Új trend van kibontakozóban: miután a Porsche off-road verziót dobott piacra a 911 modellből, a Lamborghini is elérkezettnek látta az időt arra, hogy terepjárósítson egy sportautót. A végeredmény a Huracan Sterrato névre hallgat: a látványosan lapos kupé hasmagasságát 4,4 centiméterrel növelték meg, hogy az aszfalton kívül is képes legyen boldogulni.
Ez csupán murvás utakra lesz elég, mintsem igazán kemény terepekre, de az alvázat védő alumínium elemek akár városban is jól jöhetnek. A kavicsos úton is használható, speciális Bridgestone Dueler gumiabroncsok RunFlat technológiával készültek, vagyis defekt esetén is legalább további 80 km-t lehet megtenni velük legfeljebb 80 km/h sebességgel.
A Huracan Sterrato vezetője egy új, Rally menet-üzemmódot is választhatja olyan esetekre amikor még több tapadásra van szüksége, és jó szolgálatot tehet a tetőbe épített légbeömlő is, amely poros utakon is tiszta levegőt juttat az erőforrásnak. Ez utóbbi ráadásul az autó megjelenésén is sokat dob, akárcsak a kerékjáratok fekete védőburkolatai és a frontrészen helyet kapott extra fényszórók.
A Hurracan Sterrato azonban vérbeli Lamborghini maradt, még akkor is, ha a végsebességet 260 km/h-ban szabályozták le. Az 5,2 literes, V10-es motor 602 LE teljesítményének köszönhetően az off-road kupé így is 3,4 mp alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Nemcsak erdei utakon, de aszfalton sem akad túl sok kihívója…
Forrás: Drivemagazin