Robottaxik sorozatgyártásába kezd a Toyota

Ráfordul a célegyenesre a Toyota kínai önvezető programja: az autógyártó és stratégiai partnere, a Pony.ai megkezdték a közös fejlesztésű autonóm taxik szériagyártásának előkészítését.

Több mint egymilliárd jüanos, azaz mintegy 50 milliárd forintos befektetéssel új vegyesvállalatot hoz létre a Toyota Motor Corporation, a GAC-Toyota, valamint a világ egyik legnagyobb robotjármű-fejlesztő specialistájaként jegyzett Pony.ai. Az év vége előtt munkához látó cég feladata, hogy előkészítse és megkezdje a Toyota és a Pony.ai közös fejlesztésű robottaxijainak sorozatgyártását.

A Toyota négy évvel ezelőtt kezdte meg együttműködését a Pony.ai vállalattal; 2019 óta több százmillió dolláros befektetéssel segítette a kínai és észak-amerikai érdekeltségekkel egyaránt rendelkező cég fejlődését. A 2020 őszén 5,3 milliárd dolláros piaci értéket képviselő, és ezzel már akkor a szegmens egyik legértékesebb szereplőjének számító Pony.ai mára az autonóm mobilitás egyik legnagyobb globális szakértőjévé vált.

A Toyota támogatását élvező start-up tavaly decemberben kapta meg a kínai hatóságok engedélyét a robotjárművek vezető nélküli, közúti tesztüzemére. A cég ezt követően Kína legnagyobb városaira terjesztette ki működését. Jelenleg négy metropoliszban: a 23,4 millió lakosú Sanghajban, a 18,8 milliós Pekingben, valamint Sencsenben és Kantonban (12,7, illetve 11,6 millió lakos) futnak nyilvánosan igénybe vehető, sofőrmentes Pony.ai robottaxik.

Kína mindig is élen járt a robotjárművek fejlesztése terén, az elmúlt időszakban azonban tovább növelte technológiai előnyét az ázsiai ország. A világ többi részén ugyanis a törvényi szabályozások és megkötések nem teszik lehetővé a járművek biztonsági pilóta nélküli üzemeltetését, ez pedig a technológia fejlesztését és széles körű elfogadását egyaránt gátolja.

A Toyota kínai autonóm mobilitási ambíciói egy szélesebb körű lokális technológiai stratégia részét képezik. Ennek keretében a vállalat átszervezi tevékenységeit a hatalmas országban, elmélyíti és felgyorsítja helyi fejlesztési tevékenységeit, és a hajtástechnológiák mellett különböző innovatív, integrált megoldásokra koncentrál. Ezek között említhetők az autonóm mobilitási rendszerek, vagy az az intelligens vezetői környezet (smart cockpit), amely mesterséges intelligencia alkalmazásával biztosít minden eddiginél kifinomultabb, testre szabott felhasználói élményt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

Mladá Boleslav/Budapest, 2023. szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW M és BMW X modellek hódították meg a Balaton Park Circuit versenypályát

Szeptember 4-13. között a legújabb BMW M és BMW X modellek sorakoztak fel a Balaton Park Circuit területén, hogy versenypályán, közúton és off-road körülmények között is próbára tehesse őket a X meets M rendezvény mintegy 320 hazai és nemzetközi résztvevője. A Balatonfőkajár szomszédságában található, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb minősítését is elérő, idén átadott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette. Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom