Új Mitsubishi Colt teszt – Újratöltötték, Franciaországban

A japán gyártó európai kínálata expresszvonat sebeségével bővül, ez jól látszik az eladási adatokon is. A modell választék legfontosabb darabja nemrég érkezett. Érdemes megvásárolni?

A sajtóbemutatón mozgalmas napot teljesítettünk. Negyven perces tájékoztatóval kezdődött a hazai leleplezés, amiben igen jól mutattak a számok. Ez annyit jelent, hogy az új modellek rendesen felpörgették az eladásokat, amit tovább fognak javítani a közeljövőben érkező új típusok.

Az előbbiek annyit jelentenek, hogy a márka nem hagyja itt Európát, hanem visszaveszi a korábbi részesedését, ami majd tovább növekszik. Így pótolják azt, ami elveszett az utóbbi években. Az új modellek és a közeljövőben megjelenő újdonságok a vásárlóknak, a rajongóknak, a kereskedőknek és a vezérképviseletnek is biztosítanak egy jó jövőt.

Csúszkálás és pörgés

A program gyakorlati része a vezetés-technikai pályán indult. Itt sikerült megtapasztalni, hogy a Colt menetstabilizátora (ESP) és a blokkolás-gátlója (ABS) jól működik. Ezek ellenére sok pörgés és forgás volt, ami leginkább a rövid tengelytáv és a rántópad párosának volt köszönhető.

A cikkíróként végig csinált sokadik tréning, tovább erősítette azt az elképzelést, hogy a sofőrök továbbképzése a legjobb út a biztonságosabb közlekedés felé. A büntetések fokozásának, az egyre gyakoribb sunyi trafizásnak, és a rendőrségi sajtóközleményekben az összes autós megbélyegzésének nincs sok értelme.

Visszatérve a témára. A vezetéstechnikai pályán zajló különféle próbákból sikerült leszűrni, hogy az új Colt jól kezelhető, agilis masina. Az utastere igényes, könnyű beállítani a kényelmes szövetkárpitos első üléseit. A kézi kapcsolású váltó viszonylag rövid úton működik, a váltás pedig kicsi kapcsolási erőt igényel. A kuplungot pedig könnyű benyomni. A fülke csendes, a motor és egyéb hangok alacsony tempónál alig hallatszódnak.

A Colt hozza a mai, korszerű kisautók színvonalát. Az anyagok minősége, érintése, és az összerakás szintje, viszont az átlag fölé helyezi. (Néhány konkurensnél tapintható és jól látható a spórolás.)

Komfortos és az otthonos szavak, jól jellemzik az utasteret. Ez mellett a ma elvárt nagyfokú elektronizáltság is látható volt. Ennek jele a két méretben elérhető függőleges tájolású táblagép, amiket nem nyomkodtunk, mert nem volt rá idő. És a számtalan vezetési-segédet sem próbálgattuk, felesleges riasztásokat viszont nem tapasztaltunk a forgalomban. A külső színek közül, a pirosas bordó és a kék tetszett a legjobban.

Utakon

Az öntöltő-hibridet próbáltuk ki először a környékbeli utakon. Alacsony fordulaton jelentkező nagy nyomaték, és a szinte azonnali gyorsulás a jellemzője a legdrágább hajtásláncnak. Ami az évek múlásával, a jó értéktartásával lehet nyerő. Fogyasztásról nem nagyon tudok adatok mondani, valószínűleg hozza a műfajban megszokott 4-4,5-5 liter körüli értékeket. Városban, nyáron ez könnyen bemehet négy liter alá.

A rendszer működése jól hangolt, a két villanymotor, a két váltómű és az 1,6 literes szívómotor jól együttműködik. Van benne erő (140LE), nincs felbőgő motor az erősebb gyorsításkor, szóval más a technika, mint öt vagy tíz éve.

Ezért hibrid témában a fura, régi, berögzült elképzeléseket, szóbeszédeket nyugodtan „el lehet engedni”. Érdemes a 2023-as technikai szintről szemlélni a dolgokat, ami már dinamikus, erős és jól hangolt és még kevesebbet fogyaszt, mint anno. Fontos tudni, hogy ez a jellemzés, vonatkoztatható mindegyik gyártó hibrid-rendszerére.

A gyors reakciót, száz körüli tempóig élveztük, mert a közutakon és lakott területen történt a menetpróba második része. Sportosak voltak a menettulajdonságok, miközben a rugózás kényelmes.

A turbómotor

Azért jó egymás után próbálni a különféle motorú, azonos autókat, mert könnyebben összehasonlíthatók. Nem volt véletlen, hogy a 90 lóerős verzióval, időnként nagyon lemaradtunk a hibrid mögött… Az ott jelen lévő villámgyors reakciót és jó nyomatékot, csak kövér gázzal, gyors váltásokkal és sportos vezetéssel lehetett pótolni. A motorhang itt már jobban előtérbe került, és a hibrid nyomaték előnye pedig jól érzékelhetővé vált.

Ami mégis ide hozza a vásárlókat, az az ár. A kiváló felszereltségű hibrid tízmilliós árcédulája, megválasztja a vevőkört. Az árkülönbség viszont megérheti, mert teljesen más liga a két hajtásmód. A hibridnek városi közlekedésben hatalmas az előnye, és jóval kényelmesebb vezetni. Könnyen villanyautó helyettes is válthat belőle, aminél nincs hatótáv para.

Benedek Attila
Fotó: szerző

Ha az 1962-ben piacra lépett modell története érdekli, akkor ettől mindössze egy kattintásra található!

Ha viszont az újdonság motor választékára, felszereltségei szintjeire és áraira kíváncsi, akkor ez a link vezeti oda.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom