Kovács Bálint az ötödik helyen végzett a 24 órás VB-futamon

Hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője végig fantasztikus teljesítményt nyújtva az abszolút ötödik helyén végzett a lengyel Wójcik Racing Team csapatában, ami az elmúlt évek messze legjobb világbajnoki szereplését is jelenti a magyar motorsportnak.

Eddigi EWC-s pályafutása messze legjobb hétvégéjén van túl Kovács Bálint, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként nemcsak részt vett az idei Endurance-világbajnokság belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán, de sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával. Ráadásul mindezt a Superbike-ban, ugyanis hiába nevezték a 20 éves motorost ezúttal is a Spa-i 24 óráson a Superstock 1000-es kategóriába, végül megint átkerült a királykategóriába a csapat egyik francia versenyzőjének, Mathieu Ginesnek a súlyos sérülése miatt. És ha már megkapta az újabb bizonyítási lehetőséget a legjobbak között, hát élt is vele.

„Annyi minden történt velem az elmúlt napokban, mintha legalább egy hónapon keresztül versenyeztünk volna Spában. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, ráadásul nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, így senki sem lepődött meg azon, hogy a csapat megszerezte a pole pozíciót a Stock kategóriában. Ám én ekkor már a Superbike csapatban voltam, ugyanis francia csapattársam, akinek ezúton is gyors gyógyulást kívánok, súlyosan megsérült. Harmadik pilótaként az első felmenetelemkor még szoktam a motort, és a köridőkben is nagy volt a szórás. Ám amikor másodszor is pályára gurultam, már teljes volt a barátság köztem és a Yamaha között, így gyors és konstans körökkel már jól tartottam magam” – állította a 20 éves magyar motoros.

A pálya világítása hagyott bőven kívánnivalót maga után, így a csapatvezetés úgy döntött, hogy a három versenyző dupla etapot teljesít az éjjel, hogy többet tudjanak pihenni a boxban lévő pilóták. Bálintra is 38 kör várt, de a fizikai állapotával nem volt gond, könnyedén bírta a terhelést. A reggel érkező eső miatt egészen a harmadik helyig mentek előre, ám azt tudták, a gyári alakulatok között ez nem reális.

“Bevallom, kicsit tartottam az esős felmeneteltől, hiszen régen versenyeztem már ilyen körülmények között, ám végül az egyik leggyorsabb Dunlop abroncsos versenyzőként zártam. Én voltam a befejező ember, és elárulhatom, semmihez sem hasonlítható az az érzés, amikor a huszonnégy óra elteltével az ötödik helyen célba viszed a motorod. Még most sem hiszem el, hogy ilyen jól szerepeltünk” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: H-Moto Team

Kapcsolódó cikkek

Rally Breslau: Laller Lengyelországban is folytatná a megkezdett utat

Horváth Lajos számára nincs pihenő, hiszen a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is sikeresen teljesítő „Lallerre” újabb elképesztő kihívás vár. Ez a Rally Breslau, amely a Dél-Lengyelországi régión keresztül vágtat majd, hogy a versenyző kedvenc terepén, a Drawsko Pomorski közelében lévő hatalmas lőtérén üdvözölje a célba érkezőket. A váci versenyző idén már harmadjára […]

Olvass tovább

New Times Racing: Remek helytállás a Pannóniaringen

Miután Maxwell Toth Mugellóban versenyzett és aratott kettős győzelmet a hétvégén, addig az NTR további három pilótája a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa pannóniaringi fordulóján állt rajthoz hétfőn. A 600 Open kategóriában Kecskés Bence a kvalifikáción megszerezte a második rajtkockát, a futamon pedig egy jó rajtot követően próbálta tartani a tempót az […]

Olvass tovább

NTR: Maxwell Toth meghódította Mugellót és már vezeti a bajnokságot is

Max Toth a New Times Racing magyar felmenőkkel rendelkező amerikai származású pilótája parádés teljesítménnyel mindkét futamot megnyerte az Aprilia Racing RS 660 Trofeo mugellói fordulójában, ezzel pedig a bajnokság élére állt. Hétvégén a festői toszkán versenypálya, az Autodromo Internazionale del Mugello adott otthont az olasz CIV Bajnokságnak és betétfutamainak, így az Aprilia Racing RS 660 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom