Továbbra sincs megbízhatóbb autómárka Lexusnál és a Toyotánál

A J.D. Power 2024-es amerikai felmérése szerint általánosságban elmondható, hogy csökken a járművek megbízhatósága, egyvalami azonban változatlan: a Lexusnál és a Toyotánál továbbra sincs megbízhatóbb autómárka. A Lexus ugyanis ezúttal is az összetett megbízhatósági rangsor első helyén végzett, míg a szorosan a nyomában zéró Toyota ismét a legmegbízhatóbb tömegmárka lett. A Toyota Csoport márkái szinte minden kategóriában a legjobbnak bizonyultak, a vállalat kilenc kategóriaelsősége (5 Toyota és 4 Lexus modellel) 2017 óta a legjobb eredmény amit autógyártó elért – az akkori, történelmi rekordot jelentő 10 aranyat nem mellesleg ugyanúgy a Toyota Csoport jegyzi.

A legújabb J.D. Power Amerikai Megbízhatósági Kutatás szerint a járműtulajdonosok általánosságban alacsonyabb szintű megbízhatóságra számíthatnak három év birtoklás után. A tulajdonosok által észlelt problémák száma folyamatosan növekszik; immár a kutatásban szereplő márkák kétharmadánál több hiba merült fel, mint korábban. Az iparági átlag 100 járműre vetítve 4 problémával növekedett az előző év 190 pontos (PP100) értékéhez viszonyítva. A 90 napos és hároméves kor között észlelt hibák száma 17 százalékra nőtt, ami öt százalékponttal több a 2023-as 12 százalékos értéknél. Fontos kivételt jelent azonban ez alól a Toyota Csoport két márkája, a Toyota és a Lexus, amelyek évről évre javítani tudják amúgy is kimagaslóan jó eredményeiket. A két legmegbízhatóbb márkának idén is a Lexus és a Toyota bizonyult (egyébiránt évek óta ez a két márka bizonyul a legjobbnak, annyi változik csak, hogy időnként helyet cserélnek, a Lexus így most épp második egymást követő évben végzett a legjobbként, szorosan a Toyota előtt, míg a korábbi években éppen fordítva volt).

Az évtizedek óta a legendás megbízhatóság szinonimájának tekintett Toyota csoport emellett idén 9 kategóriában végzett az első helyen, így a:
Toyota Corolla
– Toyota Camry
– Toyota 4Runner
– Toyota Tundra
– Toyota Tacoma
– Lexus IS
– Lexus ES
Lexus NX
– Lexus RX
egyaránt kategóriája legmegbízhatóbb autójának bizonyult.
A Toyota Csoport a 9 arany mellett begyűjtött 3ezüst (Toyota C-HR, Lexus GX, Toyota Sienna) és 4 bronzérmet (Toyota Prius, Toyota Venza, Toyota RAV4, Toyota Highlander).

„Hagyományosan a modell eredményei az adott modellév tudását tükrözik a J.D. Power minőségi kutatásának megfelelően, így a járművek megbízhatóságának csökkenése most szokatlan jelenségként tűnt fel.” – avat be mondta Frank Hanley, a J.D. Power autós kutatásokkal foglalkozó részlegének vezetője. „Ez valószínűleg visszavezethető a járművek gyártásának idejére, valamint arra, hogy a tulajdonosok sokkal tovább tartják meg autóikat. Az amerikai utakon a járművek átlagéletkora manapság 12 év, amely megerősíti annak a fontosságát, hogy olyan autók készüljenek, amelyek kiállják az idő próbáját. Az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a ma bemutatott új járműtechnológiák hosszabb távon is eleget tesznek az ügyfelek szükségleteinek.”

A kutatást immár 35. éve végzi a J.D. Power, amely kilenc nagyobb járműkategórián belül 184 specifikus problémát vizsgál: klíma, vezetési segédrendszerek, vezetési élmény, külső, funkciók/irányítás/kijelzők; infotainment; belső tér; hajtáslánc; ülések. A 2024-es Amerikai Megbízhatósági Kutatás 30.595 első tulajdonos vagy üzembentartó visszajelzésére alapul a 2021-es modellévű járművek tükrében, három év tulajdonlás után. A kutatást 2023 augusztusától novemberéig végezték.

A 2024-es kutatás legfontosabb tanulságai
Az infotainment rendszer továbbra is borsot tör a legtöbb autómárka tulajdonosainak orra alá: ahogy a járművek egyre nagyobb technológiai arzenállal hagyják el a gyártósorokat, úgy válik az infotainment rendszer az egyik leggyakoribb problémaforrássá (49,1 pont) – itt közel kétszerannyi hiba van, mint a második helyezett kategóriában, ami a külső. Az infotainment problémák között az első helyen az Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódás áll (6,3 pont), amelyet a beépített beszédvezérlés követ (6,1 pont). A vezetőket egyre jobban idegesítik a segédrendszerek: a vezetési segédrendszerekkel kapcsolatos problémák növekednek 90 nap után egészen a hároméves korig.

„Sokan azt gondolnák, hogy a hároméves birtoklás alatt a tulajdonosok hozzászoknak az autójuk figyelmeztetéseihez. Ugyanakkor a kutatás nem ezt mutatja. Egyre több probléma merül fel többféle vezetési segédrendszerrel kapcsolatban is, például (és nem kizárólag) a sávelhagyásra figyelmeztető/sávtartó, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető/automatikus vészfékező rendszerek esetében.” – mutat rá Hanley.

Az elektrifikált járművek problémásabbak: az akkumulátoros elektormos járművek (BEV) és a konnektoros hibrid elektromos járművek (PHEV) tulajdonosai több hibával szembesülnek, mint a benzines és az öntöltő hibrid elektromos (HEV) autók gazdái. A BEV kategória messze a legproblémásabb (256 pont), amelyet a PHEV modellek 216-os értéke követ. A hibridek (191) és a benzines modellek (187) sokkal jobban teljesítenek. A hároméves tulajdonlás alatt az abroncsok kopása bosszantja legjobban a BEV modellek tulajdonosait: a tulajdonosok 39 százaléka mondja azt, hogy az elmúlt 12 hónapban cserélt abroncsot – 19 százalékkal több, mint a benzines modellek esetében.

Ismét tarolt a Toyota Csoport

A Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Csoport szinte minden kategóriában győzedelmeskedett: a Toyota Csoport kilenc kategóriaelsősége a legtöbb, amelyet autógyártó 2017 óta kapott – akkor a japán gyártó 10 aranyérmet is hazavihetett. A Toyota érte el emellett az egyik legnagyobb fejlődést is 21 pontos javulással. A Lexus végzett a legjobb helyen a megbízhatósági kutatás összetett ranglistáján, méghozzá immár a második egymást követő alkalommal. A 135 pontos értékét a prémium mezőnyben a Porsche követte 175 ponttal, majd a BMW következett 190 ponttal. A tömeggyártók között a Toyota érte el a legjobb eredményt 147 ponttal. A Buick (149 pont) lett a második, míg a Chevrolet (174 pont) és a MINI (174 pont) holtversenyben végzett a harmadik helyen.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell

Az április 18-20. között nyitva álló Art Dubai művészeti kiállítás exkluzív BMW Art Talk eseménye a művészi társalkotások és megrendelések jövőbeni szerepét járja körül. A 2025-ös Art Dubai művészeti kiállítás április 18-20. között várja látogatóit az ötcsillagos Madinat Jumeirah üdülőközpontban, ahol az esemény hosszútávú partnereként a bajor prémiumgyártó a BMW Art Cars kollekció negyedik guruló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom