A jövőben vámpírok és zombik nem járhatnak Toyotával

Forradalmi újdonságnak számított az autóiparban, amikor a hagyományos indítókulcsot kiváltották a jeladók, amelyeket akár elő sem kellett vennünk a zsebünkből vagy táskánk mélyéről. Az okostelefonok elterjedésével azután ezeket a kulcs nélküli rendszereket is továbbgondolták a mérnökök: bár ma még korántsem általános, egyre több olyan típussal találkozhatunk, amelyeket mobiltelefonon tárolható, akár szabadon továbbküldhető „digitális kulcs” nyit és indít. A bűnözők azonban itt is lépést tartanak a technológiai fejlődéssel, és a felhasználó biometrikus adatait lemásolva könnyű megtéveszteni az azonosító rendszereket.

A Toyota frissen szabadalmaztatott megoldása ezért magasabb szintre lép, és a statikus azonosító jelek (pl. ujjlenyomat, arcszerkezet) helyett a dinamikus biometrikus jellemzőket veszi figyelembe – a vérnyomást, a pulzusszámot, az izzadás mértékét és így tovább. A jó hír, hogy ezek mérésére már ma is alkalmas számos hordható eszköz.

Ezek a jellemzők önmagukban nem egyediek, ám kellően hosszú mérési sorozattal megállapítható egy olyan mintázat, amely aztán megfelelő biztonsággal képes azonosítani a felhasználót. A technológia jelenlegi fejlettségi szintjén a Toyota inkább csak másodlagos biztonsági rétegként alkalmazná ezeket a megoldásokat, ami észszerű és praktikus elképzelés. Miközben a felhasználó a megszokott módon azonosítja magát (legyen az hagyományos indításgátlós kulcs vagy okostelefonos alkalmazás), az elektronika a háttérben elvégezhet egy extra azonosítást, amivel kiszűrhetők a hamis próbálkozások.

A technológia napjaink legbiztonságosabb közelségi adatátviteli protokollját, az ultraszéles sávú (UWB) rövidtávú kommunikációs csatornát alkalmazná. Ugyan ez jelenleg még csak néhány gyártó felsőkategóriás okostelefonjában, okosórájában található meg, a Toyota megalapozottan számít arra, hogy mire saját biztonsági rendszere készen áll a bevezetésre, az UWB technológia is széles körben elterjedtté válik. Az ugyanis már többször bebizonyosodott, hogy a XXI. századi felhasználó nem szívesen tekint túl saját hordozható elektronikus eszközein: az ezektől eltérő séma szerint működő rendszerek rendre rossz minősítést kapnak az ügyfélelégedettségi felméréseken, míg az ismerős sablonok megnyugvást és örömöt hoznak a felhasználóknak

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom