Honda CB500 Hornet (2024) teszt – Az új generáció darazsa – Motor&Verda

2024-ben tovább bővült a Hornet-család a tavaly bemutatott CB750 egy kis-, valamint egy nagytesójával. A sornégyes hagyományokat folytató ezres modell mellett érkezett a sorkettes CB500 Hornet. Ez utóbbi volt társunk egy teljes hétig, azonban az összeszokáshoz néhány perc is elegendőnek bizonyult. Az első métertől természetes, magától értetődő volt ugyanis minden mozdulat, manőver a legkisebb darázs nyergében. 

Mivel 2022-ben tesztelhettük már a Honda CB500F-t, így ezen cikkünkben az újdonságokra helyezzük főként a hangsúlyt. Aki pedig inkább videót nézne inkább a kis Darázsról, kattintson a lenti linkre! 

Bevált dolgokon ne változtass

Az új Hornet tehát alapjaiban véve megegyezik a tavalyi évig CB500F néven futó modellekkel. Az erőforrás valójában 2013 óta változatlan, sőt, megtalálhatjuk a Honda palettáján szereplő többi ötszázasban is. 

A soros kéthengeres, 471 köbcentis blokk 47 lóerős maximális teljesítménye annyit tesz, hogy A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is vezethetik. Nagyszerűsége pedig az egyszerűségében rejlik: motormódok közül nem választhatunk, egyedül a kipörgésgátlót tudjuk kikapcsolni.

Teljesen tipikus “sorkettes” tulajdonságokkal rendelkezik egyébként ez a Hornet. Alacsony fordulaton, gázelvételkor – (alapjáratról) gázadáskor érezhetően rángat picit, cserébe viszont szépen húz már az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban is. Autópályán használva, magasabb sebességnél és fordulatnál is – csupaszmotorhoz mérten – kellemesen utazhatunk, mindenféle rázkódás és diszkomfort nélkül. Végsebessége is bőven elegendőnek bizonyult, 160 km/h-nál még kicsit gyorsult volna. 

Arról pedig, hogy biztonságban meg is tudjunk állni, a korábbi két év modelljeivel megegyezően elöl két 296 mm-es tárcsa gondoskodik, radiális kétdugattyús Nissin féknyergekkel. Természetesen ABS-szel szerelve, szintúgy, mint a hátsó egydugattyús fék.

Ami igazán vonzóvá teszi még a CB500 Hornetet, az a hatalmas hatótáv. 17,1 literes tankjának és 3,5 liter körüli fogyasztásának köszönhetően majd’ 500 kilométert megtehetünk egy teli tankkal. 

Valami új 

A módosítások egy része a külsőt, másik, nagyobb része pedig a modernitást, a technológiát érintette az új Horneten. 

Nevének változásából következik az is, hogy a design is átalakításra került a 2024-es modellen. Új, talán még agresszívabb fejidomot kapott a CB500, valamint a “Hornet” felirat is elhelyezésre került a tankon. 

Az ennél jelentőségteljesebb, hasznosabb módosítás viszont az infotainment rendszerben fedezhető fel. Az új, 5 colos színes TFT kijelzőt, valamint informativitását megirigyelhetné szinte bármelyik új modell. A már megszokott dolgok mellett (trip 1-2, átlag- valamint pillanatnyi fogyasztás, hatótáv stb.) ezt a CB500-t már okostelefonotokra is tudjátok csatlakoztatni. Ehhez mindössze a Honda RoadSync alkalmazást letöltenetek, a kapcsolódás pedig már tényleg egyszerű, mint az egyszeregy (a videónkban erről több információt találhattok). Amiben ez ténylegesen jó volt, az a navigáció. Kis nyilakkal, valamint a (kilo)méterekkel jelzi az irányt, teljesen logikusan, érthetően és jól láthatóan. Pozitívum még, hogy az autópályák használata opcionálisan kikapcsolható a tervezés alkalmával. Nekem mindenhova sikerült elsőre odatalálnom a segítségével, ami valójában azt mutatja, hogy “szőke nőként” is teljesen tökéletesen használható, azaz nem lesz bonyolult senkinek sem.

A bal kéznél található kezelőszervek, gombok is megújultak az idei CB-n, mely a mellett hogy kinézetre sem csúnya, még praktikus is. Na meg elég “menő”, hogy a sötétben világít is!

Komfort, menettulajdonságok

Az üléspozíció meglepően kényelmes a CB500-on. Már az első percben komfortosan érezhetjük magunkat a motor nyergében, kézre esnek a kezelőszervek és természetes a testtartásunk is a nyeregben. Hosszú távon is bizonyított e téren, amikor Gran Canarián két napot töltöttem el egy – néhány évvel ezelőtti – CB500F nyergében. Ott a napi több óra folyamatos szerpentinezés után sem éreztem semmilyen diszkomfortot – talán csak a bal ujjaim fáradtak el kicsit a kuplungolástól.

785 mm-es ülésmagassága “arany középút”-nak nevezhető, hiszen az alacsonyabbak lába is biztonságosan leérhet, azonban az égi meszelők számára sem lesz túlzottan kuporgós. Egyenes háttal ülhetünk, és mivel a lábtartó sincs magasan, így a térdszög sem kellemetlen.

188 kg-os menetkész tömegével a Hornetet pedig valóban gyerekjáték irányítani, kanyarítani. Igaz ez a városi forgalomban, a kocsisorok között a dugóban, valamint tempósabb szerpentinezés közben is. 

Az első 41 mm-es fordított SHOWA teleszkópok (ezek nem állíthatóak), valamint az öt lépésben állítható előfeszítésű hátsó rugóstag remek megoldást nyújtanak a mindennapokra. A futómű szintén tökéletes kompromisszumot képvisel, hiszen a rossz minőségű, kátyús utakra elég puha, nem kényelmetlen, szépen kidolgozza az út egyenetlenségeit, de a gyorsabb kanyargásnál is teszi a dolgát. Igaz, utassal nem lett tesztelve a Hornet, de az biztos, hogy egy személlyel optimális volt mind városban, autópályán és a hegyekben is.

 

Összefoglalás

Röviden összefoglalva tehát egy szuper “mindenes” motort ismerhetünk meg a CB500 személyében. Könnyű súlya, kezelhetősége és alacsony fogyasztása tökéletes városi motorrá teszi a Hornetet, amely a túrázástól, valamint a tempósabb haladástól sem riad vissza. Véleményem szerint teljesen passzol rá a “Hornet” elnevezés is. Egy mindenki számára elérhető, megfizethető, barátságos motort ismerhettünk meg a CB500 személyében a teszthét során, mely garantáltan vonzó lesz a fiatalabbak számára is a 21. századi megoldásainak, kompatibilitásának köszönhetően.

A Honda CB500 Hornetet fekete, piros valamint fehér színekben vásárolhatjátok meg 2 629 000 Ft-os listaártól.

További képekért kattintsatok ide!

Ági










Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom