Kovács Bálint az ötödik helyen végzett a 24 órás VB-futamon

Hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője végig fantasztikus teljesítményt nyújtva az abszolút ötödik helyén végzett a lengyel Wójcik Racing Team csapatában, ami az elmúlt évek messze legjobb világbajnoki szereplését is jelenti a magyar motorsportnak.

Eddigi EWC-s pályafutása messze legjobb hétvégéjén van túl Kovács Bálint, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként nemcsak részt vett az idei Endurance-világbajnokság belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán, de sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával. Ráadásul mindezt a Superbike-ban, ugyanis hiába nevezték a 20 éves motorost ezúttal is a Spa-i 24 óráson a Superstock 1000-es kategóriába, végül megint átkerült a királykategóriába a csapat egyik francia versenyzőjének, Mathieu Ginesnek a súlyos sérülése miatt. És ha már megkapta az újabb bizonyítási lehetőséget a legjobbak között, hát élt is vele.

„Annyi minden történt velem az elmúlt napokban, mintha legalább egy hónapon keresztül versenyeztünk volna Spában. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, ráadásul nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, így senki sem lepődött meg azon, hogy a csapat megszerezte a pole pozíciót a Stock kategóriában. Ám én ekkor már a Superbike csapatban voltam, ugyanis francia csapattársam, akinek ezúton is gyors gyógyulást kívánok, súlyosan megsérült. Harmadik pilótaként az első felmenetelemkor még szoktam a motort, és a köridőkben is nagy volt a szórás. Ám amikor másodszor is pályára gurultam, már teljes volt a barátság köztem és a Yamaha között, így gyors és konstans körökkel már jól tartottam magam” – állította a 20 éves magyar motoros.

A pálya világítása hagyott bőven kívánnivalót maga után, így a csapatvezetés úgy döntött, hogy a három versenyző dupla etapot teljesít az éjjel, hogy többet tudjanak pihenni a boxban lévő pilóták. Bálintra is 38 kör várt, de a fizikai állapotával nem volt gond, könnyedén bírta a terhelést. A reggel érkező eső miatt egészen a harmadik helyig mentek előre, ám azt tudták, a gyári alakulatok között ez nem reális.

“Bevallom, kicsit tartottam az esős felmeneteltől, hiszen régen versenyeztem már ilyen körülmények között, ám végül az egyik leggyorsabb Dunlop abroncsos versenyzőként zártam. Én voltam a befejező ember, és elárulhatom, semmihez sem hasonlítható az az érzés, amikor a huszonnégy óra elteltével az ötödik helyen célba viszed a motorod. Még most sem hiszem el, hogy ilyen jól szerepeltünk” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: H-Moto Team

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Megjelent az új Yamaha Ténéré 700 World Rally

Tegnap délelőtt jelentette be a Yamaha, hogy hamarosan megérkezik a szalonokba a népszerű Ténéré 700 legújabb változata, a továbbfejlesztett Ténéré 700 World Rally. Ez a kifejezetten terepezésre készült modell számos ponton eltér az alapkiviteltől, beleértve az egyedi fényezést és a spéci felfüggesztést is. Már messziről látszik, hogy a raliváltozat pillekönnyű Akrapovič kipufogót kapott a gyári […]

Olvass tovább
Motor Motorsport

Remekül szolgálta a felkészülésünket ez a hétvége a spa-i 24 órásra

A H-Moto Team pilótája ezúttal az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitóján állt rajthoz a Slovakiaringen. Kovács Bálint egy futamgyőzelem mellett egy második helyet szerzett, amivel jelenleg holtversenyben vezeti a pontversenyt a cseh Michal Fillaval egyetemben. A 21 éves versenyző kijelentette, kifejezetten örült a lehetőségnek, mert a szlovákiai hétvége a lehető legjobb felkészülés volt a számára az […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Bemutatkozik a Honda EM1 e

Az EM1 e: a Honda első európai elektromos kétkerekűje. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, vagy ennél több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést tesz a Honda céljának megvalósítása felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom