Harley-Davidson Sportster S teszt – Új fejezet a Sportsterek történetében

A 2022-es Harley-Davidson Sportster S egy hosszú életű motorkerékpár család igen csak nagy megújulását képviseli, amely az 50-es években kezdődött. Az előző motor – a Sportster 1200 – egészen a K-modellig nyúlik vissza, a legutóbbi változat az Evolution 1986-os bevezetése óta folyamatos frissítéseket kapott. De nem azért vagyunk itt, hogy az ősi történelmet taglaljuk, hanem, hogy egy igazán új és izgalmas motort ismerjünk meg. A Harley-Davidson most egy teljesen új motort mutatott be nekünk, méghozzá egy olyan vadonatúj koncepciót, amely a Sportster néven kívül szinte mindent a kukába dob. A Pan America után a Sportster S is nélkülözi a léghűtést, viszont rengeteg elektronikai segédberendezés található benne és modern mérnöki megoldásokkal teletűzdelve várja, hogy meghódítsuk vele az utakat és nem utolsó sorban a kíváncsi tekinteteket.

Az erőforrás

A Harley-Davidson Sportster S-t a Revolution Max 1250-T névre keresztelt 1252 köbcentis V-ikermotor hajtja. Ez megegyezik a Pan Americában található erőforrással: vízhűtéses, 60 fokos V-twin DOHC-val és VVT rendszerrel, de azért van rajta néhány változtatás. A teljes elmozdulás, beleértve a furatot és a löketet is ugyan az, de van egy új felső rész, kisebb szelepekkel, eltérő sebességgel és megváltozott bütyökprofilokkal. Az eredmény kisebb csúcsteljesítmény és nyomaték. Míg a Sportster S-nél 121 lóerő és 125 Nm a forgatónyomaték hatezres fordulaton, addig a Pan Americánál 150 lóerőről és 128 Nm forgatónyomatékról beszélhetünk hatezerhétszázötvenes fordulattartományban.

A motor már alulról, szinte rezzenéstelenül elkezd húzni és közben végig érezteti a benne rejlő nyomatékot. A Sportster S egyenletesen tolja magát egészen a piros vonalig és egy tisztességes erődemonstrációval jutalmazza a bátor pilótát a csúcsponton. A sebességek nagyon jól illeszkednek egymáshoz, másodikban minden városi feladatot elláthatunk, harmadikban pedig már egy igazi cirkálós tempóban lehet haladni. A motor nem remeg a lámpánál a zöld jelzésre várva, nem zúg az indukciós zaj és elbírna egy hangosabb kipufogócsövet is, bár ez nem a Harley hibája, hanem az Euro5-ös szabályozás végterméke, amelynek mindenkinek meg kell felelnie. Persze van egy kis durranás a túlfutáson, de nem teljesen olyan érzés, mintha egy 1250 köbcentis amerikai muscle bike-on ülnél.

Felszereltség

A többi motorhoz hasonlóan a Harley-Davidson Sportster S elektronikája is hatalmasat fejlődött a régebbi modellekhez képest. Három menetmód közül választhatunk: Road, Sport és Rain, valamint két egyéni beállításra is van lehetőség. Rain módból indulva, stabil gázon közepesen magas fordulaton nagyon jól érezhető volt, amikor felkapcsoltam Road-ba vagy onnan feljebb Sport módba. A köztük levő tényleges különbség mosolyt csalt az arcomra, mert volt olyan motor, aminél szinte semmi extra különbséget nem éreztem. Raktak még bele kanyar ABS-t és kipörgés gátlót is. Kapott egy gyönyörű TFT képernyőt, amely a Harley-Davidson alkalmazás egyéb funkcióinak, például a navigációnak is otthont ad. Az új műszerfal mellett rengeteg más újdonság is fellelhető ezen a feltűnően szép motoron, beleértve a LED- világítást, a sebességtartó automatikát és új többfunkciós kapcsoló berendezést. Három színben lehet rendelni: zöld, fehér és fekete. Mint minden Harley-nál, itt is rengeteg lehetőség áll rendelkezésre, beleértve a lábtartókat, hátsó ülést és a hát támlát, de olvassátok el Ági cikkét bővebb és izgalmasabb részletekért.

Konkurencia

A Sportster S-hez leginkább egy Indian Scout Bobbert hasonlítanék vagy egy Triumph Bonneville Bobbert, kinézetre nézve. A Harley a kategória csúcsát képviseli és mondhatni egyedülálló, hiszen felveszi a versenyt a paletta más részein található versenytársakkal, a BMW R nineT-n keresztül egészen a Ducati Diavelig.

Indian Scout Bobber: 100 Lóerő 8000-es fordulaton; 97Nm 5600-as fordulaton; súlya: 251 Kg; ára: 6 440 000 Ft-tól

Harley-Davidson Sportster S: 121 Lóerő 7500-as fordulaton; 127Nm 6000-es fordulaton; súlya: 228 Kg; ára: 7 829 000 Ft-tól

Triumph Bonneville Bobber: 77 Lóerő 6100-as fordulaton; 78Nm 4000-es fordulaton; súlya: 251 Kg; ára: 6 490 000 Ft-tól

Adatok

Motor 1252 köbcenti
Motor fajtája Revolution Max 1250T vízhűtéses
Furat 105 milliméter
Löket 72,3 milliméter
Ülésmagasság 753 milliméter
Hosszúság 2270 milliméter
Üzemanyag tank 11,8 liter
Menetkész súlya 228kg
Olajkapacitás (szűrővel) 4,5 liter
Primer Hajtás Fogaskerék 49/89 áttétel
Első kerék mérete 160/70 x 17
Hátsó kerék mérete 180/70 x 16

Ádám

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A HARLEY-DAVIDSON EMLÉKEZETESEN TÉRT VISSZA AZ EICMA-RA

A Harley-Davidson izgalmas standdal tért vissza a 2024-es EICMA kiállításra, amely méltó módon ünnepelte a márka egyedülálló kultúráját és életérzését. A látogatók egy pezsgő, zenével, művészettel és interaktív programokkal teli atmoszférában merülhettek el, amely mindenki számára – a tapasztalt motorosoktól az érdeklődőkig – betekintést nyújtott a Harley-Davidson különleges közösségébe. A hét Kolja Rebstock, az EMEA […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom