotorozás.

A táborban egyébként egyszerre nagyjából 10-12 versenyző lakott: spanyolok, olaszok, sőt, még indiai motoros is volt! 

Barátság a vetélytársak között?

A fiatalok tehát hetekig összezárva éltek, együtt töltötték szinte minden idejüket, így könnyen alakulhatott ki köztük szoros kapcsolat. Kevin így fogalmazta ezt meg: “együtt élünk, barátok vagyunk, mindenkinek ugyanaz a célja, hiszen ugyan azért vagyunk ott”. A társak pedig:  “nincs bennük ellenszenv, nem ítélkeznek, befogadóak”. Barátság tehát igenis lehetséges ilyen kiélezett küzdelem, élsport esetén is. 

Bár elég, ha csak a MotoGP-re gondolunk! Ott sincsenek rosszban a versenyzők (a Rossi – Marquez viszály az utolsó, amit én fel tudok idézni), hiszen gyerekkoruk óta együtt edzenek, ismerik egymást “ezer éve”… Szerintem – ha ennyi személyes véleményt megengedtek – éppen ez a motorsport, a MotoGP szépsége: nincs harag, nincs utálkozás a mezőnyben. A versenyzők tisztelik egymást, a pályán kívül pedig jóban vannak egymással. 

A rövid kitérő után pedig vissza Kevinhez, aki tehát összességében egy nagyon eredményes telet tudhat maga mögött, és felkészülten várja a 2024-es, zsúfolt szezont.

A szezon

Eddigi talán legnehezebb szezonja előtt áll idén tavasszal Kevin. Januárban érkezett ugyanis a nagy bejelentés, hogy nemcsak a Red Bull Rookies Cup-ban (RBRC) fog indulni, hanem a Junior GP-n is az AC Racing színeiben. 

A Red Bull Rookies Cup hivatalos tesztje még csak ezután, április 12-14 között kerül majd megrendezésre, azonban a Junior GP tesztjén már túl van Kevin új csapatával. Misanoban, Olaszországban töltöttek két napot március elején, ami végül valójában másfél napra szűkült az időjárásnak köszönhetően. Összességében így is eredményes tesztet zártak, az első nap végi bukásból felállva a második napon a rengeteg munka meghozta a gyümölcsét, és elkezdett jönni a tempó, a jó köridők. Bizakodóan és felkészülten várhatják tehát az első Junior GP futamot, melyre április 21.-én, szintén Misanoban kerül majd sor.

 

Red Bull Rookies Cup Junior GP
Jerez Április 28 Misano Április 21
Le Mans Május 12 Estoril Május 5 
Mugello Június 2 Barcelona Május 19 
Assen Június 30 Algarve Június 23
Spielberg Augusztus 18  Jerez Szeptember 15
Aragón Szeptember 1  Aragón Október 13
Misano Szeptember 8  Valencia November 24 

Mit is kell erről a kategóriáról tudni? 

A Dorna (avagy most már Liberty Media?!) által szervezett Junior GP-ben csakúgy, mint a RBRC-ban, 250 köbcentis, egyhengeres (és egyforma!) motorokon mérik össze a pilóták tudásukat. Európa legjobb pályáin fognak Kevinék versenyezni – a naptárat fentebb találod – ott, ahol természetesen MotoGP futamokat is rendeznek. Így válnak ezek a kategóriák a MotoGP tökéletes előszobájává.

Azonban nemcsak a motorok és a pályák egy része, hanem a pilóták is ugyanazok mindkét szériában! A szervező gondosan ügyelt arra, hogy mindkét kategóriában részt tudjanak venni a fiatalok. A versenyhétvégék tehát nem ütköznek – bár mint azt ti is láthatjátok, sok szabadidejük biztos nem lesz a pilótáknak. 

Hogy lehet ezt bírni? 

Kevin szavaival élve “ha másoknak is megy, akkor nekem is”. Jól hangzik ez, de azért ha belegondoltok, nem kis kihívás elé állítja e két széria a versenyzőket. Szinte minden hétvégén verseny van, ami a motoron töltött órákon felül rengeteg utazást is igényel. Minden hétvégén másik ország, a versenyző sosincs otthon. Az idei szezon Kevin számára tehát áprilisban kezdődik, és június közepéig például haza sem fog tudni jönni.

És gondoljatok csak bele! A most már 17 éves Kevin életében még az iskola is kiemelt fontossággal bír! A sok versenyzés, edzés és utazás mellett még tanulnia is kell. Idén februártól már magántanulóként folytatja, de iskolája, valamint osztálytársai így is rengeteget segítenek neki. Kevin többször is említette, hogy milyen támogató, segítőkész közösség az Eaki Gimnázium (Európa Alapítványi Középfokú Intézet)  – úgyhogy gondoltam megosztom ezt Veletek is, hiszen nélkülük nem lehetne most Kevin ott, ahol. A rengeteg támogató, szponzor és legfőképp a család mellett tehát az ő segítségük is kiemelt szerepet játszik a fiatal versenyző karrierjének sikerességében. Legfőbb szponzorként még mindenképp meg kell említenünk a HUMDA-t, akik az egész 2024-es szezonban (valamint ugye a téli felkészülésben is) rengeteg támogatásban részesítik Kevint.

Mivel egy nap csak 24 órából áll, nincs könnyű helyzetben még a sok segítség ellenére sem Kevin, hiszen motorozni, utazni, tanulni és alkalomadtán pihenni is kell neki. De mint azt ő is elmondta, “ez kvázi munka, de hogy ha élvezed amit csinálsz, akkor minden könnyebb. Én pedig nagyon élvezem amit csinálok, így nem hiszem, hogy a fáradtsággal probléma lenne”.

Mitől “jó” egy jó motorversenyző? 

Mindenki fejében él egy kép arról, hogy milyen tulajdonságok tesznek egy versenyzőt sikeressé, akár a “legjobbá”. Kiváncsi voltam azonban arra, hogy mit gondol erről Kevin, hiszen ő első kézből tud tapasztalatokat mondani e témában.

Az első és legfontosabb szerinte az ész. Fejben állandóan ott kell lenni és minél higgadtabban kezelni a versenyszituációkat. Ez egy tanulható dolog, amihez rengeteg gyakorlás, valamint tapasztalat szükséges. Ha azonban ésszel, higgadtan tud valaki a legszorosabb versenyhelyzetben is motorozni, az hatalmas előnyt jelent, illetve megkülönböztethet egy jó versenyzőt egy nagyon jótól. Érdekes lehet belegondolni itt abba is, hogy mennyivel másabb helyzetből indul magyarként Kevin (nemcsak az anyagi háttérre gondolok), mint egy spanyol, vagy olasz versenyző: nekik ugyanis teljesen más a mentalitásuk, jóval forróbb vérmérsékletűek.

Másodikként a fejlődőképességet említette Kevin. Fontos tehát az, hogy egy versenyző mindig tudjon javulni, fejlődni. Szezonról szezonra, versenyről versenyre tudni kell képességein, készségein javítani. Ez az, amitől egy pályafutás szép ívet írhat le, és éppen ez az a tulajdonság, amire Kevin saját magára nézve büszke. Egyik fő erősségének tekinti ugyanis azt, hogy képes mindig fejlődni a korábbi énjéhez képest. Már a Northern Talent Cup alatt, sőt, az azt megelőző években is mindig tudott fokozatosan fejlődni, jobb versenyzővé válni.

Szintén rettentő fontos – és legalább ugyanennyire nehéz – tulajdonság még az, hogy tudjon egy versenyző a “határon motorozni” konzisztensen, azaz lehetőleg minél kevesebb hibával, bukással. Ezen felül is rengeteg dolgot lehetne még említeni ebben a témában, mint például a fizikai erőnlét vagy nyers tempó, a tehetség… Ráadásul minden versenyző valahol különböző, külön egyéniség – így a siker receptje is mindenkinél más és más lesz.

Arra a kérdésemre pedig, hogy idén miben szeretne Kevin leginkább fejlődni, az a válasz érkezett, hogy “minden rossz tulajdonságában”. Fő a maximalizmus!

Összefoglalás

Az biztos, hogy mi (a Motor&Verda-nál) figyelemmel fogjuk kísérni Kevin idei szezonját, és igyekszünk minden versenyhétvégéjéről hírekkel, információkkal szolgálni Nektek. Kövessetek minket a közösségi média felületein, és drukkoljunk együtt Kevinnek mind a Red Bull Rookies Cup, mind a JuniorGP fordulóin! Ha pedig minden jól alakul, akkor Assenből, Kevin második kedvenc versenypályájáról még élőben is jelentkezünk majd!

Hajrá Kevin!

 

Ági

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI Aceman

Kreatív helykihasználás – újraértelmezve: a MINI a prémium kisautók szegmensébe érkező első crossover modell világpremierjét ünnepli. Az új MINI Aceman a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos meghajtással párosítja. Az eredmény a Sir Alec Issigonis klasszikus Minijéhez is alapul szolgáló vízió kortárs értelmezése: maximális helykihasználás minimális alapterületen, modern hajtáslánc-technológiával felvértezve. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Szórakoztató futamokkal ért véget a hétvége a Balaton Park Circuiten

Eseménydúsan zárult a 2024-es Laptiming Kupa a Balaton Park Circuiten. A tavalyi év gokartos világbajnoka, Kirill Kutskov meglepetés győzelmet aratott az F4-esek között, a Twingók ismét látványos versenyt futottak, míg a horvát TC-seknél az utolsóból lett az első. A F4 közép-európai zónájának harmadik versenyén az volt a legnagyobb kérdés, hogy vajon Ethan Ischernek sikerül-e triplával […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Jelentős elismerést kapott az új Peugeot E-3008

A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezúttal a vadonatúj Peugeot E-3008 kapta az elismerést kreatív formatervéért és lendületes sziluettjéért. A neves Red Dot formatervezési díj ismételt megszerzése is bizonyítja, hogy a Peugeot a formatervezés területén is folyamatosan képes a megújulásra. A Peugeot E-3008 azzal nyűgözte le a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom