Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute: ahol a hybrid találkozik az adrenalinnal

A tavaly júniusban közzétett képek után, amelyekkel a Nissan 50 évvel ezelőtti Kelet-Afrika Rallyn való részvételét ünnepelték, megszületett a Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute.

A JUKE Hybrid Rally Tribute az eredeti koncepcióképek közzétételére kapott elsöprően pozitív reakciókat követően a tervezési fázisból átlépett egy új szakaszba: teljesen működőképes egyedi járművé alakították. Leleplezése a JUKE új hybrid változatának az idén nyáron történő európai bevezetését vetíti előre. A prototípus a szériaváltozat hybrid hajtásláncát tartalmazza.

A JUKE Hybrid Rally Tribute létrehozásáról Coralie Musy, a Nissan AMIEO régiójának márka- és ügyfélélményért felelős alelnöke így nyilatkozott: “A JUKE Hybrid Rally Tribute optimizmusunkat és merész gondolkodásmódunkat képviseli. Jelenleg a JUKE történetének egy izgalmas új fejezetét készítjük elő az új JUKE Hybrid nyári bevezetése előtt. Ez a JUKE azt az izgalmat és agilitást kínálja majd, amit az ügyfelek ikonikus crossoverünktől elvárnak, mind a teljesítmény, mind pedig a hatékonyság javításával. A JUKE Hybrid Rally Tribute új szintre emeli sajátos karakterét.

Fejlett hybrid hajtáslánc

A hamarosan megjelenő JUKE hybrid hajtáslánc felhasználása tükrözi a szériaváltozatban nyújtott többletteljesítmény, a hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás javulását.

A JUKE hybrid hajtáslánca egy új generációs, korszerű Nissan belsőégésű motorból áll, amelyet kifejezetten a hybrid működési célra fejlesztettek. A benzinmotor 69 kW (94 LE) teljesítményt és 148 Nm nyomatékot ad le, míg a villanymotor 36 kW (49 LE) teljesítményt és 205 Nm nyomatékot tesz hozzá az összteljesítményhez. A nagyfeszültségű generátor 15 kW-os teljesítményt fejt ki, melyet egy 1,2 kWh-s vízhűtéses akkumulátor táplál. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amelynek a teljesítménye 25%-kal magasabb, a fogyasztása pedig városi körülmények között 40%-kal alacsonyabb, mint a jelenlegi benzinmotoros változat (az adatok belső Nissan méréseket tükröznek, a homologizáció után válnak véglegessé).

Intelligens automata sebességváltó

A JUKE Hybrid szériaváltozatából is átvett, és a vezetési élmény középpontjában álló, fejlett, alacsony súrlódású sebességváltó kulcsfontosságú, amely optimálisan használja a hajtóerőt, legyen az elektromos vagy benzinmotoros vagy akár a kettő együttes működése.

A súrlódás csökkentése érdekében ez a motorsport ihlette sebességváltó a hagyományos szinkrongyűrűk helyett körmös tengelykapcsolót használ a 4 belső égésű és a 2 elektromos autós sebességfokozat váltásához. Továbbá a súrlódás csökkentése érdekében ez a sebességváltó nem használ tengelykapcsolót. Minden jármű indítása 100% elektromos módban történik. A két elektromos motort felváltva használják a fokozatok szinkronizálására, ami egyenletes és finom gyorsulást biztosít.

A sebességváltót egy fejlett algoritmus vezérli, amely kezeli a váltási pontokat, az akkumulátor energia-visszatöltését, valamint a fejlett soros-párhuzamos architektúrát. A hajtáslánc zökkenőmentesen, vezetői beavatkozás nélkül tud navigálni a különböző hibridizációs típusok között (soros, párhuzamos, soros-párhuzamos) a gyorsulási és teljesítményigényeknek megfelelően. Ennek eredményeként a vezető nyugodtan élvezheti az egyenletes gyorsulást, valamint a hatékony, alacsony károsanyag-kibocsátást – ezzel mindenki csak nyer.

Rally ihlette módosítások

A JUKE bemutatkozását megelőzően, a 2015-ös frankfurti autószalonban bemutatott Gripz koncepcióautóhoz hasonlóan a JUKE is az ikonikus 240Z-től vette át a formatervezési mintákat, amely több mint fél évszázaddal ezelőtt oly sikeresen szerepelt a sivatagi rally-n.

A legszembetűnőbb módosítás a megnagyobbított kerékjárati ívek, amelyek a testre szabott terepgumiknak adnak helyet, míg a motorháztetőre és a tetőre szerelt kiegészítő lámpák az 50 évvel ezelőttieket idézik.

Hasonlóképpen, a fekete motorháztető és a megnövelt fekete kerekek vizuálisan is tisztelegnek az 1971-es jármű előtt, amely a Kelet-Afrikai rally-n indult. A régi szponzorok logóinak és a 11-es számnak a használata szintén a 240Z rally autót tükrözi, akárcsak a megerősített lemezek az első és hátsó küszöbök alatt, amelyek védelmet nyújtanak a jármű aljának. A Juke Hybrid Rally Tribute megerősített és hosszú rúgóúttal ellátott felfüggesztést kapott, hogy a Juke Hybrid Rally Tribute kivételes kiegyensúlyozottságot nyújtson a kihívásokkal teli terepen. A 265/70 R16 méretű gumiabroncsok erőteljes tapadást minden körülmények között. A belső teret egy csővázas rendszerrel merevítették, amely védelmet nyújt a kihívást jelentő sivatagi környezetben egy esetleges baleset esetén. A hátsó üléseket eltávolították, hogy helyet biztosítsanak a pótkeréknek, és négypontos biztonsági öveket építettek be, hogy a vezető és a navigátor biztonságosan rögzüljön a versenyülésekben.

A belső tér további módosításai közé tartozik a tűzoltókészülék felszerelése, egy fejhallgatóval ellátott intercom rendszer a vezető és a navigátor közötti kommunikáció megkönnyítése érdekében, Alcantara díszítés a kormánykeréken, valamint egy hidraulikus kézifék a gyors és egyszerű működtetés érdekében magasan elhelyezett fogantyúval.

“A kínálatunk elektromosítása iránti elkötelezettségünk részeként az idei évben a Nissan új, villamosított hajtásláncainak és járműveinek példátlan hulláma fog megjelenni. Az új JUKE Hybrid mellett a Qashqai Crossoverben is bemutatjuk innovatív e-POWER hajtásláncunkat. Az új zászlóshajónkra, az Ariya EV-re már megkezdtük a rendelések felvételét, míg a Townstar elektromos kishaszongépjármű még idén forgalomba kerül. Az év második felében pedig a vadonatúj X-Trail Crossover is bemutatásra kerül” – mondta Coralie Musy.

A Nissan a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn

1971-ben a legendás 240Z-t, amely a kimerítő Kelet-Afrika Szafari Rally győzelmét szerezte meg, Edgar Herrmann vezette Hans Schüller navigátorral. A rally valóban átütő sikert hozott a márka számára, a 240Z-k a második és a hetedik helyeken értek célba. A győzelem ráadásul a márka második egymást követő győzelmét jelentette a rally-n.

Az alacsonyan épített 240Z-t egy 2,4 literes, soros hathengeres motor hajtotta, amely 210 lóerőt biztosított, és az erőt a hátsó kerekekre helyezte. A győztes autót 2013-ban restaurálták, és mára a Nissan örökséggyűjteményének része, amely a Nissan globális központjához közeli Zamában, a japán Kanagawa prefektúrában található meg.

Nézzétek meg az autóról készült videót:

Kapcsolódó cikkek

29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy

Nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy utánpótlásnevelési rendszer. Alapos felmérési munkát követően transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerülhettek be versenyzők a programba. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakemberek a HUMDA […]

Olvass tovább

2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt. A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – […]

Olvass tovább

Goodwoodban mutatja be a BMW AZ ÚJ M3 Touring MotoGP™ Safety Cart

Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M GmbH számos nagyteljesítményű újdonságról lerántja a leplet Goodwoodban. Reflektorfénybe gurul így többek között a MotoGP™ új biztonsági autója is, amelyet az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring műszaki alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car karosszériaborítása az 50. évforduló, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom