A BMW Motorrad bemutatja az M 1000 XR prototípust.

„Jubileumi évében, az M 1000 XR prototípus formájában a BMW Motorrad fellebbenti a fátylat harmadik M modelljének bizonyos részleteiről. A nagy távok megtételére is alkalmas, ugyanakkor a szupersport gépek menetdinamikai jellemzőit mind a közúton, mind a versenypályán hozni tudó M 1000 XR – röviden M XR – modellt a kínálatunkban jelenleg is szereplő S 1000 XR, S 1000 RR és M 1000 RR alapjait felhasználva fejlesztettük ki.” – Dominik Blass, termékmenedzser.

BMW M 1000 XR: A hosszútávfutó motorkerékpár az országúti túrákon, a hosszú utakon és a versenypályán egyaránt a legmagasabb elvárásokat is maradéktalanul kielégítő produkciót nyújt.

Az „M” betű a világon mindenütt egyet jelent a versenysikerekkel és az emblémát magukon viselő, nagy teljesítményű BMW modellekkel, amelyek a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyediség tekintetében különösen magas elvárásokat támasztó vásárlóknak készülnek. A BMW Motorrad az autóknál jól bevált M termékstratégiát 2019-ben ültette át a motorkerékpárok világába, M kiegészítő felszereltségeket, illetve M Performance Parts tartozékokat felvéve a kínálatába. A BMW Motorrad első két, a paletta többi tagjáról leválasztott M modellje, az M RR és az M R a következő években jelent meg.

A „100 éves a BMW Motorrad” jubileumi évben, a versenypályákon csaknem 100 év alatt begyűjtött tapasztalatokkal a háta mögött a vállalat ízelítőt ad abból a szupersport gépből, amely minden műfajban remekel: az országúton, a hosszú túrákon és a versenypályán olyan teljesítménnyel kápráztat el, amely egészen idáig ismeretlen volt a kategóriában.

Soros négyhengeres, BMW ShiftCam technológiával ellátott motor, valamint alacsony tömeg, mint a kategórián belüli legkiválóbb teljesítmény letéteményesei.

Az alapot a BMW S 1000 RR szupersport motorkerékpárról átkerült négyhengeres, a szelepvezérlést és -emelést szabályozó BMW ShiftCam technológiával rendelkező motor jelenti. 200 LE (147 kW) teljesítményével, tele tankkal 223 kg-os (DIN) menetkész tömegével, futóműtechnológiájával, aerodinamikai jellemzőivel és vezérlőelektronikáival a mindennapokban, a hosszú túrákon és a gyors pályakörökön egyformán pazar teljesítményt nyújtó új M XR-t olyan szintű, felsőfokú dinamizmus jellemzi a crossoverek körében, amely eddig a superbike-ok kiváltságának számított. A gyári extrák kínálatában található M Competition csomaggal pedig tovább faragható tömeg, illetve fokozható a dinamizmus. Az M XR prototípus végsebessége 280 km/óra körül alakul.

M szárnyak (wingletek): Az aerodinamikai leszorítóerő jóvoltából tovább tökéletesedik a menetstabilitás, csökken az első kerék talajtól való elemelkedésének esélye és még tüzesebbé válik a gyorsítóképesség.

Az alkalmazott hajtáslánc- és futóműtechnológia mellett az M XR prototípus fejlesztésekor különös hangsúlyt kapott az aerodinamika. Az új M XR-re így kerültek fel azok a szárnyak, amelyek a megnövelt teljesítményű motor által lehetővé tett, kifejezetten nagy sebességnél is gondoskodnak a kifogástalanul stabil futásról. A szárnyak kiemelt szerepet játszanak a kerekek és az útfelület közötti lehető legszorosabb kapcsolat megteremtésében, ami főleg a gyorsítások és a tempós haladás során bír nagy jelentőséggel. A rá ható nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően az első kerék kevésbé lesz hajlamos az útfelületről való elemelkedésre („wheelie”), emellett a kipörgésgátlónak is ritkábban kell beavatkoznia. A motor erejéből tehát még több állítható a gyorsítás szolgálatába, így rövidebb köridők futhatóak. Azzal, hogy a különleges kialakítás révén közelebb ül az első kerékhez, a nyeregben ülő jobban uralhatja a motort.

M fékek radiálisan szerelt fékpumpával a versenypályán és a Performance módban érvényesülő optimális fékhatásért.

Az M RR-hez és az M R-hez hasonlóan az új M XR is M fékrendszerrel szerelt, amelyet a BMW Motorrad gyári, a Superbike Világbajnokságon rajtvonalhoz állított versenygépein alkalmazott fékekkel nyert tapasztalatokat felhasználva fejlesztettek ki. Az anodizált, kék színű M féknyergeken ott látható az ikonikus M logó.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports SHOWA EERA™ DCT teszt – A szavannák királynője

1988-ban kezdődött az Africa Twin-ek színes, állandó újításokkal tarkított története. A közútra szánt modellek alapjául egy többszörös Párizs-Dakar győztes motor, az NXR750 szolgált. A recept pedig bevált, hiszen évtizedek elteltével is éppoly népszerű a felhasználók körében. Az elmúlt 35 év alatt rengeteg cikk, valamint teszt készült a szavannák koronázatlan királynőjéről. Az én írásom különlegessége abban […]

Olvass tovább
GP összefoglalók Moto GP Motor

Bezzecchi nyert, Bagnaia bukott

Jorge Martin fordult elsőként az első kanyarban, mögötte Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi haladt, azonban az éllovas hibázott, és visszaesett harmadiknak a két ducatis vetélytársa mögé. Bezzecchi átvette a vezetést, és elkezdte kiépíteni előnyét a többiekkel szemben. Hátrébb Marc Marquez, Fabio Quartararo és Joan Mir sorminta alakult ki. A KTM-mel Brad Binder a sprinthez hasonlóan […]

Olvass tovább
GP összefoglalók Moto GP Motor

Bezzecchi a pole-ban Martin előtt

Az indiai időmérő előtt a két KTM és Alex Marquez tűnt a legesélyesebbnek a Q2-es továbbjutásra. Az első percek után el is kezdődtek a gyorskörök, Brad Binder oda is tett egy 1:44.761-es időt, ami a hétvége legjobb ideje volt. Elsőre a második helyet Raul Fernandez bérelte ki, ő volt a másik versenyző, aki 1:45 alá […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom