Voge 900 DSX (2024) teszt – Komfort és kütyürengeteg Kínából – Motor&Verda

A Voge 900 DSX kedvező árával hívja fel magára figyelmünket, és a motorra pattanva sem nyújt csalódást. A kínaiakhoz híven pedig rengeteg kütyüvel, 21. századi megoldással is találkozhatunk ezen a túraendurón. 

Egyre népszerűbb és keresettebb lesz e modell hazánkban is, nem véletlenül! 3 770 000 Ft-os alapáron kínálják a 900 DSX-et, mely már önmagában véve is nagyon kecsegtető. Ha pedig rápillantunk a listára, hogy mi mindent tartalmaz az alapfelszereltség, még jobban kikerekedhet a szemünk. Gyakorlatilag az egy hátsó és a két oldaldobozt leszámítva mindent (!): gyorsváltó, tempomat, ülés- és markolatfűtés, bukókeret, menetrögzítő és még folytathatnánk a sort… A három dobozzal kiegészülve pedig már tényleg teljes értékű túratársat kapunk. Átírással, regisztrációs adóval és a dobozokkal együtt a végösszeg pedig 4 270 000 Ft-ra jön ki.

Erőforrás

Röviden érdemes itt megemlíteni, hogy a Loncin (melynek a Voge a prémium márkája), már jó pár éve a BMW partnere, így például a BMW F900 GS blokkját egy és ugyanazon gyárban készítik, mint a mostani tesztmotorunkét. Na meg ha ránézünk a két motorra, rengeteg hasonlóságot vélhetünk felfedezni ezen felül is.

Na de térjünk is vissza a 900 DSX-re: soros kéthengeres erőforrás a lelke ennek a túraendurónak. 95 lóerő és ugyanennyi nyomaték maximális leadására képes, 8250-es valamint 6000-es fordulatokon. Három utcai (Rain, Street, Sport) és egy offroad mód közül választhatunk, ez utóbbi esetében pedig az ABS és a kipörgésgátló ki is kapcsolható. 

Magasabb fordulaton kel életre a blokk, így itt válik igazán élvezhetővé a motorozás. Alacsonyabb fordulaton, nagyjából 4000-ig okozott viszont néha meglepetést a gázreakció. Gázelvételkor, valamint -ráadáskor jellemzően nagyobbakat rángat, mely kissé kellemetlen tud lenni, főleg alacsony tempós manőverezésnél. Személy szerint én inkább visszakapcsoltam első fokozatba ott is, ahol más típusú motorral kettesben mentem volna – így kiküszöbölhető volt a rángatás.

A sorkettes blokk végsebessége picivel 200 km/h fölött van, fogyasztása pedig nagyjából (természetesen felhasználástól függően) 5 liter / 100 km. A 17 literes tankhoz tartozó üzemanyagszint-visszajelző (öt osztásos) működése viszont enyhén meglepő, ugyanis az első száz kilométeren telinek mutatja a tankot, az utolsó 2-3 rublika azonban körülbelül 20 kilométer alatt tűnik el, és jön a villogó figyelmeztetés, hogy meg kéne állni tankolni.

A fel- és lefelé irányban is működő gyorsváltó a Voge-on szériatartozék. Nem ez a legfinomabb, legprecízebb szerkezet, amivel valaha találkoztam, inkább “nyersnek” mondhatnám. Előfordult, hogy két fokozat között találtam magam, de az esetek nagy részében azért szépen tette a dolgát, és hálás is voltam érte, ugyanis egyszerűbb, kényelmesebb és élvezetesebb is vele a motorozás.

Fékek és felfüggesztés

A 238 kg-os menetkész tömegű Voge nyergében nem vagyunk az aszfaltos utakhoz kötve, ugyanis rengeteg tulajdonsága teszi lehetővé azt a motoros számára, hogy kalandozni indulhasson. Jól lehet, a gumik nem a “hard core” terepre lettek kitalálva, azonban a fűzött küllős kerekek – elöl ráadásul 21 colos kerék van! – lehetővé teszik a terepezést, csakúgy, mint a nagy hasmagasság valamint a 194 és 198 mm-es első és hátsó rugóút. Az alapfelszereltség részét képezi továbbá a bukókeret is, így az sem tragédia, ha véletlenül túl nagy kihívás elé állítjuk magunkat a vadregényesebb tájakon.

A futómű – amit a KYB gyárt ehhez a Voge-hoz – egyébként teljes mértékben állítható, személyre szabható elöl és hátul is. A rugós tag előfeszítését ráadásul kézzel, könnyen állíthatjuk. Erre szükség is lehet tempósabb kanyarvadászatkor, vagy ha utassal és csomagokkal indultok útnak, ugyanis a középállvány kanyarban leérhet. 

További biztonságunkról a kormányteleszkóp és a Brembo fékek gondoskodnak. Ez utóbbi nem is alsó polcos, ugyanis radiális főfékhengerrel találkozunk. Nagyobb súllyal, utassal picit intenzívebben kell a fékhez nyúlni, azonban így is teljesen jónak bizonyult számomra, hétköznapi felhasználás során. Könnyen adagolható, precíz és a fékhatás is bőven megfelelt az elvárásoknak.

Komfort

Rengeteg kisebb-nagyobb dolog teszi igazán komfortossá még túramotoros mércével is ezt a Voge-ot. Akár egyedül, vagy akár utassal indulnál túrára – nem fogsz csalódni a 900 DSX kényelmében hosszabb távon sem!

810 mm-es ülésmagassága nem mondható magasnak, így a legtöbb motoros lába könnyedén leérhet, mely megkönnyíti e 238 kg-os motor biztonságban tudását. Az ülés egyébként elöl-hátul egyaránt kényelmes, egy egész napos motorozás után is még komfortosnak érződött. A hátsó dobozzal kiegészítve pedig még háttámlája is lesz utasunknak, nem beszélve arról, hogy a fél gardróbot magunkkal vihetjük. 

A markolatvédők és a plexi miatt alig ér minket a menetszél – számomra legalábbis teljesen ideális volt a motor szélvédelme. Autópályázás során sem éri túl nagy vagy zavaró turbulencia a sisakunkat, nem tépi le a fejünket – átlagos testmagassággal legalábbis – a szél.

A maximális komfortot segíti elő továbbá az ülésfűtés, valamint a markolatfűtés is. Mindkettő három állásban használható, így a zord idő sem fog nagyon kellemetlen helyzetbe hozni minket utunk során. Szintén kényelmi faktornak nevezhetjük a Smart Key rendszert – így elég, ha csak zsebünkben tároljuk a kulcsot. Csak el ne veszítsük!

Kütyürengeteg

Afelőli sztereotípiáknak, hogy a kínaiak nagyon ott vannak a kütyük világában, tökéletesen megfelel a 900 DSX. Ezen a motoron is szinte minden elképzelhető extrát, technológiát megtalálhatunk – sőt, még olyat is, amire eddig nem is tudtuk, hogy szükségünk lehet. 

Az informatív, 7 colos színes TFT kijelzőről mindenfélét leolvashatunk, még a guminyomást is. A bal kéznél található gombok – melyek segítségével pedig minden beállítást elvégezhetünk – kézre esnek és kesztyűben, menet közben is könnyen megtalálhatók. A motor menürendszere ráadásul nem is vészesen bonyolult, alig pár perc megszokni, kitanulni. 

A Voge Global elnevezésű alkalmazás segítségével pedig telefonunkat is csatlakoztathatjuk. Előnyként említhetném, hogy utólag is vissza tudjuk nézni a megtett útvonalakat, hátránya viszont az, hogy az app-ba épített térképen az autópályát, fizetős utat nem tudjuk kikapcsolni. Valamint a párosítás sem volt éppen egyszerű – azonban ezt szerencsére csak egyszer kell végigküzdeni. Az instrukciók a navigáció során viszont egyértelműek és pontosak.

Két rettentő érdekes és hasznos extrát fedezhetünk fel ezen a Voge motoron, melyek a legtöbb motoros számára újdonságot jelenthetnek. Egyik a holttérfigyelő, mely esetében – az autókhoz hasonlóan – a tükörbe épített kis figyelmeztető piktogram világítani kezd, ha mellettünk, a holtterünkben jármű halad. Ez világosban is könnyen észrevehető, de sötétben sem zavaró. Másik különlegesség pedig az elülső menetrögzítő kamera, mely egy memóriakártyára rögzíti utunkat. Amennyiben pedig a jobb kéznél található kamera ikonnal jelzett gombot megnyomjuk, még pillanatképet is készíthetünk, melyet szintén a Voge Global alkalmazásban nézhetünk vissza.

Ítélet

A kínaiak már tényleg a garázsban vannak… a jelek pedig arra utalnak, hogy a közeljövőben a japán és európai márkákat visszábbszorítva egyre nagyobb százalékban találkozhatunk majd Voge, és hozzá hasonló modellekkel garázsainkban, utainkon. A tartósságról csak találgatni tudunk (egy hétvége semmiképp sem elég ennek kiismeréséhez), de az alkatrész-ellátottság és a szakszervizek száma a motorok számának növekedésével párhuzamosan várhatóan szintén növekedni fog.

További képeket IDE kattintva találhattok!

Ági

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom