Leclerc megállíthatatlan, idei negyedik pole-ját szerezte

A monacói éllovas pályafutása 13-ik rajtelsőségét húzta be, és az idei időmérőket is uralja. A ferraris ugyan a Q3-ban hibázott elsőre, de ez sem zökkentette ki. Verstappen a végén motorgondokkal küszködött, így nem tudott válaszolni Leclerc remek idejére.

Napsütéses időben vágtak neki a pilóták a Spanyol Nagydíj kvalifikációjának. Első próbálkozásra a Ferrari és Leclerc uralta a Q1-et 1:19.861-es idővel, őt Sainz három századra lemaradva követte, Verstappen harmadik volt bő két tizedre. A Mercedesek lesben álltak a negyedik-ötödik helyen. A kiesés elől Albon, Stroll, Gasly, Schumacher és Latifi menekültek. A német autóját összerakták, és élt is a lehetőséggel, 11-iknek jutott tovább. Albon és Latifi nem ugrotta meg a lécet, ahogy a két újjáépített Aston Martin sem, Vettel a 16-ik, Stroll a 18-ik leglassabb időt futotta. A meglepetés viszont Alonso búcsúja volt, csak 17-iknek olvashattuk a nevét hazai közönség előtt. A spanyol beragadt egy kisebb karavánba.

A második szakasz első próbálkozásaira megmutatták a Mercedesek, mit tudnak. Russell a hétvége eddigi legjobb idejével, 1:19.470-nel állt az élre Hamilton előtt. Perez volt a legjobb Red Bull-os a maga harmadik helyével, Leclerc negyedik, míg Verstappen a hatodik pozícióban állt továbbjutásra Sainz előtt. Nem meglepetésre az Alpha Taurik a mezőny végén ragadtak, míg a bejutásért Norris és Ricciardo harcolt. Végül az ausztrál menetelt tovább Schumacherrel egyetemben, aki először szerepelhet majd a legjobb tíz között időmérőn. A címvédő a végén mindenkinél gyorsabb volt Sainz-cal karöltve. Az Alfa Romeók közül csak Bottas maradt állva. Norris hiába futott egy jó időt a végén, túl szélesre csúszott, így elvették a mért körét.

A Q3 Verstappen remek, 1:19.073-as körével indult és Leclerc hibájával, aki így mért idő nélkül folytatta a küzdelmeket. Sainz a második, Perez a harmadik helyen tanyázott. A Russell és Hamilton a stabil negyedik-ötödik pozícióban állt. Bottas a kötelező hatodik idővel rendelkezett. Második nekifutásra Leclerc kezdett, és egy verhetetlen időt autózott, ezzel megtörve a Mercedesek barcelonai egyeduralmát. Verstappen végül úgy lett második, hogy nem tudott második mért kört menni, motorproblémái voltak a címvédőnek. Sainz hazai közönség előtt csak harmadik lett, így továbbra is várat magára első pole-ja. Russell végül a negyedik helyre kormányozta be a Mercedest Perez előtt, Hamilton ezúttal hatodik lett. Bottas egyet visszaesett a hetedikre, Magnussen nyolcadiknak zárt. A tizedik Schumacher lett Ricciardo előtt.

Fotó: Instagram

 

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom