Egész pontosan 120 nagydíjat, 6 évet és 209 napot. Ennyi idő telt el azóta, hogy Johann Zarco 2017-ben a Yamaha nyergében debütált a királykategóriában. 20 alkalommal állt dobogón, de eddig a végső sikert sosem tudta megélni, egészen a múlt szombati futamig. Phillip Islanden az utolsó körben vette át a vezetést csapattársától, Jorge Martintól, és ezután már senki nem tudta elvenni tőle az 1. helyet.
A jelenlegi mezőnyben egyetlen ember tudja, mit jelent, nagyon hosszú ideig várni a sikerre: Aleix Espargaro. Ő 2009-ben debütált Indianapolisban és 2022-ben, Argentínában szerezte meg első futamgyőzelmét. Az ő esetében ez 200 nagydíjat, 12 évet és 216 napot jelent a debütálástól az első sikerig.
Na de térjünk vissza Zarcóra. Negyedik éve ül a Ducati nyergében, és legjobb szezonját 2021-ben teljesítette, amikor is az év első felében még ő volt az egyetlen kihívója az akkori világbajnoknak, Fabio Quartararónak. Abban a szezonban négy alkalommal intették le másodikként, és a végén az összetettbeli ötödik helyet szerezte meg a királykategóriában.
Idén is hozta a dobogós helyezéseket, de teljesítménye az utóbbi időben elhalványult a többi ducatis versenyzőéhez képest. A győzelem méltó búcsú lehet a Ducatitól és a Pramactól, Zarco ugyanis jövőre már az LCR Honda színeiben fog versenyezni, és négy év után elhagyja az olasz márkát.
Egy teljesen más projektben vesz majd részt, hiszen a Ducati jelenleg a legjobb motor a MotoGP mezőnyében, a Honda pedig vergődik, és próbál visszatérni a győzelemhez vezető útra. Zarco a tapasztalatával, és a Ducati működésével kapcsolatban is szolgálni tudja majd a japán márkát, ami reményei szerint egy versenyképesebb Hondát ad vissza a MotoGP-nek.
Kíváncsian várjuk, mennyire lesz majd sikeres a Zarco-Honda projekt a 2024-es szezontól, és remélhetőleg láthatunk még párat abból a bizonyos hátra szaltóból, mellyel Zarco minden egyes futamgyőzelmét megünnepli.
Fotó: Johann Zarco Facebook