A Ford betartotta az ígéretét: Spa-ban bemutatkozik a világ autóversenyzői által várva várt új Mustang GT4

A Mustang GT4 a márka legújabb versenygépe, ami a Ford elnök-vezérigazgatójának mára szállóigévé vált mondása (“a Ford mindenki ellen”) szellemében született. Testvéréhez, a Mustang GT3-ashoz hasonlóan a GT4 is a vadonatúj Mustang Dark Horse modellváltozatra épül, és az autó színre lépésével a Ford megszakítás nélkül folytatja diadalútját az SRO GT4 géposztályban, ahol 2017-ben lépett először pályára.

A Mustang GT3-assal való erős párhuzamot az is erősíti, hogy az új gép versenyfényezését Troy Lee dizájner tervezte, aki a GT3 mellett a SuperVan 4.2 festését is megálmodta. Troy Lee a világ legmagasabb szintű motorsport-kategóriáiban készít versenyautó-fényezéseket.

“Versenygépeink kínálatában különösen fontos a Mustang GT4,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója. “A Mustang GT3 és a hamarosan bemutatkozó Mustang Dark Horse R közé pozícionált autóval minden versenypályán lendületben tarthatjuk a Fordot, ráadásul ez a jármű az ügyfélcsapat-programunknak is az egyik alapköve. Az új Dark Horse modellre épülő géppel készen állunk rá, hogy a Ford világszerte megmutassa a versenyeken, mit tud.”

A Mustang Dark Horse 2023-as bemutatása szilárd alapot teremtett ahhoz, hogy már idén megjelenhessen a sorozatgyártású Mustangra épülő versenyautók teljes körű kínálata: az új Mustang GT4, a most leleplezett Mustang GT3, illetve a hamarosan érkező Mustang Dark Horse R – és így tovább. Mindegyik gép tovább mélyíti majd a Mustang hírnevét, hiszen ez a modell a Ford legtöbbet versenyeztetett és legsikeresebb típusa, ami Daytonától Bathurstig a világ legnevesebb futamain ott száguldott már a mezőny élén, eddig is és ezután is számtalan pilóta számára téve lehetővé a versenyzést – legyen szó akár a legprofibb GT-csapatokról, akár a hétvégi pályanapok indulóiról. A Mustang tényleg mindenhol és mindenkivel versenyezni fog.

A Ford Performance tovább mélyíti eddig is kiterjedt együttműködését a Multimatic-kal, hiszen ez a csapat építi majd a Mustang GT4-eseket. A Coyote V8-as motorból kifejlesztett versenyblokk teljes egészében a Ford Performance saját fejlesztése, és az erőforrást a michigani Ford Dearborn üzemben szerelik össze.

“Nagy büszkeség számunkra, hogy ennyi remek partnerrel dolgozhatunk együtt ezekben a versenyautó-programokban,” nyilatkozta Christian Hertrich, a Ford Performance motorsport-hajtásláncokért felelős igazgatója. “Azt is hatalmas eredménynek tartom, hogy a Mustang GT4 teljes motorfejlesztését házon belül tudtuk elvégezni. Remek a csapat, és már alig várom, hogy a Mustang szurkolói versenyzés közben láthassák a Mustang GT4-est!”

A Mustang GT4 versenyautóban olyan kimagasló műszaki megoldások találhatók, mint a Multimatic DSSV lengéscsillapítók, a pneumatikus működtetésű Holinger sebességváltó, a természetes rostokból készült karosszériaelemek, és persze az egyedi aerodinamikai csomag, amit kifejezetten a GT4-versenyzéshez alakítottak ki a mérnökök.

A Mustang GT4 megvásárlása iránt érdeklődő versenyzők és csapatok a https://www.ford.com/performance/mustang-gt4 honlapon kaphatnak részletes tájékoztatást.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom