Kia Niro menetpróba – Adatok és változások

A koreaiak, okosan változtatták át a háromféle hajtáslánccal kínált Niro családot. A külső teljesen megújult, a bevált technikán csak finomítottak. 

Ha a menetpróbán szerzett tapasztalatokra kíváncsi, akkor mindössze annyi a teendője, hogy ide kattint.  

A Kia maradt a bevált a dolgoknál, az első generáció hazai premierjét, az Alcsútdoboz mellett lévő Pannónia Golf klubban tartották. Pár évvel később, a Budán lévő Continental Citygolf Club adott otthont a premiernek. 

A rövidke golfoktatásnak és próbának köszönhetően a szerző rájött arra, hogy a golf is az tevékenység, ami kívülről egyszerűnek és könnyűnek látszik. Szerencsére volt önkritika, így jókat lehetett mulatni azokon az ütéseken, amikor a labda csak pár méterre repült gurult.   

Zöldség, fokról-fokra

A Kia biztosra ment, mert a Niro bevált koncepcióján nem változtatott. Ennek köszönhetően mindenki ki tudja választani a villamosítás, azaz az elektrifikáció mértékét. A koreai cég egyébként csavart egyet a Niro történetén, mert a kifutó generációból készített, direkt a taxisok és überezők igényeire szabott kivitel. Ennek a hazai megjelenéséről még nincs információ.    

A belépő szintet a hibrid képviseli (9 999 0000 Ft/141 LE), utána jön a tölthető-hibrid. A PHEV-vel jelölt verzió 12 749 000 Forinttól érhető el, itt a teljesítmény rovatban 183 LE olvasható. A teljesen elektromos változatot 204 lóerő mozgatja, miközben 15 699 000 Ft a kezdő ára. 

Az akkuk mérete a következőképpen néz ki: az öntöltő hibridben 1,32 kWh-ás található. A PHEV-ben 11,1 kWh-ás, a csúcson természetesen a BEV-vel jelölt teljesen elektromos áll, ahol 64,8 kWh található a típusnév mellett. 

Mérhető, tisztán elektromos hatótávról a két nagyobb akkus típusnál beszélhetünk. A hibridnél pár száz méteres a csendes üzem hossza. Ez leginkább alacsony tempónál érhető el. Az tölthető-hibrid elméleti hatótávja 64 kilométer, ami csak városi használattal 84-re is felmehet. Az elektromosnál az állandó városi tötymörgéssel elérhető az erősen elméletinek látszó 604 kilométer. A gyári WLTP-s érték 460 kilométer. Ennél a típusnál a választékon egyszerűsítettek, csak nagyobb akkus verzió kapható, a kisebb már nincs a kínálatban. 

Méretek 

Az újdonságok 2720 milliméteres tengelytávval készülnek, sok ultra nagy és nagy szilárdságú acél felhasználásával. Az autók hossza 4420 milliméter, amihez 1825 mm-es szélesség, és a 1545-ös magasság tartozik. A rakterek a következőképpen festenek: a hibridnél 541/1445 literes a méret, a PHEV kivitelnél 348/1342, a teljesen elektromosnál pedig 475/1352. Az utóbbi értékhez hozzájön az elől lévő 20 literes csomagtér. (A második szám a lehajtott hátsó üléseknél mért rakteret mutatja.) 

A jól felszerelt és kényelmes négykerekűek tömege 1490 kilóval indul, a PHEV verzió 1739 kilót nyom a mérlegen. A tíz kiló híján két tonnás tisztán elektromos zárja a sort. 

Az élen

A rendezvény jó alkalom volt arra is, hogy képet kapjunk arról, miként mennek a dolgok a Kiánál. Az idén, a januártól-júliusig terjedő időszakban a Kia a céges eladások terén 3234 darabbal az ötödik a márkák között. A magánvásárlóknál ez szám 1812, ez az érték a hazai piacon a negyedik helyre volt elég. 

Elektromos autó fronton tartja a Kia a vezető helyét, ami már három éves trend. A fentihez hasonló időszakot nézve, 321 példánnyal az első a Kia, mögötte lohol a konszern társ Hyundai (273 db). A dobogó harmadik fokán a Tesla található 259 darabbal. 

Benedek Attila

Fotó: Kia, szerző

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom