A háromgenerációs autósport-versenyző család: id. Turán Frigyes, Turán Frici, Turán Lotti

Nem esett messze az alma a fájától, ugyanis Turán Lotti, a Hankook Racer Cup RX fiatal versenyzője immár második éve rója a köröket a versenypályán és az idei évadban megnyerte a női értékelést. Lottinak volt kitől örökölnie az autóversenyzés iránti szenvedélyét, ugyanis édesapja Turán Frici, a magyar ralisport egyik legelismertebb alakja.

„Művészeti iskolába járok, de emellett mindig is vonzott a sebesség, érdekelt az autózás, így már gyerekkoromban belekóstoltam a gokartozás világába. 14 éves koromban lehetőséget kaptam, hogy élesben is kipróbáljam, milyen egy versenyautóban ülni. Mivel a barátaim is a Hankook Racer Cup RX fiatal tehetségeket támogató versenysorozatában indultak, ez plusz motiváció volt számomra, hogy belevágjak, és apa is mindenben segítette az utam” – kezdi Turán Lotti, aki a női értékelésben bajnokként zárta a szezont.

„Lottiban mindig is ott volt egy adag vagányság, már kicsiként is kijárt a versenyeimre, így régóta szívta magába az autósport különleges atmoszféráját, de sosem tereltük ebbe az irányba. Előző évben azonban olyan lehetőséget kaptunk, amire nem tudtunk, és nem is szerettünk volna nemet mondani. Lotti teljesen az alapokról indult, először magát a vezetést sajátítottuk el, a kuplunghasználattól kezdve az elindulásig, és erős elméleti tudást is kapott, amit később át tudott ültetni a versenypályára” – teszi hozzá a büszke édesapa.

“Az első évem a tanulásé, tapasztalatszerzésé volt, majd idén egy csapatváltást követően folytattuk az építkezést. Sokat telemetriáztunk, elemeztük a versenyeimet, apával is átbeszéltük az ideális íveket, és hogy hogyan tudnék tovább gyorsulni. Versenyről versenyre éreztem a fejlődést, és az utolsó futamom előtt csupán 5 ponttal voltam lemaradva a női kategória első helyezettje mögött. Tudtuk, hogy ahhoz, hogy sikerüljön megnyernem a női értékelést, be kell autóznom a döntőbe, céltudatosan álltam aznap rajthoz és ennek meg is lett az eredménye, ugyanis felállhattam a dobogó tetejére. Jövőre is hasonló célokkal vágok neki az új szezonnak” – mondja boldogan Lotti, aki idén egy prológ erejéig még a ralizásba is belekóstolt édesapja mellett.

“Büszke vagyok Lottira, mert amellett, hogy nagyon élvezi a versenyzést, rendkívül fókuszált, elszánt és láthatóan egyre magabiztosabb. Ugyanakkor a suliban is helyt áll és lassan kész nővé cseperedik előttünk. Zsuzsival mi mindig azt mondjuk, hogy addig csinálja az autósportot, amíg szereti, semmilyen elvárást nem támasztunk elé, és szerintem ez a könnyedség érezhető is rajta” – mosolyog Frici.

“Lotti mindkettőnkből magába szívott egy kis részt, én versenytáncoltam anno, most ő is művészeti iskolában tanul, és nagyon szereti a táncot, miközben édesapja szenvedélyét, az autóversenyzést is tovább viszi. Lotti életébe bármennyire is furcsán hangzik, de ez a két teljesen eltérő dolog összefér, boldog vagyok, hogy örömét leli mindkettőben” – teszi hozzá a büszke édesanya, Turán Zsuzsi.

Lotti a 2023-as idényben is a Hankook Racer Cup RX mezőnyét erősíti majd a Suzuki Swift volánja mögött.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom