A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt

A szavazatok 34%-át begyűjtő, „posztapokaliptikus” Dax Furiosa diadalmaskodott az idei, immár negyedik Honda Customs motorépítő versenyen. A második helyet a Németországban alkotott, roppant elegáns Manjushage, a harmadikat pedig a Franciaországban megálmodott, sokszínű Tokyo szerezte meg. Idén 7 európai ország 7 különleges minimotorja fogadta a Honda Customs honlap látogatóit. Ezek a gépek egytől egyig fiatal művészek és a Honda együttműködéséből születtek. A www.hondacustoms.com több mint 21 000 látogatót vonzott idén nyáron, ami 41%-os növekedést jelent a tavalyi évhez mérten.

A portugál Tamara Alves (@tamara_aalves) és a szintén portugál Art On Wheels Garage (@artonwheelsgarage) által megalkotott Dax Furiosa vívta ki az elsőséget az idei Honda Customs motorépítő-versenyen.

Az ámulatba ejtő, egyedi minimotor a 15 924 szavazat 34%-át szerezte meg a másik hattal szemben a Honda Customs honlapján. Ezzel a Furiosa olyan győztes elődök nyomdokába lépett, mint az olasz Motocicli Audaci műhely által átalakított Rebel Maanboard-ja, vagy a portugál Mototrofa Honda-kereskedés CB650R átdolgozása, mely a Fenix nevet kapta, valamint a svájci Brivemo Motos Honda-kereskedés „CB1000R Africa Four”-ja.

A Furiosát a posztapokaliptikus világot megjelenítő mozifilmek inspirálták, s nem csak az összhatás álomszerű, a részletek is magukért beszélnek – a bütykös gumi, a farkasmotívum, a sok graffiti, a drótketrecbe zárt kipufogó és a szakadozott bőr alól kibukkanó skótmintás üléskárpit egyaránt magára vonzza a tekintetet.

Igazán elegáns és kecses a Manjushage fantázianévvel illetett Monkey-t @Lanaarts23 és Maximilian Zech motorépítő jegyezi. Zech motorkerékpár-szerelőként dolgozik a Honda frankfurti márkakereskedésében, letisztult paripájuk másodikként, 29%-kal zárta a versenyt.

A café race stílus inspirálta kormány, a Yoshimura kipufogódob és a hátsó rugóstagok külső tartálya a megjelenésre, valamint a kezelhetőségre is jó hatással vannak, a Lana festette üzemanyagtartály és sárvédő fehér alapon bimbódzó virágjai, állatmotívumai viszont nem csak a szemet, de a lelket is gyönyörködtetik. Innen a motor neve is: a manjushage japánul vörös pókliliomot jelent.

A pódium egy „abszolút lázadó”, ezernyi színben pompázó, francia Monkey-val, a Tokyo-val vált teljessé. Ez Grems (@insta_grems) és George Woodman (@georgewoodman64) motorépítő keze munkáját dicséri, s igen jellegzetes, ugyanis vibráló tónusok emelik ki a popkultúra elemeit az absztrakt, aprólékosan kimunkált mintázatokból, melyek a Monkey minden egyes négyzetcentijét beborítják. Figyelemfelkeltő mivoltának köszönhetően 12% döntött mellette.

Idén nyáron 21 606 ember látogatta meg a Honda Customs honlapot (www.hondacustoms.com), hogy leadja szavazatát, ami 41%-os növekedést jelent a korábbi évhez képest. Érdekesség, hogy 5 461-en töltötték le a kedvencükről készült fotót, hogy háttérképként szolgáljon mobiltelefonjukon.

A 7 motorkerékpárt Franciaországban, a biarritzi Wheels&Waves fesztiválon mutatták be június 21. és 25. között.

Masayuki Hamamatsu, a Honda Motor Europe motoros üzletágának vezetője elmondta: „Fantasztikus volt ifjú művészekkel közösen dolgozni, és ezekkel a páratlan alkotásokkal felhívni a fiatalok figyelmét a motorozás nyújtotta élvezetre és a kétkerekű közlekedés előnyeire. Ez a hét csodálatos gép egyértelműen bebizonyította, hogy a motorkerékpárok továbbra is lenyűgözik az embereket, csupán lehetőséget kell teremteni a találkozásra. A Furiosa hihetetlenül menő, abszolút megérdemelte a győzelmet. Minden nevezőnek hálásak vagyunk, hogy részt vett a versenyen, akárcsak annak a több, mint 15 000 szavazónak, aki leadta voksát kedvenc motorjára – zárta sorait.

Aki kíváncsi a hét indulóra és a díjazottakra, feltétlenül keresse fel az – angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven olvasható – Honda Customs-honlapot a www.hondacustoms.com címen! A weboldal arra is lehetőséget ad, hogy a motorokról készült felvételeket háttérképként letöltsék, illetve a különféle közösségi oldalakon megosszák a látogatók.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom