Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute: ahol a hybrid találkozik az adrenalinnal

A tavaly júniusban közzétett képek után, amelyekkel a Nissan 50 évvel ezelőtti Kelet-Afrika Rallyn való részvételét ünnepelték, megszületett a Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute.

A JUKE Hybrid Rally Tribute az eredeti koncepcióképek közzétételére kapott elsöprően pozitív reakciókat követően a tervezési fázisból átlépett egy új szakaszba: teljesen működőképes egyedi járművé alakították. Leleplezése a JUKE új hybrid változatának az idén nyáron történő európai bevezetését vetíti előre. A prototípus a szériaváltozat hybrid hajtásláncát tartalmazza.

A JUKE Hybrid Rally Tribute létrehozásáról Coralie Musy, a Nissan AMIEO régiójának márka- és ügyfélélményért felelős alelnöke így nyilatkozott: “A JUKE Hybrid Rally Tribute optimizmusunkat és merész gondolkodásmódunkat képviseli. Jelenleg a JUKE történetének egy izgalmas új fejezetét készítjük elő az új JUKE Hybrid nyári bevezetése előtt. Ez a JUKE azt az izgalmat és agilitást kínálja majd, amit az ügyfelek ikonikus crossoverünktől elvárnak, mind a teljesítmény, mind pedig a hatékonyság javításával. A JUKE Hybrid Rally Tribute új szintre emeli sajátos karakterét.

Fejlett hybrid hajtáslánc

A hamarosan megjelenő JUKE hybrid hajtáslánc felhasználása tükrözi a szériaváltozatban nyújtott többletteljesítmény, a hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás javulását.

A JUKE hybrid hajtáslánca egy új generációs, korszerű Nissan belsőégésű motorból áll, amelyet kifejezetten a hybrid működési célra fejlesztettek. A benzinmotor 69 kW (94 LE) teljesítményt és 148 Nm nyomatékot ad le, míg a villanymotor 36 kW (49 LE) teljesítményt és 205 Nm nyomatékot tesz hozzá az összteljesítményhez. A nagyfeszültségű generátor 15 kW-os teljesítményt fejt ki, melyet egy 1,2 kWh-s vízhűtéses akkumulátor táplál. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amelynek a teljesítménye 25%-kal magasabb, a fogyasztása pedig városi körülmények között 40%-kal alacsonyabb, mint a jelenlegi benzinmotoros változat (az adatok belső Nissan méréseket tükröznek, a homologizáció után válnak véglegessé).

Intelligens automata sebességváltó

A JUKE Hybrid szériaváltozatából is átvett, és a vezetési élmény középpontjában álló, fejlett, alacsony súrlódású sebességváltó kulcsfontosságú, amely optimálisan használja a hajtóerőt, legyen az elektromos vagy benzinmotoros vagy akár a kettő együttes működése.

A súrlódás csökkentése érdekében ez a motorsport ihlette sebességváltó a hagyományos szinkrongyűrűk helyett körmös tengelykapcsolót használ a 4 belső égésű és a 2 elektromos autós sebességfokozat váltásához. Továbbá a súrlódás csökkentése érdekében ez a sebességváltó nem használ tengelykapcsolót. Minden jármű indítása 100% elektromos módban történik. A két elektromos motort felváltva használják a fokozatok szinkronizálására, ami egyenletes és finom gyorsulást biztosít.

A sebességváltót egy fejlett algoritmus vezérli, amely kezeli a váltási pontokat, az akkumulátor energia-visszatöltését, valamint a fejlett soros-párhuzamos architektúrát. A hajtáslánc zökkenőmentesen, vezetői beavatkozás nélkül tud navigálni a különböző hibridizációs típusok között (soros, párhuzamos, soros-párhuzamos) a gyorsulási és teljesítményigényeknek megfelelően. Ennek eredményeként a vezető nyugodtan élvezheti az egyenletes gyorsulást, valamint a hatékony, alacsony károsanyag-kibocsátást – ezzel mindenki csak nyer.

Rally ihlette módosítások

A JUKE bemutatkozását megelőzően, a 2015-ös frankfurti autószalonban bemutatott Gripz koncepcióautóhoz hasonlóan a JUKE is az ikonikus 240Z-től vette át a formatervezési mintákat, amely több mint fél évszázaddal ezelőtt oly sikeresen szerepelt a sivatagi rally-n.

A legszembetűnőbb módosítás a megnagyobbított kerékjárati ívek, amelyek a testre szabott terepgumiknak adnak helyet, míg a motorháztetőre és a tetőre szerelt kiegészítő lámpák az 50 évvel ezelőttieket idézik.

Hasonlóképpen, a fekete motorháztető és a megnövelt fekete kerekek vizuálisan is tisztelegnek az 1971-es jármű előtt, amely a Kelet-Afrikai rally-n indult. A régi szponzorok logóinak és a 11-es számnak a használata szintén a 240Z rally autót tükrözi, akárcsak a megerősített lemezek az első és hátsó küszöbök alatt, amelyek védelmet nyújtanak a jármű aljának. A Juke Hybrid Rally Tribute megerősített és hosszú rúgóúttal ellátott felfüggesztést kapott, hogy a Juke Hybrid Rally Tribute kivételes kiegyensúlyozottságot nyújtson a kihívásokkal teli terepen. A 265/70 R16 méretű gumiabroncsok erőteljes tapadást minden körülmények között. A belső teret egy csővázas rendszerrel merevítették, amely védelmet nyújt a kihívást jelentő sivatagi környezetben egy esetleges baleset esetén. A hátsó üléseket eltávolították, hogy helyet biztosítsanak a pótkeréknek, és négypontos biztonsági öveket építettek be, hogy a vezető és a navigátor biztonságosan rögzüljön a versenyülésekben.

A belső tér további módosításai közé tartozik a tűzoltókészülék felszerelése, egy fejhallgatóval ellátott intercom rendszer a vezető és a navigátor közötti kommunikáció megkönnyítése érdekében, Alcantara díszítés a kormánykeréken, valamint egy hidraulikus kézifék a gyors és egyszerű működtetés érdekében magasan elhelyezett fogantyúval.

“A kínálatunk elektromosítása iránti elkötelezettségünk részeként az idei évben a Nissan új, villamosított hajtásláncainak és járműveinek példátlan hulláma fog megjelenni. Az új JUKE Hybrid mellett a Qashqai Crossoverben is bemutatjuk innovatív e-POWER hajtásláncunkat. Az új zászlóshajónkra, az Ariya EV-re már megkezdtük a rendelések felvételét, míg a Townstar elektromos kishaszongépjármű még idén forgalomba kerül. Az év második felében pedig a vadonatúj X-Trail Crossover is bemutatásra kerül” – mondta Coralie Musy.

A Nissan a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn

1971-ben a legendás 240Z-t, amely a kimerítő Kelet-Afrika Szafari Rally győzelmét szerezte meg, Edgar Herrmann vezette Hans Schüller navigátorral. A rally valóban átütő sikert hozott a márka számára, a 240Z-k a második és a hetedik helyeken értek célba. A győzelem ráadásul a márka második egymást követő győzelmét jelentette a rally-n.

Az alacsonyan épített 240Z-t egy 2,4 literes, soros hathengeres motor hajtotta, amely 210 lóerőt biztosított, és az erőt a hátsó kerekekre helyezte. A győztes autót 2013-ban restaurálták, és mára a Nissan örökséggyűjteményének része, amely a Nissan globális központjához közeli Zamában, a japán Kanagawa prefektúrában található meg.

Nézzétek meg az autóról készült videót:

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A vadonatúj Mazda CX-80 megérkezett a Mazda európai márkakereskedéseibe

A Mazda új zászlóshajójában a japán esztétika a belső tér kiemelkedő rugalmasságával párosul Prémium SUV-kre jellemző funkciók a Mazda modellek jellegzetesen kiemelkedő teljesítményével kombinálva A vadonatúj Mazda CX-80-at azzal a céllal alkották meg, hogy kihívást támasszon az ismert prémium márkáknak az európai piacon. A CX-60 bevezetését követően a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell, amelyet […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT: MINDEN SZÖGBŐL ÚJSZERŰ, 100%-BAN ELEKTROMOS A PEUGEOT a 408-as teljesen elektromos verziójával tette teljessé villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új PEUGEOT E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 157 kW/210 LE-s motor izgalmas teljesítményével, és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

BMW Skytop: exkluzív limitált széria készül

+++ A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Concept Skytop tanulmányautó valósággal elrabolta a vezetés szerelmeseinek szívét +++ A rengeteg pozitív visszajelzés hatására a BMW úgy döntött, elkészíti az elegáns kétüléses 50 darabos limitált szériáját +++ A BMW Skytop az elmúlt évek legexkluzívabb különkiadásaként érkezik meg az utakra +++ A BMW egy exkluzív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom