Nissan Juke Tekna DIC-T 117 DCT teszt – Célkeresztben a hölgyek!

Megérkezett a Nissan megosztó kompakt szabadidő-autójának a második generációja. Eltűnt a dízel motor és az erős karakterből egy kicsi, a célközönség és a pozitívumok viszont megmaradtak.

A 2010-ben debütált az első generációs Juke. A Qashqai kisöccsének a külsejének a megítélésekor csak a két véglet létezett: a varacskos disznóra hasonlító autót szeretni lehetett vagy utálni. A taktika bejött a japánoknak, mert tarolt a piacon a négy méteres kisautók helyettesítésére szolgáló kompakt szabadidő-autó.

Az utód külseje már könnyebben emészthetőbb, így már azok is a vásárlói lehetnek, akik az elődtől még ódzkodtak. A célkeresztben még most is elsősorban a hölgyek találhatók, ennek oka a kinézet mellett a méretek és az autó praktikussága. A legfrissebb változat hossza 85 millimétert nőtt, szélességben ennél jóval nagyobb a növekedés: 170 mm. Ez a változás jól észrevehető az utastérben, szellősebb a fülke, így a magasabb emberek is jól elférnek a Juke-ban. Hátul 180 centi fölött is jut hely a térdeknek és a lábaknak. A hátsó ülést szerencsésebb inkább két személyesnek tekinteni, három felnőttnek, vállban már kicsit szűkös a hely.

A csomagtartóra sem lehet panasz, mert az új kiadás 422 literes raktérrel büszkélkedhet. Ha eldöntik a 2/3, 1/3 arányba dönthető hátsó üléseket, akkor 1305 literesre bővül a tér. A csomagtérben egyetlen negatívumot találni, de csak akkor, amikor a hátsó üléseket eldöntik. Ebben az esetben, bő tíz centis a különbség a raktér padlója és az ülések háttámlája között. A vigaszt az jelenti, hogy nem defekt tömítő hab vagy vészpótkerék található a raktér aljában, hanem az eredeti kerekekkel egyező méretű kerék, acél felnin. Ez a hazai viszonyok között nagyon pozitív dolog, a mai autók többségében defektmentesítő hab található.

Az utastere miatt is bele lehet szeretni a Juke-ba. A versenyautók kagylóüléseit idéző ülések nagyon dögösen néznek ki, a fejtámla a háttámlával egybe van építve. Már csak a vállak fölött lévő nyílások hiányoznak, ahol a versenyöveket át lehet vezetni. Az ülések nem csak ezért különlegesek: a Bose-al közös munka eredménye az ülések felső részében lévő hangszórók. A jó hangzás mellett, a kinézetük is sokat dob az autó beltérén. Innen már csak egy ugrás, hogy a fiatalos hangulat tovább folytatódjon. Az elődből megmaradt a váltót körül ölelő kör, ez természetesen világít. Az utastér fényeit testre lehet szabni. Az utastér felnőttesebb kinézetű, a felhasznált anyagok jobbak és a tapintásuk is elfogadhatóbb.

A fülkét arról lehet megismerni, hogy 2021-et írunk, hogy a műszerfal közepén lévő táblagép már nem csak a megszokott kézi vezérléssel működik. Beköltözött a hanggal működő Google asszisztens, amit nem igazán próbáltunk. Legalább ilyen fontos, hogy megtalálható a fedélzeten az Android Auto és az Apple CarPlay. Furcsa, hogy ezek után, csak egy USB port található a fülkében. A telefontöltést ki lehet váltani a vezeték nélküli töltéssel, ami kényelmes megoldás, ha valakinek ilyen a mobilja.

Szerencsére nem változott a Nissan biztonság melletti elkötelezettsége, ez abban is megnyilvánul, hogy megmaradt és továbbfejlődött a parkoláskor rengeteget segítő 360 fokos kamera rendszer. Ez nagyon jól jön a szűk helyekre történő beálláskor. A vezetés-segédekkel sem spóroltak, elég szép számú segéddel érhető el már az alapváltozat is.

A turbófeltöltős, egyliteres motor már régi ismerős a Nissan-Renault gyártmányaiból, most 117 lóerő és 180 Nm olvasható az adatlapján. Ha sietni kell, akkor marad a magas fordulaton pörgetés, mert a három hengeres, 5250-es fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményét. A 117 paci átlagos menetteljesítményeket biztosít a Juke-nak, ezt bizonyítja a 10,7 másodperces százra gyorsulás is. Három menetmód között lehet válogatni, a sport módban a felkeményedő rugózás, a jobban pörgő motor egész vérmessé varázsolja a kompakt suvot. A városi használatot a 7-8 literes fogyasztás teszi kellemetlenné. Ezt kiegyenlíti a közutas hat liter alatti érték. A városi használatot nagyban segíti a hétsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltó is. 

Írta: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Nyilvánosságra hozta vadonatúj CIVIC e:HEV árait a Honda

A típus alapára 11 649 000 Ft, a Honda Financial Service kínálta hitelszerződésnél pedig 75 977 Ft-oshavi törlesztőrészlettel számolhatnak a vásárlók a belépőmodell esetén A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre A hatékony és kifinomult e:HEV hibrid hajtáslánc az alapfelszereltség része A vadonatúj Civicet letisztult, sportos megjelenés, nagy használati érték és magával ragadó menetdinamika […]

Olvass tovább

Mecsek Rallye: Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt.

Turán Frici és Farnadi Ági egyik kedvenc versenyével, a Mecsek Rallye-val folytatódott hétvégén a Magyar Országos Rallye Bajnokság. Friciék értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Pécs környéki versenyen, és egy-egy apró hibát követően a gumitaktikájuk is eredményes volt. Végül az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt. “Összességében jó hétvégét zártunk a Mecsekben, a Pécs […]

Olvass tovább

Negyedik helyen zárta a Vogel-Maricsek páros a Mecsek Rallye-t

Csehországi versenyhétvégéje után a Peugeot-kupa újabb állomásán, a Mecsek Rally-n állt rajthoz Vogel Adrienn és Maricsek Miklós. A Roger Racing Team párosa negyedik helyen zárta a kihívásokkal teli futamot. A szokatlan időtervben a pénteki nyitónapon az első két gyorsasági után következett a rajtdobogó, majd a lemenő nap fényében indították a második két szakaszt. Szombaton hosszú […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom