Zarco piszok sokat várt a győzelemre

Egész pontosan 120 nagydíjat, 6 évet és 209 napot. Ennyi idő telt el azóta, hogy Johann Zarco 2017-ben a Yamaha nyergében debütált a királykategóriában. 20 alkalommal állt dobogón, de eddig a végső sikert sosem tudta megélni, egészen a múlt szombati futamig. Phillip Islanden az utolsó körben vette át a vezetést csapattársától, Jorge Martintól, és ezután már senki nem tudta elvenni tőle az 1. helyet.

A jelenlegi mezőnyben egyetlen ember tudja, mit jelent, nagyon hosszú ideig várni a sikerre: Aleix Espargaro. Ő 2009-ben debütált Indianapolisban és 2022-ben, Argentínában szerezte meg első futamgyőzelmét. Az ő esetében ez 200 nagydíjat, 12 évet és 216 napot jelent a debütálástól az első sikerig.

Na de térjünk vissza Zarcóra. Negyedik éve ül a Ducati nyergében, és legjobb szezonját 2021-ben teljesítette, amikor is az év első felében még ő volt az egyetlen kihívója az akkori világbajnoknak, Fabio Quartararónak. Abban a szezonban négy alkalommal intették le másodikként, és a végén az összetettbeli ötödik helyet szerezte meg a királykategóriában.

A leintés pillanatai, itt már tudta, hogy futamgyőztes

Idén is hozta a dobogós helyezéseket, de teljesítménye az utóbbi időben elhalványult a többi ducatis versenyzőéhez képest. A győzelem méltó búcsú lehet a Ducatitól és a Pramactól, Zarco ugyanis jövőre már az LCR Honda színeiben fog versenyezni, és négy év után elhagyja az olasz márkát.

Egy teljesen más projektben vesz majd részt, hiszen a Ducati jelenleg a legjobb motor a MotoGP mezőnyében, a Honda pedig vergődik, és próbál visszatérni a győzelemhez vezető útra. Zarco a tapasztalatával, és a Ducati működésével kapcsolatban is szolgálni tudja majd a japán márkát, ami reményei szerint egy versenyképesebb Hondát ad vissza a MotoGP-nek.

Kíváncsian várjuk, mennyire lesz majd sikeres a Zarco-Honda projekt a 2024-es szezontól, és remélhetőleg láthatunk még párat abból a bizonyos hátra szaltóból, mellyel Zarco minden egyes futamgyőzelmét megünnepli.

Fotó: Johann Zarco Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom