2024-ben tovább bővült a Hornet-család a tavaly bemutatott CB750 egy kis-, valamint egy nagytesójával. A sornégyes hagyományokat folytató ezres modell mellett érkezett a sorkettes CB500 Hornet. Ez utóbbi volt társunk egy teljes hétig, azonban az összeszokáshoz néhány perc is elegendőnek bizonyult. Az első métertől természetes, magától értetődő volt ugyanis minden mozdulat, manőver a legkisebb darázs nyergében.
Mivel 2022-ben tesztelhettük már a Honda CB500F-t, így ezen cikkünkben az újdonságokra helyezzük főként a hangsúlyt. Aki pedig inkább videót nézne inkább a kis Darázsról, kattintson a lenti linkre!
Bevált dolgokon ne változtass
Az új Hornet tehát alapjaiban véve megegyezik a tavalyi évig CB500F néven futó modellekkel. Az erőforrás valójában 2013 óta változatlan, sőt, megtalálhatjuk a Honda palettáján szereplő többi ötszázasban is.
A soros kéthengeres, 471 köbcentis blokk 47 lóerős maximális teljesítménye annyit tesz, hogy A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is vezethetik. Nagyszerűsége pedig az egyszerűségében rejlik: motormódok közül nem választhatunk, egyedül a kipörgésgátlót tudjuk kikapcsolni.
Teljesen tipikus “sorkettes” tulajdonságokkal rendelkezik egyébként ez a Hornet. Alacsony fordulaton, gázelvételkor – (alapjáratról) gázadáskor érezhetően rángat picit, cserébe viszont szépen húz már az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban is. Autópályán használva, magasabb sebességnél és fordulatnál is – csupaszmotorhoz mérten – kellemesen utazhatunk, mindenféle rázkódás és diszkomfort nélkül. Végsebessége is bőven elegendőnek bizonyult, 160 km/h-nál még kicsit gyorsult volna.
Arról pedig, hogy biztonságban meg is tudjunk állni, a korábbi két év modelljeivel megegyezően elöl két 296 mm-es tárcsa gondoskodik, radiális kétdugattyús Nissin féknyergekkel. Természetesen ABS-szel szerelve, szintúgy, mint a hátsó egydugattyús fék.
Ami igazán vonzóvá teszi még a CB500 Hornetet, az a hatalmas hatótáv. 17,1 literes tankjának és 3,5 liter körüli fogyasztásának köszönhetően majd’ 500 kilométert megtehetünk egy teli tankkal.
Valami új
A módosítások egy része a külsőt, másik, nagyobb része pedig a modernitást, a technológiát érintette az új Horneten.
Nevének változásából következik az is, hogy a design is átalakításra került a 2024-es modellen. Új, talán még agresszívabb fejidomot kapott a CB500, valamint a “Hornet” felirat is elhelyezésre került a tankon.
Az ennél jelentőségteljesebb, hasznosabb módosítás viszont az infotainment rendszerben fedezhető fel. Az új, 5 colos színes TFT kijelzőt, valamint informativitását megirigyelhetné szinte bármelyik új modell. A már megszokott dolgok mellett (trip 1-2, átlag- valamint pillanatnyi fogyasztás, hatótáv stb.) ezt a CB500-t már okostelefonotokra is tudjátok csatlakoztatni. Ehhez mindössze a Honda RoadSync alkalmazást letöltenetek, a kapcsolódás pedig már tényleg egyszerű, mint az egyszeregy (a videónkban erről több információt találhattok). Amiben ez ténylegesen jó volt, az a navigáció. Kis nyilakkal, valamint a (kilo)méterekkel jelzi az irányt, teljesen logikusan, érthetően és jól láthatóan. Pozitívum még, hogy az autópályák használata opcionálisan kikapcsolható a tervezés alkalmával. Nekem mindenhova sikerült elsőre odatalálnom a segítségével, ami valójában azt mutatja, hogy “szőke nőként” is teljesen tökéletesen használható, azaz nem lesz bonyolult senkinek sem.
A bal kéznél található kezelőszervek, gombok is megújultak az idei CB-n, mely a mellett hogy kinézetre sem csúnya, még praktikus is. Na meg elég “menő”, hogy a sötétben világít is!
Komfort, menettulajdonságok
Az üléspozíció meglepően kényelmes a CB500-on. Már az első percben komfortosan érezhetjük magunkat a motor nyergében, kézre esnek a kezelőszervek és természetes a testtartásunk is a nyeregben. Hosszú távon is bizonyított e téren, amikor Gran Canarián két napot töltöttem el egy – néhány évvel ezelőtti – CB500F nyergében. Ott a napi több óra folyamatos szerpentinezés után sem éreztem semmilyen diszkomfortot – talán csak a bal ujjaim fáradtak el kicsit a kuplungolástól.
785 mm-es ülésmagassága “arany középút”-nak nevezhető, hiszen az alacsonyabbak lába is biztonságosan leérhet, azonban az égi meszelők számára sem lesz túlzottan kuporgós. Egyenes háttal ülhetünk, és mivel a lábtartó sincs magasan, így a térdszög sem kellemetlen.
188 kg-os menetkész tömegével a Hornetet pedig valóban gyerekjáték irányítani, kanyarítani. Igaz ez a városi forgalomban, a kocsisorok között a dugóban, valamint tempósabb szerpentinezés közben is.
Az első 41 mm-es fordított SHOWA teleszkópok (ezek nem állíthatóak), valamint az öt lépésben állítható előfeszítésű hátsó rugóstag remek megoldást nyújtanak a mindennapokra. A futómű szintén tökéletes kompromisszumot képvisel, hiszen a rossz minőségű, kátyús utakra elég puha, nem kényelmetlen, szépen kidolgozza az út egyenetlenségeit, de a gyorsabb kanyargásnál is teszi a dolgát. Igaz, utassal nem lett tesztelve a Hornet, de az biztos, hogy egy személlyel optimális volt mind városban, autópályán és a hegyekben is.
Összefoglalás
Röviden összefoglalva tehát egy szuper “mindenes” motort ismerhetünk meg a CB500 személyében. Könnyű súlya, kezelhetősége és alacsony fogyasztása tökéletes városi motorrá teszi a Hornetet, amely a túrázástól, valamint a tempósabb haladástól sem riad vissza. Véleményem szerint teljesen passzol rá a “Hornet” elnevezés is. Egy mindenki számára elérhető, megfizethető, barátságos motort ismerhettünk meg a CB500 személyében a teszthét során, mely garantáltan vonzó lesz a fiatalabbak számára is a 21. századi megoldásainak, kompatibilitásának köszönhetően.
A Honda CB500 Hornetet fekete, piros valamint fehér színekben vásárolhatjátok meg 2 629 000 Ft-os listaártól.
További képekért kattintsatok ide!
Ági