Nissan Juke Tekna DIC-T 117 DCT teszt – Célkeresztben a hölgyek!

Megérkezett a Nissan megosztó kompakt szabadidő-autójának a második generációja. Eltűnt a dízel motor és az erős karakterből egy kicsi, a célközönség és a pozitívumok viszont megmaradtak.

A 2010-ben debütált az első generációs Juke. A Qashqai kisöccsének a külsejének a megítélésekor csak a két véglet létezett: a varacskos disznóra hasonlító autót szeretni lehetett vagy utálni. A taktika bejött a japánoknak, mert tarolt a piacon a négy méteres kisautók helyettesítésére szolgáló kompakt szabadidő-autó.

Az utód külseje már könnyebben emészthetőbb, így már azok is a vásárlói lehetnek, akik az elődtől még ódzkodtak. A célkeresztben még most is elsősorban a hölgyek találhatók, ennek oka a kinézet mellett a méretek és az autó praktikussága. A legfrissebb változat hossza 85 millimétert nőtt, szélességben ennél jóval nagyobb a növekedés: 170 mm. Ez a változás jól észrevehető az utastérben, szellősebb a fülke, így a magasabb emberek is jól elférnek a Juke-ban. Hátul 180 centi fölött is jut hely a térdeknek és a lábaknak. A hátsó ülést szerencsésebb inkább két személyesnek tekinteni, három felnőttnek, vállban már kicsit szűkös a hely.

A csomagtartóra sem lehet panasz, mert az új kiadás 422 literes raktérrel büszkélkedhet. Ha eldöntik a 2/3, 1/3 arányba dönthető hátsó üléseket, akkor 1305 literesre bővül a tér. A csomagtérben egyetlen negatívumot találni, de csak akkor, amikor a hátsó üléseket eldöntik. Ebben az esetben, bő tíz centis a különbség a raktér padlója és az ülések háttámlája között. A vigaszt az jelenti, hogy nem defekt tömítő hab vagy vészpótkerék található a raktér aljában, hanem az eredeti kerekekkel egyező méretű kerék, acél felnin. Ez a hazai viszonyok között nagyon pozitív dolog, a mai autók többségében defektmentesítő hab található.

Az utastere miatt is bele lehet szeretni a Juke-ba. A versenyautók kagylóüléseit idéző ülések nagyon dögösen néznek ki, a fejtámla a háttámlával egybe van építve. Már csak a vállak fölött lévő nyílások hiányoznak, ahol a versenyöveket át lehet vezetni. Az ülések nem csak ezért különlegesek: a Bose-al közös munka eredménye az ülések felső részében lévő hangszórók. A jó hangzás mellett, a kinézetük is sokat dob az autó beltérén. Innen már csak egy ugrás, hogy a fiatalos hangulat tovább folytatódjon. Az elődből megmaradt a váltót körül ölelő kör, ez természetesen világít. Az utastér fényeit testre lehet szabni. Az utastér felnőttesebb kinézetű, a felhasznált anyagok jobbak és a tapintásuk is elfogadhatóbb.

A fülkét arról lehet megismerni, hogy 2021-et írunk, hogy a műszerfal közepén lévő táblagép már nem csak a megszokott kézi vezérléssel működik. Beköltözött a hanggal működő Google asszisztens, amit nem igazán próbáltunk. Legalább ilyen fontos, hogy megtalálható a fedélzeten az Android Auto és az Apple CarPlay. Furcsa, hogy ezek után, csak egy USB port található a fülkében. A telefontöltést ki lehet váltani a vezeték nélküli töltéssel, ami kényelmes megoldás, ha valakinek ilyen a mobilja.

Szerencsére nem változott a Nissan biztonság melletti elkötelezettsége, ez abban is megnyilvánul, hogy megmaradt és továbbfejlődött a parkoláskor rengeteget segítő 360 fokos kamera rendszer. Ez nagyon jól jön a szűk helyekre történő beálláskor. A vezetés-segédekkel sem spóroltak, elég szép számú segéddel érhető el már az alapváltozat is.

A turbófeltöltős, egyliteres motor már régi ismerős a Nissan-Renault gyártmányaiból, most 117 lóerő és 180 Nm olvasható az adatlapján. Ha sietni kell, akkor marad a magas fordulaton pörgetés, mert a három hengeres, 5250-es fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményét. A 117 paci átlagos menetteljesítményeket biztosít a Juke-nak, ezt bizonyítja a 10,7 másodperces százra gyorsulás is. Három menetmód között lehet válogatni, a sport módban a felkeményedő rugózás, a jobban pörgő motor egész vérmessé varázsolja a kompakt suvot. A városi használatot a 7-8 literes fogyasztás teszi kellemetlenné. Ezt kiegyenlíti a közutas hat liter alatti érték. A városi használatot nagyban segíti a hétsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltó is. 

Írta: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom