A Ford Pro Európa ma bejelentette, hogy 2024-ben jelentős teljesítmény- és termelékenységfokozó frissítéseket vezet be a világ legkelendőbb áruszállítójában, a Transitban, hogy a vállalkozások még hatékonyabban kihasználhassák járműveiket, és optimalizálhassák munkájukat.
A Ford Transit és E-Transit modellek átfogó továbbfejlesztésével nagy mértékben javul a járművek konnektivitása, és a felhasználók számára elérhetővé válnak Ford Power-Up vezeték nélküli frissítések. Új szoftverek teszik egyszerűbbé teszik a felépítmény-átalakításokat, illetve automatizálják a gyakran ismétlődő folyamatokat azoknál a kiszállítóknál, akiknek sofőrjei gyakran 150 küldeményt is kézbesítenek naponta. A futómű tökéletesítésével és egy nyolcfokozatú automata sebességváltó bevezetésével tovább nő az autó hasznos teherbírása, miközben javul az irányíthatósága, teljesítménye és üzemanyag-fogyasztása is.
“A Ford immár zsinórban nyolc éve vezeti az európai haszonjármű-eladási listákat, mi pedig továbbra is folyamatosan keressük az új megoldásokat, amelyek értékes versenyelőnyt biztosítanak vásárlóink számára,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója. “Piacvezető szakértelmünket kiaknázva folyamatosan fejlesztjük a Transit digitális funkcióit, hardverét és a Ford Pro támogató szolgáltatásainak ökoszisztémáját, hogy vevőink minden eddiginél jobb termelékenységre számíthassanak.”
Fejlett technológia – alapáron
A Ford Pro tovább tökéletesíti a Transit és E-Transit haszonjárművek digitális képességeit, hogy ügyfelei – bármilyen szakmában dolgozzanak is – kihasználhassák a hálózatba kapcsolt járművek előnyeit. A 2024-es modellév újdonságai a következők lesznek az európai piacokon:
· SYNC 4 kommunikációs és információs rendszer egy 12 colos központi érintőképernyővel és 8 colos digitális műszeregységgel. A rendszer része a Kapcsolódó Navigáció, amely valós idejű forgalmi adatokkal segít az útvonal megtervezésében és a tervezett időbeosztás betartásában.
· A Ford legújabb 5G modemje szupergyors csatlakozást kínál, hogy a Transit intelligens technológiái mindig a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák a Ford Power-Up vezeték nélküli frissítésekkel; így anélkül javítható a jármű termelékenysége, hogy időről időre el kellene látogatni egy márkaszervizbe.
· Az új Fuvarsegéd (a hosszú tengelytávolságú E-Transit és automata sebességváltós Transit modellekben) fuvaronként akár 20 másodpercnyi időt is megtakarít azzal, hogy önműködően végrehajtja azokat a folyamatosan ismétlődő feladatokat, amiket a sofőrnek kellene újra meg újra végig csinálnia, miközben akár napi 150 küldeményt kézbesít. Ha a vezető Park állásba kapcsolja a váltót, a rendszer leállítja a motort, aktiválja a vészvillogót és a riasztót, és lezárja azokat az ajtókat, amelyek nem kellenek ahhoz, hogy a sofőr kiszálljon és kivegye a küldeményt a raktérből. Később a fékpedál megnyomásával a motor újra beindul, a vészvillogó pedig kikapcsol.
· Az Upfit Integrációs Rendszer segítségével a sofőr az utólagos átalakítás során beépített rendszereket is az autó normál érintőképernyőjének digitális gombjaival kezelheti. Amellett, hogy a képernyőn látható az utólag beépített eszközök teljesítménye, a digitális kiegészítések a Ford Pro szoftvercsomagokhoz is kapcsolódhatnak, így a flottakezelők távfelügyelettel is ellenőrizhetik azok működését – például a gyógyszert, ételt vagy italt szállító hűtőkocsikban nyomon követő lesz a raktér hőmérséklete, ha fontos, hogy a hűtési lánc ne szakadjon meg.
Intelligensebb, hatékonyabb és többet bír
A vezető és a szállítmány számára egyaránt nagyobb biztonságot kínáló fejlett vezetéssegítő rendszerek az alapfelszereltség részei a Transitban, köztük az Automatikus Vészfékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávtartási Figyelmeztetés és Segítség, illetve az Intelligens Sebesség Asszisztens6. A vezetéssegítő csomagokban szerepel a Keresztirányú Forgalomfelügyelettel kombinált Holttérfigyelő, az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika Sávközép és Stop & Go funkcióval, valamint a 360 fokos kamerával összekötött Automatikus Parkoló Asszisztens. Ezek a rendszerek nem csupán arra szolgálnak, hogy a sofőr munkáját megkönnyítsék, hanem arra is, hogy a jármű üzemeltetője kevesebb állásidővel, esetleges javítási költségekkel és biztosítási díjakkal számolhasson.
A 2024-es elsőkerékhajtású modellben vezeti be a Ford az új nyolcfokozatú automata sebességváltót, ami javítja az autó teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és vontató képességét. 2 Az új váltóművel a Transit megengedett össztömege elérheti a 4250 kilogrammot, megengedett szerelvény-össztömege pedig a 6000 kilogrammot7, ami 700, illetve 1750 kilogramm növekedést jelent.
Az új kerékagy és fékrendszer – a jármű konfigurációjától függően – akár 27 kilogramm tömegcsökkentést eredményez. A szerkezet áttervezésének köszönhetően a fékbetétek könnyebben cserélhetők, ami körülbelül két órával rövidíti le a szervizben töltött időt. A 2024-es modellt már alapáron 16 colos keréktárcsákkal szerelik fel.
Az elsőkerékhajtású változatok vásárlói megrendelhetik az új, nagy terhelésre kialakított GAWR csomagot is, amivel 1850 helyett 2000 kg az első tengely maximális terhelhetősége; ezzel egyszerűbbé válnak az olyan, alacsony padlót igénylő átépítések, amikor a járművet például lószállítóvá alakítják át, vagy rendszeresen targoncával rakodnak bele nehéz rakományt.
A legújabb Transit és E-Transit modelleket már július végén megrendelhetik a vásárlók; a gyártás jövőre kezdődik, és az első autók kiszállítása 2024 nyarára várható. Bár az E-Transitot csupán 2022-ben mutatta be a Ford, a jármű máris egyértelműen vezet a kéttonnás EV-k szegmensében, és saját kategóriájában az Európában eladott összes elektromos autó több mint 50 százalékát ez a modell teszi ki.