• A Csoport márkái – a Hyundai, a Kia és a Genesis – tíz TSP és hat TSP+ minősítést szereztek meg, és ezzel a legjobb kombinált teljesítményt nyújtották az egész autóiparban
• A Hyundai Motor és a Genesis az összesített második helyen osztoztak: mindkét márka hét-hét elismerésben részesült (a Hyundai kettő TSP+ és öt TSP besorolást, a Genesis három TSP+ és négy TSP minősítést kapott), míg a Kia egy TSP+ és egy TSP minősítést szerzett
• A tizenhat kitüntetett típusból tizenkettő Európában is kapható
• Azzal, hogy az idei évre módosított, szigorúbb feltételek mellett is kiemelkedő teljesítményt mutatott az IIHS 2024-es díjátadóján, a Csoport megerősítette biztonságközpontú szemléletét.
SZÖUL, 2024. március. – A Hyundai Motor Group (a Csoport) bejelentette, hogy az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet (Insurance Institute of Highway Safety, IIHS) a cégcsoport tagvállalatainak (Hyundai Motor Company, Kia Corporation és Genesis) összesen tizenhat típusát találta méltónak a rangos IIHS 2024 TSP (Top Safety Pick) és TSP+ elismerésekre. Egyetlen más autógyártó konszern sem ért el ilyen kiemelkedő teljesítményt az éves összegzés során.
Azzal, hogy kiemelkedő teljesítményt mutatott az IIHS 2024-es díjátadóján, a Csoport megerősítette biztonságközpontú szemléletét. A Csoport márkái – a Hyundai, a Kia és a Genesis – együtt összesen tíz TSP és hat TSP+ minősítést szereztek meg, és ezzel a legjobb kombinált teljesítményt nyújtották az egész autóiparban. Ez a teljesítmény jól szemlélteti a Csoport azon elkötelezettségét, hogy vezető szerepet töltsön be a járműbiztonság terén, és folyamatosan arra törekedjen, hogy az elképzelhető legmagasabb szintű védelmet biztosítsa a járművek utasai, illetve a közlekedés egyéb résztvevői számára.
„Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Hyundai Motor Group az első helyen végzett az IIHS 2024-es TSP és TSP+ eredményhirdetésén.” – mondta Brian Latouf, a Hyundai Motor Group elnöke, biztonságért és minőségért felelős globális igazgatója. „A biztonság alapvetően meghatározza a Hyundai járműveinek kialakítását; ezt kiválóan példázza, hogy az iparág legjobb teljesítményét nyújtva tizenhat típusunk is elnyerte a legbiztonságosabbaknak járó besorolást.”
A Csoporton belül a Hyundai Motor és a Genesis az összesített második helyen osztoztak: mindkét márka hét-hét elismerésben részesült (a Hyundai kettő TSP+ és öt TSP besorolást, a Genesis három TSP+ és négy TSP minősítést kapott), míg a Kia egy TSP+ és egy TSP minősítést szerzett. Ez az elismerés hatásosan szemléleti azt a kimagasló biztonsági színvonalat, amelyet a Hyundai, a Kia és a Genesis márkái képviselnek.
A Hyundai Motor TSP+ győztesei a KONA szabadidőjármű és az IONIQ 6 elektromos szedán. TSP minősítésben részesült az ELANTRA személyautó, az IONIQ 5 és a TUCSON szabadidőjárművek, a PALISADE szabadidőjármű, valamint a SANTA CRUZ pickup. Növeli a minősítés jelentőségét, hogy négy díjnyertes Hyundai típus – a Kona és az Ioniq 6, illetve az Ioniq 5 és a Tucson – Európában is elérhető.
A Genesis esetében TSP+ besorolásban részesült az Electrified G80 luxusautó, a GV60 szabadidőjármű és a GV80 prémium szabadidőjármű (a 2023 augusztusa után épített modellek.) TSP címkét kaptak a G80 és G90 luxusautók, valamint a GV70 és Electrified GV70 prémium szabadidőjárművek (2023. után gyártott példányok.) Ezek a típusok egytől egyig megtalálhatók a márka európai kínálatában.
A Kia TELLURIDE szabadidőjármű TSP+, míg az Európában is forgalmazott SPORTAGE szabadidőjármű TSP minősítéssel zárta a vizsgálatokat.
Az IIHS TSP besorolás feltétele, hogy a járművek „jó” osztályzatot szerezzenek a kisátfedéses frontális, az eredeti részleges átfedéses frontális, valamint a frissített oldalirányú törésteszteken. A magasabb rangú IIHS minősítés, a TSP+ azokat a járműveket illeti meg, amelyek „jó” eredménnyel zárják a kisátfedéses frontális töréstesztet és a frissített oldalirányú töréstesztet, valamint legalább „elfogadható” eredményt szereznek a felfrissített részleges átfedéses frontális ütköztetésen. A TSP és a TSP+ díj elnyerésének egyaránt feltétele az „elfogadható” vagy „jó” szinten abszolvált frontális gázolás-elkerüléses vizsgálat, valamint a fényszórók „elfogadható” vagy „jó” besorolása, méghozzá minden felszereltségi szinten. A tesztfeltételek módosulásáról további tájékoztatást talál az IIHS.org weboldalon
A 2024-es évi TSP/TSP+ besorolások esetében az IIHS magasabbra emelte a lécet: a szervezet arra ösztönzi az autógyártókat, hogy javítsák a második üléssoron utazók biztonságát, valamint fejlesszék tovább a gázolás-elkerülő rendszereket. Az IIHS frissített részleges átfedéses frontális töréstesztje, amelyen a vezető mögötti ülésre is beültetnek egy törésteszt-bábut, a hátul utazók biztonságát helyezi középpontba. A 2024-es TSP+ követelmények között már ez a vizsgálat szerepel a korábbi részleges átfedéses vizsgálat helyett.
„Üdvözöljük, hogy az IHHS a 2024-es évre szigorította a TSP/TSP+ minősítés megszerzésének feltételeit.” – mondta Latouf. „Annak érdekében, hogy járműveink a szigorúbb körülmények ellenére is elnyerhessék ezeket a rangos minősítéseket, olyan módosításokat eszközöltünk rajtuk, amelyek jóvoltából az elképzelhető legmagasabb szintű biztonságot biztosítják ügyfeleink, illetve a forgalom más, védtelen résztvevői számára. Vállalatuk kiemelt jelentőségű feladatként tekinti a biztonságra, és ezek a most elnyert elismerések is igazolják, hogy mindent megteszünk ügyfeleink védelme érdekében.”