Kovács Bálint: „A balszerencse felült a BMW-re, ezt igazolja a két 13. helyem”

A H-Moto Team pilótája, Kovács Bálint több hetes szünetet követően a múlt hétvégén folytatta szereplését az IDM 2023-as idényében. A 21 éves motoros a BMW gyári csapatának, a BCC Alpha Van Zon BMW-nek motorjával nagy reményekkel vágott neki a schleizi versenyhétvégének, ám ezúttal meg kellett elégedni azzal a pár ponttal, amit meg tudott menteni a két futam során.

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint az elmúlt hétvégén folytatta a versenyzést, igaz, ezúttal nem az Endurance-világbajnokságon szállt motorra – ahol a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként indul –, hanem az IDM Superbike kategóriában állt rajthoz a német bajnokság egyik legjobb csapatával, a BCC Alpha Van Zon BMW-vel, akiktől gyári szerződést kapott az idei szezonra.

A 21 éves motoros ezúttal az általa jól ismert Schleizer Dreieckben folytatta szereplését az IDM-ben. Noha nagyon bízott abban, hogy az általa jól ismert “városi” aszfaltcsíkon is képes lesz megismételni az eddigi remek eredményeit, ám ezúttal szinte semmi sem sikerült neki. A szabadedzéseken nem tudták megtalálni a BMW optimális beállítását, az időmérőn a 15. rajthelyet szerezte meg, míg mindkét futamon a 13. helyen zárt.

„Közel egy hónapos szünet után folytatódott a német bajnokság, ráadásul a pályát jól ismerem, szeretem is, hiszen 2019-ben a Suzuki Kupában a pole pozíció mellett a legjobb köridő mellett a két futamgyőzelem is az enyém lett. Most nagyon messze voltam ezektől az eredményektől, még akkor is, ha az IDM-ben senki sem várta tőlem ezt az eredményt. Sokkal nagyobb volt magammal szemben az elvárásom, mint ami vasárnap lett belőle. Teljesen rossz irányba mozdultunk el a szabadedzéseken a beállításokat illetően, és ez meghatározta az egész hétvége teljesítményét. Nagyon hátulról kellett indulnom, és maximum ezt az eredményt tudtam kipréselnem magamból, valamint a motorból. Le kell vonni a tanulságot, változtatni kell, visszatérni a korábbi eredményes munkához, hogy a jövő héten a Red Bull Ringen újra a legjobbak között végezhessek – fogalmazott Kovács Bálint.

A bajnokság állása: 1. Florian Alt 181 pont, 2. Ilya Mikhalchik 111 pont, 3. Hannes Soomer 106 pont, 4. Bastien Mackels 93 pont, 5. Patrick Hobelsberger 92 pont, 6. Toni Finsterbusch 80 pont, 7. Philipp Steinmayr 64 pont, 8. Kovács Bálint 58 pont.

Az IDM 2023-as menetrendje

05.12. – 05.14. – Sachsenring

06.02. – 06.04. – Oschersleben

06.23. – 06.25. – Most

07.21. – 07.23. – Schleizer Dreieck

08.04. – 08.06. – Red Bull Ring

08.18. – 08.20. – Assen

09.22. – 09.24. – Hockenheim

Amennyiben szeretnének naprakészek lenni a Kovács Bálint szereplésével kapcsolatos hírekkel, akkor látogassanak el www.bikebalint.com weboldalra.

2023. július 26., szerda.

Fotó: Henk Teerink, Damon Teerink

– H-Moto Team –

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re • A 2025-ös modellévben bevezetett változtatások célja, hogy még inkább kidomborítsák a prémium színvonalú Forza robogók GT-jellegét • A zászlóshajónak tekinthető Forza 750 egyebek mellett új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszórót kapott • Emellett a Forza 750 használati értékét, időjárás-védelmét és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom