Az új Honda Civic e:HEV bekerült az Autobest 2023 hat döntőse közé

  • Az új, kizárólag hibridként megvásárolható Honda Civicet úgy tervezték, hogy a lehető legkönnyebben kezelhető legyen, villámgyorsan reagáljon a vezető utasításaira és magával ragadó teljesítményt adjon le
  • Az AUTOBEST jelölése a Honda – kompromisszumok nélkül tervezett, nagy használati értékű eszközök iránti – elkötelezettségének újabb tanúbizonysága

A Civic 11. nemzedékének érkezésével újabb Honda modell kerülhetett be AUTOBEST „Best Buy Car of Europe” (magyarul: a legjobb vétel az európai piacon) kategória hat döntőse közé. A kizárólag hibrid változatban megvásárolható Civic e:HEV az év elején mutatkozott be. Fejlesztése és bevezetése a márka elektromos átállásának utolsó lépése Európában, tehát a korábbi ígéretnek megfelelően a Honda öreg kontinensen forgalmazott főbb modelljei 2022-ben már mind képesek elektromos üzemmódban is haladni.

Sikere különösen nagy jelentőségű, ez ugyanis a negyedik alkalom, hogy Honda is bejutott az AUTOBEST által kijelölt legjobb kocsik közé, és a második eset, hogy a prominens társaságba a Civic is bekerült. Eddig a HR-V-nek (2016-ban), az előző Civicnek (2018-ban) és a Jazznek (2021-ben) sikerült kivívnia ezt az elismerést a márka járművei közül. Az AUTOBEST döntőbizottságát 31 ismert és elismert európai szakíró alkotja, rájuk hárul a feladat, hogy eldöntsék, mely modell lehet a leginkább ideális Európa lakóinak.

A Civic e:HEV azzal vívta ki a zsűri elismerését, hogy új mércét teremtett a kortárs dizájn és az e-mobilitás világában, nem mellesleg környezettudatos gondolkodásmód határozta meg fejlesztését. Mindemellett kimagasló használati érték jellemzi, hiszen egyedülállóan könnyen kezelhető, takarékos és közvetlen autó, amelyet kategóriaelső helykínálat, kényelem és ergonómia jellemez.

Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés, megalkotásakor a lehető legszórakoztatóbb vezetési élményt jelölték meg fő célként a Honda illetékesei. Alapját két nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik a 2,0 literes, Atkinson-ciklusú, benzines egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig automatikus nyomatékelosztó gondoskodik. A különféle részegységek hihetetlen harmóniában dolgoznak együtt, ezt támasztja alá a dinamikus gyorsulás, a kimagasló teljesítmény és az alacsony üzemanyag-fogyasztás is.

A Civic e:HEV belső terét úgy tervezték, hogy a különféle alapanyagok, illetve kárpitok látványa és tapintása prémium minőségérzetet keltsen a felhasználóban. Nagy hangsúlyt fektettek a színek kiválasztására is, és olyan modern, integrált mobilkommunikációs rendszert dolgoztak ki, melynek révén a vadonatúj Civic utasai mindig kapcsolatban lehetnek a külvilággal.

Az új Civic koncepcióját a korszerű menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló, alapfelszereltségként kínált Honda SENSING™ csomag teszi teljessé. Ez a páratlanul modern és hatékony karosszériaszerkezettel együtt messze átlagon felüli biztonságot szavatol a bent ülőknek, méghozzá életkortól és testalkattól függetlenül.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom