
A koreaiak, okosan változtatták át a háromféle hajtáslánccal kínált Niro családot. A külső teljesen megújult, a bevált technikán csak finomítottak.
Ha a menetpróbán szerzett tapasztalatokra kíváncsi, akkor mindössze annyi a teendője, hogy ide kattint.
A Kia maradt a bevált a dolgoknál, az első generáció hazai premierjét, az Alcsútdoboz mellett lévő Pannónia Golf klubban tartották. Pár évvel később, a Budán lévő Continental Citygolf Club adott otthont a premiernek.
A rövidke golfoktatásnak és próbának köszönhetően a szerző rájött arra, hogy a golf is az tevékenység, ami kívülről egyszerűnek és könnyűnek látszik. Szerencsére volt önkritika, így jókat lehetett mulatni azokon az ütéseken, amikor a labda csak pár méterre repült gurult.
Zöldség, fokról-fokra
A Kia biztosra ment, mert a Niro bevált koncepcióján nem változtatott. Ennek köszönhetően mindenki ki tudja választani a villamosítás, azaz az elektrifikáció mértékét. A koreai cég egyébként csavart egyet a Niro történetén, mert a kifutó generációból készített, direkt a taxisok és überezők igényeire szabott kivitel. Ennek a hazai megjelenéséről még nincs információ.
A belépő szintet a hibrid képviseli (9 999 0000 Ft/141 LE), utána jön a tölthető-hibrid. A PHEV-vel jelölt verzió 12 749 000 Forinttól érhető el, itt a teljesítmény rovatban 183 LE olvasható. A teljesen elektromos változatot 204 lóerő mozgatja, miközben 15 699 000 Ft a kezdő ára.
Az akkuk mérete a következőképpen néz ki: az öntöltő hibridben 1,32 kWh-ás található. A PHEV-ben 11,1 kWh-ás, a csúcson természetesen a BEV-vel jelölt teljesen elektromos áll, ahol 64,8 kWh található a típusnév mellett.
Mérhető, tisztán elektromos hatótávról a két nagyobb akkus típusnál beszélhetünk. A hibridnél pár száz méteres a csendes üzem hossza. Ez leginkább alacsony tempónál érhető el. Az tölthető-hibrid elméleti hatótávja 64 kilométer, ami csak városi használattal 84-re is felmehet. Az elektromosnál az állandó városi tötymörgéssel elérhető az erősen elméletinek látszó 604 kilométer. A gyári WLTP-s érték 460 kilométer. Ennél a típusnál a választékon egyszerűsítettek, csak nagyobb akkus verzió kapható, a kisebb már nincs a kínálatban.
Méretek
Az újdonságok 2720 milliméteres tengelytávval készülnek, sok ultra nagy és nagy szilárdságú acél felhasználásával. Az autók hossza 4420 milliméter, amihez 1825 mm-es szélesség, és a 1545-ös magasság tartozik. A rakterek a következőképpen festenek: a hibridnél 541/1445 literes a méret, a PHEV kivitelnél 348/1342, a teljesen elektromosnál pedig 475/1352. Az utóbbi értékhez hozzájön az elől lévő 20 literes csomagtér. (A második szám a lehajtott hátsó üléseknél mért rakteret mutatja.)
A jól felszerelt és kényelmes négykerekűek tömege 1490 kilóval indul, a PHEV verzió 1739 kilót nyom a mérlegen. A tíz kiló híján két tonnás tisztán elektromos zárja a sort.
Az élen
A rendezvény jó alkalom volt arra is, hogy képet kapjunk arról, miként mennek a dolgok a Kiánál. Az idén, a januártól-júliusig terjedő időszakban a Kia a céges eladások terén 3234 darabbal az ötödik a márkák között. A magánvásárlóknál ez szám 1812, ez az érték a hazai piacon a negyedik helyre volt elég.
Elektromos autó fronton tartja a Kia a vezető helyét, ami már három éves trend. A fentihez hasonló időszakot nézve, 321 példánnyal az első a Kia, mögötte lohol a konszern társ Hyundai (273 db). A dobogó harmadik fokán a Tesla található 259 darabbal.
Benedek Attila
Fotó: Kia, szerző