A BMW Motorrad bemutatja az R 18 IRON ANNIE-t

A BMW partnere a VTR Motorrad AG & VTR Custom cég repülőgép stílusban épített egy motort. A Junkers Ju 52, az 1930-as évek legendás három motoros kereskedelmi és szállító repülőgépe, még mindig sok ember számára ismerős. Az 1936-os Lufthansa szürke-fekete színvilága, D-AQUI lajstromjelű Ju 52-es világszerte ismert. Az 1970-től 1984-ig az USA-ban az amerikai N52JU lajstrom számot kapta, akkori tulajdonosa, Martin Caidin röviden „IRON ANNIE”-nak keresztelte el.

Ez a repülőgép inspirálta a BMW-partner VTR Motorrad AG & VTR Customs ügyfelét, hogy megalkossák a BMW R 18 egy egészen különleges, testreszabott változatát – az R 18 „IRON ANNIE”-t.

Az „építtető“ már évekkel korábban rendelt a VTR Customs-nál egy egyedi R nineT-t az elképzelései szerint, és ezúttal is a repülőgépgyártásból származó stílus elemeket használtak fel. Ilyen például a tankba integrált sebességmérő, amely a pilótafülke régi műszereire emlékeztet, vagy a gyorszáras csatok, ahogyan az sok repülőgépen megtalálható volt.

Feltétlenül kölcsön kellett venni a Ju 52 jellegzetes hullámos alumínium burkolat kialakítását. Ugyanakkor az ülésnek régi nyeregre kellett hasonlítani, és természetesen az „IRON ANNIE” szürke és fekete színvilágát használták a fényezéshez.

Egy BMW R 18 First Edition szolgált a testreszabási projekt kiindulópontjaként. Először a motort kiszerelték és feketére festették. Minden króm alkatrészt feketére festettek, és a villatartók is fekete DLC (Diamond Like Carbon) bevonatot kaptak. A „pilótafülke“ díszítését a lehető legkeskenyebbre és laposabbra húzták, hogy hangsúlyozzák az áramvonalas formát.

A 7 cm-rel rövidebb villa, és az állítható magasságú Wilbers lengéscsillapító kiemeli a motorkerékpár „görnyedt“ megjelenését. Annak érdekében, hogy a motor kisebbnek tűnjön, és filigrán megjelenést érjenek el, 18 és 21 hüvelykes kerekeket vásároltak a Kineo-tól. További technikai csemegeként a Magura verseny-stílusú HC3 hidraulika hengereit szerelték fel a szabványos R 18 fék- és tengelykapcsolók helyére.

A személyre szabott sebességmérő számlapja is kapott egy speciálisan a Zeitzone Zurich óragyártó által készített mutatót. Az egyik nagy kihívás az R 18 IRON ANNIE-val a kipufogódobokon található hűtőbordák kialakítása volt. Ezeknek az alkatrészeknek a párhuzamos és sugárirányú formázása, és egyben harmonikus rögzítése számos kísérletet igényelt.

Ez számtalan munkaórát emésztett fel, hiszen az üzemanyagtartályt, a repülőgép farokrészét, az oldalsó paneleket és a műszerfalat kézi munkával alakították ki alumíniumlemezből. A hagyományos fém repülőgép-konstrukciókra emlékeztető lencsefejű szegecsekkel. Ami egy kicsit bántotta a készítőket, hogy a kézzel készített, fényes alumíniumlemezek milyen szépen csillognak és le kell festeni azokat.

Az eredménnyel azonban rendkívül elégedettek, mert az R 18 IRON ANNIE eltér a jól ismert SPITFIRE kialakítástól. Az R 18 IRON ANNIE vizsgáztatását követően a közúti forgalomban részt vehet, és az is biztos, hogy jó néhány fej fog megfordulni a Genfi-tó környékén.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom