Robottaxik sorozatgyártásába kezd a Toyota

Ráfordul a célegyenesre a Toyota kínai önvezető programja: az autógyártó és stratégiai partnere, a Pony.ai megkezdték a közös fejlesztésű autonóm taxik szériagyártásának előkészítését.

Több mint egymilliárd jüanos, azaz mintegy 50 milliárd forintos befektetéssel új vegyesvállalatot hoz létre a Toyota Motor Corporation, a GAC-Toyota, valamint a világ egyik legnagyobb robotjármű-fejlesztő specialistájaként jegyzett Pony.ai. Az év vége előtt munkához látó cég feladata, hogy előkészítse és megkezdje a Toyota és a Pony.ai közös fejlesztésű robottaxijainak sorozatgyártását.

A Toyota négy évvel ezelőtt kezdte meg együttműködését a Pony.ai vállalattal; 2019 óta több százmillió dolláros befektetéssel segítette a kínai és észak-amerikai érdekeltségekkel egyaránt rendelkező cég fejlődését. A 2020 őszén 5,3 milliárd dolláros piaci értéket képviselő, és ezzel már akkor a szegmens egyik legértékesebb szereplőjének számító Pony.ai mára az autonóm mobilitás egyik legnagyobb globális szakértőjévé vált.

A Toyota támogatását élvező start-up tavaly decemberben kapta meg a kínai hatóságok engedélyét a robotjárművek vezető nélküli, közúti tesztüzemére. A cég ezt követően Kína legnagyobb városaira terjesztette ki működését. Jelenleg négy metropoliszban: a 23,4 millió lakosú Sanghajban, a 18,8 milliós Pekingben, valamint Sencsenben és Kantonban (12,7, illetve 11,6 millió lakos) futnak nyilvánosan igénybe vehető, sofőrmentes Pony.ai robottaxik.

Kína mindig is élen járt a robotjárművek fejlesztése terén, az elmúlt időszakban azonban tovább növelte technológiai előnyét az ázsiai ország. A világ többi részén ugyanis a törvényi szabályozások és megkötések nem teszik lehetővé a járművek biztonsági pilóta nélküli üzemeltetését, ez pedig a technológia fejlesztését és széles körű elfogadását egyaránt gátolja.

A Toyota kínai autonóm mobilitási ambíciói egy szélesebb körű lokális technológiai stratégia részét képezik. Ennek keretében a vállalat átszervezi tevékenységeit a hatalmas országban, elmélyíti és felgyorsítja helyi fejlesztési tevékenységeit, és a hajtástechnológiák mellett különböző innovatív, integrált megoldásokra koncentrál. Ezek között említhetők az autonóm mobilitási rendszerek, vagy az az intelligens vezetői környezet (smart cockpit), amely mesterséges intelligencia alkalmazásával biztosít minden eddiginél kifinomultabb, testre szabott felhasználói élményt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Túlságosan is bejött a Toyota számítása

Európában kettő-három, Japánban akár hat-hét hónapnyi várakozási idővel kell számolni azoknak, akik bizonyos Toyota-modelleket szeretnének vásárolni. Pedig nem olyan egzotikus típusokról van szó, mint az új generációs Land Cruiser vagy a GR sportautó-család valamelyik tagja, hanem egyszerű családi autókról, amelyeket az emblémán és az ahhoz köthető értékeken kívül egy valami köt össze: a hibrid hajtáslánc. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sivatag, jótékonyság, kaland és egy Peugeot 205 – mi kell még egy jó bulihoz?

Kétség sem fér hozzá, hogy a Peugeot 205 legendás modell. S bár gyártása már rég befejeződött, a vagány kisautó újabb és újabb hőstetteket hajt végre. A 2021 óta megrendezett Nomad Raid-nek például minden évben több tucat 205-ös a sztárja. A Nomad Raid egyszerre több célt szolgál. Egyfelől felfoghatjuk extrém turizmusnak, másfelől kulturális misszió, harmadrészt pedig […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Világ Év Autója címet

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Év Autója címet a 2025-ös World Car Awards díjátadón – A World Car Awards célja az autóipari kiválóság és innováció elismerése, jutalmazása és inspirálása a gyorsan változó mobilitási iparágban – A győzteseket egy nagyra becsült, 96 fős, 30 országból érkező nemzetközi autós újságírókból álló zsűri választotta ki – A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom