Zarco piszok sokat várt a győzelemre

Egész pontosan 120 nagydíjat, 6 évet és 209 napot. Ennyi idő telt el azóta, hogy Johann Zarco 2017-ben a Yamaha nyergében debütált a királykategóriában. 20 alkalommal állt dobogón, de eddig a végső sikert sosem tudta megélni, egészen a múlt szombati futamig. Phillip Islanden az utolsó körben vette át a vezetést csapattársától, Jorge Martintól, és ezután már senki nem tudta elvenni tőle az 1. helyet.

A jelenlegi mezőnyben egyetlen ember tudja, mit jelent, nagyon hosszú ideig várni a sikerre: Aleix Espargaro. Ő 2009-ben debütált Indianapolisban és 2022-ben, Argentínában szerezte meg első futamgyőzelmét. Az ő esetében ez 200 nagydíjat, 12 évet és 216 napot jelent a debütálástól az első sikerig.

Na de térjünk vissza Zarcóra. Negyedik éve ül a Ducati nyergében, és legjobb szezonját 2021-ben teljesítette, amikor is az év első felében még ő volt az egyetlen kihívója az akkori világbajnoknak, Fabio Quartararónak. Abban a szezonban négy alkalommal intették le másodikként, és a végén az összetettbeli ötödik helyet szerezte meg a királykategóriában.

A leintés pillanatai, itt már tudta, hogy futamgyőztes

Idén is hozta a dobogós helyezéseket, de teljesítménye az utóbbi időben elhalványult a többi ducatis versenyzőéhez képest. A győzelem méltó búcsú lehet a Ducatitól és a Pramactól, Zarco ugyanis jövőre már az LCR Honda színeiben fog versenyezni, és négy év után elhagyja az olasz márkát.

Egy teljesen más projektben vesz majd részt, hiszen a Ducati jelenleg a legjobb motor a MotoGP mezőnyében, a Honda pedig vergődik, és próbál visszatérni a győzelemhez vezető útra. Zarco a tapasztalatával, és a Ducati működésével kapcsolatban is szolgálni tudja majd a japán márkát, ami reményei szerint egy versenyképesebb Hondát ad vissza a MotoGP-nek.

Kíváncsian várjuk, mennyire lesz majd sikeres a Zarco-Honda projekt a 2024-es szezontól, és remélhetőleg láthatunk még párat abból a bizonyos hátra szaltóból, mellyel Zarco minden egyes futamgyőzelmét megünnepli.

Fotó: Johann Zarco Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom