A BMW Motorrad bemutatja az M 1000 XR prototípust.

„Jubileumi évében, az M 1000 XR prototípus formájában a BMW Motorrad fellebbenti a fátylat harmadik M modelljének bizonyos részleteiről. A nagy távok megtételére is alkalmas, ugyanakkor a szupersport gépek menetdinamikai jellemzőit mind a közúton, mind a versenypályán hozni tudó M 1000 XR – röviden M XR – modellt a kínálatunkban jelenleg is szereplő S 1000 XR, S 1000 RR és M 1000 RR alapjait felhasználva fejlesztettük ki.” – Dominik Blass, termékmenedzser.

BMW M 1000 XR: A hosszútávfutó motorkerékpár az országúti túrákon, a hosszú utakon és a versenypályán egyaránt a legmagasabb elvárásokat is maradéktalanul kielégítő produkciót nyújt.

Az „M” betű a világon mindenütt egyet jelent a versenysikerekkel és az emblémát magukon viselő, nagy teljesítményű BMW modellekkel, amelyek a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyediség tekintetében különösen magas elvárásokat támasztó vásárlóknak készülnek. A BMW Motorrad az autóknál jól bevált M termékstratégiát 2019-ben ültette át a motorkerékpárok világába, M kiegészítő felszereltségeket, illetve M Performance Parts tartozékokat felvéve a kínálatába. A BMW Motorrad első két, a paletta többi tagjáról leválasztott M modellje, az M RR és az M R a következő években jelent meg.

A „100 éves a BMW Motorrad” jubileumi évben, a versenypályákon csaknem 100 év alatt begyűjtött tapasztalatokkal a háta mögött a vállalat ízelítőt ad abból a szupersport gépből, amely minden műfajban remekel: az országúton, a hosszú túrákon és a versenypályán olyan teljesítménnyel kápráztat el, amely egészen idáig ismeretlen volt a kategóriában.

Soros négyhengeres, BMW ShiftCam technológiával ellátott motor, valamint alacsony tömeg, mint a kategórián belüli legkiválóbb teljesítmény letéteményesei.

Az alapot a BMW S 1000 RR szupersport motorkerékpárról átkerült négyhengeres, a szelepvezérlést és -emelést szabályozó BMW ShiftCam technológiával rendelkező motor jelenti. 200 LE (147 kW) teljesítményével, tele tankkal 223 kg-os (DIN) menetkész tömegével, futóműtechnológiájával, aerodinamikai jellemzőivel és vezérlőelektronikáival a mindennapokban, a hosszú túrákon és a gyors pályakörökön egyformán pazar teljesítményt nyújtó új M XR-t olyan szintű, felsőfokú dinamizmus jellemzi a crossoverek körében, amely eddig a superbike-ok kiváltságának számított. A gyári extrák kínálatában található M Competition csomaggal pedig tovább faragható tömeg, illetve fokozható a dinamizmus. Az M XR prototípus végsebessége 280 km/óra körül alakul.

M szárnyak (wingletek): Az aerodinamikai leszorítóerő jóvoltából tovább tökéletesedik a menetstabilitás, csökken az első kerék talajtól való elemelkedésének esélye és még tüzesebbé válik a gyorsítóképesség.

Az alkalmazott hajtáslánc- és futóműtechnológia mellett az M XR prototípus fejlesztésekor különös hangsúlyt kapott az aerodinamika. Az új M XR-re így kerültek fel azok a szárnyak, amelyek a megnövelt teljesítményű motor által lehetővé tett, kifejezetten nagy sebességnél is gondoskodnak a kifogástalanul stabil futásról. A szárnyak kiemelt szerepet játszanak a kerekek és az útfelület közötti lehető legszorosabb kapcsolat megteremtésében, ami főleg a gyorsítások és a tempós haladás során bír nagy jelentőséggel. A rá ható nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően az első kerék kevésbé lesz hajlamos az útfelületről való elemelkedésre („wheelie”), emellett a kipörgésgátlónak is ritkábban kell beavatkoznia. A motor erejéből tehát még több állítható a gyorsítás szolgálatába, így rövidebb köridők futhatóak. Azzal, hogy a különleges kialakítás révén közelebb ül az első kerékhez, a nyeregben ülő jobban uralhatja a motort.

M fékek radiálisan szerelt fékpumpával a versenypályán és a Performance módban érvényesülő optimális fékhatásért.

Az M RR-hez és az M R-hez hasonlóan az új M XR is M fékrendszerrel szerelt, amelyet a BMW Motorrad gyári, a Superbike Világbajnokságon rajtvonalhoz állított versenygépein alkalmazott fékekkel nyert tapasztalatokat felhasználva fejlesztettek ki. Az anodizált, kék színű M féknyergeken ott látható az ikonikus M logó.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Túlságosan is bejött a Toyota számítása

Európában kettő-három, Japánban akár hat-hét hónapnyi várakozási idővel kell számolni azoknak, akik bizonyos Toyota-modelleket szeretnének vásárolni. Pedig nem olyan egzotikus típusokról van szó, mint az új generációs Land Cruiser vagy a GR sportautó-család valamelyik tagja, hanem egyszerű családi autókról, amelyeket az emblémán és az ahhoz köthető értékeken kívül egy valami köt össze: a hibrid hajtáslánc. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sivatag, jótékonyság, kaland és egy Peugeot 205 – mi kell még egy jó bulihoz?

Kétség sem fér hozzá, hogy a Peugeot 205 legendás modell. S bár gyártása már rég befejeződött, a vagány kisautó újabb és újabb hőstetteket hajt végre. A 2021 óta megrendezett Nomad Raid-nek például minden évben több tucat 205-ös a sztárja. A Nomad Raid egyszerre több célt szolgál. Egyfelől felfoghatjuk extrém turizmusnak, másfelől kulturális misszió, harmadrészt pedig […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Világ Év Autója címet

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Év Autója címet a 2025-ös World Car Awards díjátadón – A World Car Awards célja az autóipari kiválóság és innováció elismerése, jutalmazása és inspirálása a gyorsan változó mobilitási iparágban – A győzteseket egy nagyra becsült, 96 fős, 30 országból érkező nemzetközi autós újságírókból álló zsűri választotta ki – A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom