- Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva
- Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással
Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg.
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai piacon, és ez lesz a Mazda új zászlóshajója a régióban.
A Mazda egyedülálló Kodo formatervezési szemléletének legújabb evolúciójában a tervezők a minimalista japán esztétika eleganciájára és letisztultságára összpontosítottak, amely minden felesleges elemet nélkülöz. Mindezt a Mazda tervezőinek és kézműves mestereinek egyedülálló “kétkezi” megközelítésével érték el, azzal a céllal, hogy olyan autókat hozzanak létre, amelyek megalkotása kizárólag Japánban lehetséges.
A közel ötméteres hosszával és több mint háromméteres tengelytávjával, a vadonatúj CX-80 hosszabb, magasabb és lényegesen nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a népszerű CX-60. A harmadik üléssor teljesen lehajtva sík padlót eredményez, a második üléssor pedig három különböző konfigurációval is elérhető lesz, beleértve a két különálló vagy a középkonzollal kombinált üléselrendezéseket is.
A vadonatúj Mazda CX-80 a Mazda európai modellkínálatának zászlóshajójához méltó technológiával rendelkezik, és három új funkciót is tartalmaz: az új Alexa hangvezérlést az autóban, az új hibrid navigációs rendszert, amely mind az offline, mind az online szolgáltatások előnyeit ötvözi, valamint az új Trailer Hitch View (Vonohoróg Nézet) funkciót, amely a középső kijelzőn alkalmazott, korszerű grafika segítségével megkönnyíti a jármű pozicionálását a pótkocsihoz képest.
Bevezetésekor a CX-80 kétféle hajtáslánccal választható: az egyik az e-Skyactiv PHEV, amely egy négyhengeres benzinmotort kombinál elektromos motorral – ez a változat kiváló környezetvédelmi jellemzők mellett lenyűgöző teljesítményt kínál. A másik hajtáslánc egy rendkívül hatékony, soros hathengeres e-Skyactiv D dízel egység – ez a verzió a Mazda M Hybrid Boost 48V mild hybrid rendszerével rendelkezik, amely a szegmensen belül páratlanul alacsony károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást produkál.
Az e-Skyactiv PHEV rendszer összteljesítménye 327 LE/241 kW és 500 Nm nyomaték. 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, végsebessége 195 km/óra, és 60 km tisztán elektromos hajtást kínál. Kiemelkedő környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkezik: a WLTP szerinti üzemanyag-fogyasztása 1,6 l/100 km, és mindössze 36 g/km-es CO2-kibocsátás jellemzi. Az e-Skyactiv D modell 254 LE teljesítménnyel rendelkezik, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebessége pedig 219 km/óra. WLTP szerinti átlagfogyasztása 5,7-5,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 148-151 g/km.
Mindkét hajtómű nyolcfokozatú automata sebességváltóval és a Mazda i-Activ összkerékhajtási rendszerével párosul. Az Intelligent Drive Select (Mi-Drive) négyféle vezetési módot kínál (plusz az EV üzemmódot a PHEV esetében), ahogy az már a CX-60 esetében is bevezetésre került.
Energiafogyasztás súlyozva, kombináltan a Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV esetében: 1,6 l/100 km és 23,9 kWh elektromos energia/100 km; CO2-kibocsátás súlyozva, kombináltan: 36 g/km, CO2 osztály: B. Kombinált fogyasztás és CO2-osztály lemerült akkumulátorral: 8,1 l/100 km. CO2-osztály: G (Előzetes értékek)*
Mazda CX-80 e-Skyactiv D kombinált energiafogyasztása: 5,7-5,8 l/100 km. CO2-kibocsátás kombináltan: 148-151 g/km. CO2-osztály: E. (Előzetes értékek)*
A CX-80 platformja kettős keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, amely magas szintű menetkomfortot, stabil futást és egyenletes irányíthatóságot biztosít. Hátsókerék hangsúlyos, állandó összkerékhajtási rendszere az összkerékhajtásra jellemző, kiemelkedő stabilitást és tapadást a hátsókerék-hajtás semleges kanyarodási tulajdonságaival ötvözi. A vadonatúj Mazda CX-80 lenyűgöző, 2500 kg-os vontatási kapacitással is rendelkezik.
A CX-80-ban fejlett i-Activsense vezetőtámogató rendszerek széles választéka működik, amivel a modell az Euro NCAP 5 csillagos biztonsági minősítését célozza meg. A CX-80-ban debütáló új biztonsági funkciók közé tartozik a Forgalomkövető rendszer (CTS) az új, nem reagáló vezetőt észlelő támogatással, az Intelligens Fékrásegítő (SBS) az új, frontális ütközéseket mérséklő rendszerrel, valamint a Vészsávtartó rendszer (ELK) az új, frontális forgalmat elkerülő asszisztenssel.
A Mazda CX-80 előértékesítése májusban kezdődik, és az autó az ősz folyamán érkezik meg a márkakereskedésekbe. Az új Mazda CX-80 alapára magas felszereltséggel, hathengeres dízelmotorral, 8 fokozatú automata váltóval, négykerék-hajtással, 7 üléses változatban 19.899.900 forint.