A Mitsubishi, próbálja visszacsábítani magához az elkalandozott vásárlókat. És persze újakat is bevonzani. Akad jó pár érv a kezükben.
Mielőtt belevágnánk a részletekbe, a nulladik lépésként érdemes tisztázni egy dolgot. Aki nincs képben a mai autóiparral vagy kevésbé látja át az autógyárak működését, azt rendesen „megütheti” az, hogy az új Colt vonalai, nagyon hasonlítanak a Renault Clióéra…
Házassági szerződés
Ennek az oka, hogy a Renault, a Nissan és a Mitsubishi egy cégcsoporthoz tartozik. Ezért a gazdaságosabb gyártás miatt, akadnak autók, amelyek többféle jelvénnyel is lekerülnek a gyártósorról. Jó tudni, hogy ez nem bűn, így működik a mai autógyártás. Az autók készítése, már jó ideje az egész Földet behálózó nemzetközi üzletté vált. Az említett módszer bevált működési modell, mert egy cégcsoporton belül – pénzkidobás lenne – külön kifejleszteni kettő vagy több azonos méretű/motorú autót.
A jövőben azért jóval markánsabbak lesznek a különbségek, de most a japánokat nagyon sürgette az idő. A Kia/Hyundai, Peugeot/Citroen is jól játssza az azonos technikának, a többféle külsővel történő piacra dobását. De házon belül is akad példa az erősebb eltérésre, például a Renault Clio/Nissan Micra párosnál. Ez a két modell – a lemezek alatt – szintén „testvér”.
A japán vonal
Szerencsére a japánok a saját elképzeléseiket, azért valamennyire tudták érvényesíteni. Ugyanis a gyári kiegészítők, Mitsubishi tervezésűek. A legfontosabb Colt melletti érv: a japán verziónál, ötéves az autóra adott gyári garancia, a franciáknál ez három!
Az ár/érték/felszereltség aránynál is érdemes szemlélődni. Ugyanis a távol-keletiek maradtak a bevált módszereiknél. Ami annyit jelent, hogy nincs fapados belépő modell, és nem lehet egyedileg összeállítani az autót. A jól átlátható felszerelési csomagok Inform, Invite, Invite Plus, Intense és Instyle néven futnak, ezeket ötféle karosszéria színnel lehet párosítani. Ennek eredménye a jó felszereltségű, kényelmes, jó ár/érték arányú kiskocsi.
Az árakat szokni kell, ami nem a Mitsubishi hibája, a Ft/Euró árfolyam és az infláció okozta az árak egekbe szökését. A belépési pontot, a 6 millió 399 ezer forintos modell képviseli.
A motorválaszték
Három motorral érhető el az új Colt. A belépő szintűt nem próbáltuk ki, az 1,1 literes szívómotor 65 lóereje és 95 Nm-re gyorsan behatárolja a vevőkört. Ezt azoknak javasoljuk, akiket nem érdekel az autózás, a menetdinamika és leginkább városban közlekednek. Egy szinttel fölötte ott az egyliteres turbós, ami 90 lóerőt és 160 Nm-t produkál (MPI-T). A lágyhibrid technika, itt már bevetésre került.
A csúcsmodell, a szinte a GTI szerepkörben is működő öntöltő-hibrid. Ennél 1,6-os szívó benzinmotort párosítottak a villanymotorokkal. Ez jelentheti hosszabb távon a legjobb értéktartást, a legkisebb fogyasztást és a legnagyobb megbízhatóságot.
Az új Colt tesztjét itt olvashatja.
Benedek Attila
Fotó: Mitsubishi, szerző