A BMW Motorrad bemutatja az R 18 IRON ANNIE-t

A BMW partnere a VTR Motorrad AG & VTR Custom cég repülőgép stílusban épített egy motort. A Junkers Ju 52, az 1930-as évek legendás három motoros kereskedelmi és szállító repülőgépe, még mindig sok ember számára ismerős. Az 1936-os Lufthansa szürke-fekete színvilága, D-AQUI lajstromjelű Ju 52-es világszerte ismert. Az 1970-től 1984-ig az USA-ban az amerikai N52JU lajstrom számot kapta, akkori tulajdonosa, Martin Caidin röviden „IRON ANNIE”-nak keresztelte el.

Ez a repülőgép inspirálta a BMW-partner VTR Motorrad AG & VTR Customs ügyfelét, hogy megalkossák a BMW R 18 egy egészen különleges, testreszabott változatát – az R 18 „IRON ANNIE”-t.

Az „építtető“ már évekkel korábban rendelt a VTR Customs-nál egy egyedi R nineT-t az elképzelései szerint, és ezúttal is a repülőgépgyártásból származó stílus elemeket használtak fel. Ilyen például a tankba integrált sebességmérő, amely a pilótafülke régi műszereire emlékeztet, vagy a gyorszáras csatok, ahogyan az sok repülőgépen megtalálható volt.

Feltétlenül kölcsön kellett venni a Ju 52 jellegzetes hullámos alumínium burkolat kialakítását. Ugyanakkor az ülésnek régi nyeregre kellett hasonlítani, és természetesen az „IRON ANNIE” szürke és fekete színvilágát használták a fényezéshez.

Egy BMW R 18 First Edition szolgált a testreszabási projekt kiindulópontjaként. Először a motort kiszerelték és feketére festették. Minden króm alkatrészt feketére festettek, és a villatartók is fekete DLC (Diamond Like Carbon) bevonatot kaptak. A „pilótafülke“ díszítését a lehető legkeskenyebbre és laposabbra húzták, hogy hangsúlyozzák az áramvonalas formát.

A 7 cm-rel rövidebb villa, és az állítható magasságú Wilbers lengéscsillapító kiemeli a motorkerékpár „görnyedt“ megjelenését. Annak érdekében, hogy a motor kisebbnek tűnjön, és filigrán megjelenést érjenek el, 18 és 21 hüvelykes kerekeket vásároltak a Kineo-tól. További technikai csemegeként a Magura verseny-stílusú HC3 hidraulika hengereit szerelték fel a szabványos R 18 fék- és tengelykapcsolók helyére.

A személyre szabott sebességmérő számlapja is kapott egy speciálisan a Zeitzone Zurich óragyártó által készített mutatót. Az egyik nagy kihívás az R 18 IRON ANNIE-val a kipufogódobokon található hűtőbordák kialakítása volt. Ezeknek az alkatrészeknek a párhuzamos és sugárirányú formázása, és egyben harmonikus rögzítése számos kísérletet igényelt.

Ez számtalan munkaórát emésztett fel, hiszen az üzemanyagtartályt, a repülőgép farokrészét, az oldalsó paneleket és a műszerfalat kézi munkával alakították ki alumíniumlemezből. A hagyományos fém repülőgép-konstrukciókra emlékeztető lencsefejű szegecsekkel. Ami egy kicsit bántotta a készítőket, hogy a kézzel készített, fényes alumíniumlemezek milyen szépen csillognak és le kell festeni azokat.

Az eredménnyel azonban rendkívül elégedettek, mert az R 18 IRON ANNIE eltér a jól ismert SPITFIRE kialakítástól. Az R 18 IRON ANNIE vizsgáztatását követően a közúti forgalomban részt vehet, és az is biztos, hogy jó néhány fej fog megfordulni a Genfi-tó környékén.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai INSTER bekerült a 2025-ös Világ Év Autója szavazás hármas döntőjébe

• Következetes elismerés: A Hyundai Motor sorban negyedik évben részesül abban a megtisztelő elismerésben, hogy a Világ Év Autója zsűrije a legjobb három közé válogatja be egy gyártmányát – ezúttal az INSTER-t • Az INSTER tripla dicsősége: Az elektromos városi kisautó (A-BEV) a Világ év autója, a Világ év elektromos járműve, valamint a Világ év […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Rajzfilmsztárrá változtatták ezt a Toyota iQ-t

A japán miniautó az átalakítás után úgy néz ki, mint a folyton-folyvást rosszban sántikáló Zündapp „Z” professzor a Verdák 2-ből. Bár a Verdák c. franchise-ban a főszereplő sportkocsi, Lighting McQueen a legnagyobb sztár, a Pixar animációs mozifilm-sorozatából más karakterek is megérdemlik a figyelmet. Az egyik ilyen a 2011-ben megjelent második részből ismert német mérnök zseni, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Minden idők legerősebb nemzetközi tuning felhozatala UNIX-AMTS 2025-ön!

A kezdetek óta az AMTS szerves részeként üzemelő Carstyling.hu Tuning Show 2006 óta vonultat fel évről-évre egyre több nemzetközi látványosságot az átépített autók európai palettájáról. A rendezvény mára nem csak hazánkban számít az ország legnagyobb tuning show-jának, de a nemzetközi szcéna is a szezon egyik kiemelt zarándokhelyének tartja. A Carstyling.hu Tuning Show fejlődését mi sem […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom