Kovács Bálint az ötödik helyen végzett a 24 órás VB-futamon

Hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője végig fantasztikus teljesítményt nyújtva az abszolút ötödik helyén végzett a lengyel Wójcik Racing Team csapatában, ami az elmúlt évek messze legjobb világbajnoki szereplését is jelenti a magyar motorsportnak.

Eddigi EWC-s pályafutása messze legjobb hétvégéjén van túl Kovács Bálint, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként nemcsak részt vett az idei Endurance-világbajnokság belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán, de sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával. Ráadásul mindezt a Superbike-ban, ugyanis hiába nevezték a 20 éves motorost ezúttal is a Spa-i 24 óráson a Superstock 1000-es kategóriába, végül megint átkerült a királykategóriába a csapat egyik francia versenyzőjének, Mathieu Ginesnek a súlyos sérülése miatt. És ha már megkapta az újabb bizonyítási lehetőséget a legjobbak között, hát élt is vele.

„Annyi minden történt velem az elmúlt napokban, mintha legalább egy hónapon keresztül versenyeztünk volna Spában. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, ráadásul nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, így senki sem lepődött meg azon, hogy a csapat megszerezte a pole pozíciót a Stock kategóriában. Ám én ekkor már a Superbike csapatban voltam, ugyanis francia csapattársam, akinek ezúton is gyors gyógyulást kívánok, súlyosan megsérült. Harmadik pilótaként az első felmenetelemkor még szoktam a motort, és a köridőkben is nagy volt a szórás. Ám amikor másodszor is pályára gurultam, már teljes volt a barátság köztem és a Yamaha között, így gyors és konstans körökkel már jól tartottam magam” – állította a 20 éves magyar motoros.

A pálya világítása hagyott bőven kívánnivalót maga után, így a csapatvezetés úgy döntött, hogy a három versenyző dupla etapot teljesít az éjjel, hogy többet tudjanak pihenni a boxban lévő pilóták. Bálintra is 38 kör várt, de a fizikai állapotával nem volt gond, könnyedén bírta a terhelést. A reggel érkező eső miatt egészen a harmadik helyig mentek előre, ám azt tudták, a gyári alakulatok között ez nem reális.

“Bevallom, kicsit tartottam az esős felmeneteltől, hiszen régen versenyeztem már ilyen körülmények között, ám végül az egyik leggyorsabb Dunlop abroncsos versenyzőként zártam. Én voltam a befejező ember, és elárulhatom, semmihez sem hasonlítható az az érzés, amikor a huszonnégy óra elteltével az ötödik helyen célba viszed a motorod. Még most sem hiszem el, hogy ilyen jól szerepeltünk” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: H-Moto Team

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom