e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

• Az e-POWER meghajtást 2022 szeptemberében vezették be Európában a Qashqai és az X-Trail modelleken
• Az e-POWER sikere a csendességnek és a könnyű vezetési élménynek köszönhető, mivel a kerekeket 100%-ban az elektromotor hajtja
• A Qashqai és az X-Trail ötletes 3D vetítése egyedülálló bepillantást nyújt az e-POWER kivételes műszaki innovációjába

Párizs, Franciaország (2024. január 29.) A 2022 szeptemberi debütálása óta az innovatív Nissan e-POWER több mint 100 000 ügyfelet csábított el. Európában eddig 65 367 Qashqai és 34 663 X-Trail kelt el ezzel az erőforrással felszerelve.

Az e-POWER-t az különbözteti meg a többi hasonló hibrid jellegű hajtástól, hogy a kerekeket kizárólag egy elektromos motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a meghajtás könnyed, sima és csendes – akárcsak egy teljesen elektromos jármű esetében. Az e-POWER vásárlóinak visszajelzései valóban azt mutatják, hogy különösen nagyra értékelik a hajtáslánc csendességét és könnyű vezethetőségét. Az e-POWER rendszerben a fejlett és hatékony benzinmotor csak áramtermelésre szolgál, amely feltölti a fedélzeti akkumulátort, és az elektromotoron keresztül hajtja a kerekeket.

Ha a jármű meghajtásához kis teljesítményre van szükség és az akkumulátor elegendő energiával rendelkezik, a kerekeket hajtó villanymotor csak az akkumulátorból származó áramot használja. Ha több erőre van szükség, a motor áramot termel az elektromotor működtetéséhez és az akkumulátor feltöltéséhez. Ha maximális teljesítményre van szükség, akkor az elektromotor mind a motorból mind pedig az akkumulátorból vesz fel áramot. Ezenkívül bármikor, amikor csak lehetséges, áram-visszatáplálás történik, és a jármű mozgásából származó energia is visszakerül az akkumulátorba.

Ezenkívül az elektromos energiatermelést az útviszonyoknak megfelelően szabályozzák. Amikor a burkolati viszonyok és a jármű sebessége miatt megnő az útzaj, a motor bekapcsol, hogy feltöltse az e-POWER akkumulátorcsomagot. Ez csökkenti a motor működésének szükségességét az egyébként csendesebb körülmények között.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Qashqai és az X-Trail vásárlói elismerik az egyedülálló e-POWER technológiánk előnyeit – mind a hatékonyság, mind a kiváló vezetési élmény révén. Ennek a mérföldkőnek az elérése kiemelkedő eredmény az e-POWER 2022. szeptemberi bevezetése óta, és meggyőző bizonyítéka a terméktervezési valamint a mérnöki csapatunk bátor, innovatív szellemének.” – mondta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke.

„Az e-POWER a Nissan villamosítási stratégiájának kulcsfontosságú eleme, amely tökéletes megoldást jelent azon ügyfeleknek, akik még nem állnak készen arra, hogy 100%-ban elektromos járműre váltsanak, de szeretnék élvezni azt a könnyed haladást, amelyet csak az elektromos motorral hajtott kerekek tudnak biztosítani” – mondta David Moss, a Nissan AMIEO régiójának kutatás-fejlesztési alelnöke.
Hozzátette: „”A bemutatástól kezdve az utakon megjelenő hihetetlen mértékű százezres példányszámig, az utunk tovább folytatódik a Nissan e-POWER-rel – ami az átvezető technológiát jelenti a teljesen elektromos meghajtáshoz”

A Nissan egyedülálló technológiája túlmutat Európán: Ausztráliában és Új-Zélandon mindkét járműben, Marokkóban pedig a Qashqaiban kerül az utakra.
E mérföldkő megünneplésére a Nissan felemelte a motorháztetőt, hogy bemutassa az e-POWER technológia bonyolult belső működését. A vetítés varázsát felhasználva, a dinamikus energiaáramlás – amely 100 000 e-POWER járművet hajt a régióban – közvetlenül a Nissan Qashqai és X-Trail modellek külsején elevenedik meg.

E technológiai látványosság alapját az e-POWER motor és hajtáslánc 3D-s modelljei szolgálják. Ezek a digitális tervek az anamorfikus vetítés segítségével minden egyes járművet az innováció vásznává alakítanak, és a közönségnek ritka betekintést nyújtanak az e-POWER működésébe, valamint abba, hogy ezen egyedülálló technológia konfigurációja hogyan biztosítja az érzékeny, sima és csendes vezetést, köszönhetően annak, hogy a kerekeket 100%-ban az elektromos motor hajtja.

A jelenlegi Qashqai a Nissan városi crossoverének harmadik generációja. A 2021-ben bemutatott modell az európai autóipar úttörő státuszára építve a markáns formatervet és a kissé megemelt vezetési pozíciót agilitással, intuitív technikával és prémium minőséggel ötvözte.

Két elődjéhez hasonlóan a jelenlegi Qashqai tervezését is a London központjában található Nissan Design Europe végezte, a mérnöki fejlesztést pedig a Nissan Technical Centre Europe vezette, az Egyesült Királyságbeli Bedford közelében. A gyártás a Nissan legmodernebb gyárában, az északkelet-angliai Sunderlandben történik.

Az X-Trail egy kalandvágyó családok számára tervezett SUV, amely az e-POWER technológiával és az opcionális, kétmotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerrel az izgalmas vezetés új szintjét hozza el. Az X-Trail minden alkalomra megfelel, és ideális társ a kirándulásokhoz, nagy családdal vagy barátokkal töltött napokhoz, hétvégékhez.

A Nissan japán Kyushuban található üzemében gyártott X-Trail már több mint két évtizede világszenzáció, és több mint 100 piacon nyújt izgalmas kalandokat a családoknak. Az X-Trail negyedik generációja abból a jól bevált DNS-ből merít, amely az X-Trail mindhárom korábbi generációján végigvonul.

Videó: https://www.youtube.com/watch?v=vOqAQeIGPaY

Nissan Qashqai e-POWER főbb adatai

MŰSZAKI ADATOK*
Teljesítmény 140kW (190LE)*
Maximális nyomaték – elektromos motor 330Nm
Kombinált WLTP CO2-kibocsátás 116g/km**
Kombinált WLTP CO2 üzemanyag-fogyasztás 5.2l/100km
Saját tömeg 1,612-1,728kg**
Légellenállási együttható 0.3167
Maximális sebesség 170km/h
0-100km/h 7.9 secs
Hosszúság 4,425mm
Szélesség (tükrök nélkül) 1,835mm
Magasság 1,625mm
Tengelytáv 2,665mm

*Csak elektromos áram (100% EV motoros meghajtás)
** A felszereltségi szinttől és a specifikációtól függően

Nissan X-Trail e-POWER főbb adatai
e-POWER

Ülések száma 5 7
Meghajtás 2wd e-4ORCE 4wd
Maximális teljesítmény (kW / LE) 150 / 204 157 / 213 157 / 213
Maximális nyomaték (Nm) 330 első tengely 330 + hátsó tengely 195 első tengely 330 + hátsó tengely 195
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) (g / km) 131 – 134 143 – 145 146 – 148
Kombinált CO2 üzemanyag-fogyasztás (WLTP) (l / 100 km) 5,8 – 5,9 6,3 – 6,4 6,4 – 6,5
Maximális sebesség (km/h) 170 180 180
0-100 km/h (sec) 8,0 7,0 7,2

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Mazda CX-80 lett a legbiztonságosabb nagyméretű SUV az EURO NCAP értékelésén

A Mazda CX-80 elnyerte a szegmens legbiztonságosabb járművének járó címet Japánban alkottuk: a Mazda új zászlóshajója biztonságot, kényelmet, praktikumot és sokoldalúságot kínál A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best in Class” díjával tüntették ki. A rangos elismerés a Mazda elkötelezettségét tükrözi a biztonság és az innováció iránt. 2024-ben […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Üdv a prémium ligában – Nissan Qashqai e-POWER N-Design + Comfort Pack teszt

A japán gyártó, kategória-alapítónak tekinthető szabadidő-autója megkapta a szokásos ráncfelvarrását. Ezért csendesebbé és kifinomultabbá vált az Egyesült-Királyságban gyártott modell, aminek a legjobb kivitelét tettük próbára. Telik az idő. Ezt abból is letudtuk mérni, hogy 2021 nyarán, a Lupa szigeten volt a Qashqai hazai bemutatója, ahol csak körbe lehetett nézni az újdonságot. Az első „tapogatózás” és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom