Új Mitsubishi Colt – Motorok, árak és kivitelek

A Mitsubishi, próbálja visszacsábítani magához az elkalandozott vásárlókat. És persze újakat is bevonzani. Akad jó pár érv a kezükben.

Mielőtt belevágnánk a részletekbe, a nulladik lépésként érdemes tisztázni egy dolgot. Aki nincs képben a mai autóiparral vagy kevésbé látja át az autógyárak működését, azt rendesen „megütheti” az, hogy az új Colt vonalai, nagyon hasonlítanak a Renault Clióéra…

Házassági szerződés

Ennek az oka, hogy a Renault, a Nissan és a Mitsubishi egy cégcsoporthoz tartozik. Ezért a gazdaságosabb gyártás miatt, akadnak autók, amelyek többféle jelvénnyel is lekerülnek a gyártósorról. Jó tudni, hogy ez nem bűn, így működik a mai autógyártás. Az autók készítése, már jó ideje az egész Földet behálózó nemzetközi üzletté vált. Az említett módszer bevált működési modell, mert egy cégcsoporton belül – pénzkidobás lenne – külön kifejleszteni kettő vagy több azonos méretű/motorú autót.

A jövőben azért jóval markánsabbak lesznek a különbségek, de most a japánokat nagyon sürgette az idő. A Kia/Hyundai, Peugeot/Citroen is jól játssza az azonos technikának, a többféle külsővel történő piacra dobását. De házon belül is akad példa az erősebb eltérésre, például a Renault Clio/Nissan Micra párosnál. Ez a két modell – a lemezek alatt – szintén „testvér”.

A japán vonal

Szerencsére a japánok a saját elképzeléseiket, azért valamennyire tudták érvényesíteni. Ugyanis a gyári kiegészítők, Mitsubishi tervezésűek. A legfontosabb Colt melletti érv: a japán verziónál, ötéves az autóra adott gyári garancia, a franciáknál ez három!

Az ár/érték/felszereltség aránynál is érdemes szemlélődni. Ugyanis a távol-keletiek maradtak a bevált módszereiknél. Ami annyit jelent, hogy nincs fapados belépő modell, és nem lehet egyedileg összeállítani az autót. A jól átlátható felszerelési csomagok Inform, Invite, Invite Plus, Intense és Instyle néven futnak, ezeket ötféle karosszéria színnel lehet párosítani. Ennek eredménye a jó felszereltségű, kényelmes, jó ár/érték arányú kiskocsi.

Az árakat szokni kell, ami nem a Mitsubishi hibája, a Ft/Euró árfolyam és az infláció okozta az árak egekbe szökését. A belépési pontot, a 6 millió 399 ezer forintos modell képviseli.

A motorválaszték

Három motorral érhető el az új Colt. A belépő szintűt nem próbáltuk ki, az 1,1 literes szívómotor 65 lóereje és 95 Nm-re gyorsan behatárolja a vevőkört. Ezt azoknak javasoljuk, akiket nem érdekel az autózás, a menetdinamika és leginkább városban közlekednek. Egy szinttel fölötte ott az egyliteres turbós, ami 90 lóerőt és 160 Nm-t produkál (MPI-T). A lágyhibrid technika, itt már bevetésre került.

A csúcsmodell, a szinte a GTI szerepkörben is működő öntöltő-hibrid. Ennél 1,6-os szívó benzinmotort párosítottak a villanymotorokkal. Ez jelentheti hosszabb távon a legjobb értéktartást, a legkisebb fogyasztást és a legnagyobb megbízhatóságot.

Az új Colt tesztjét itt olvashatja.

Ha az 1962-ben piacra lépett modell története érdekli, akkor ettől mindössze egy kattintásra található!

Benedek Attila

Fotó: Mitsubishi, szerző

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom