A Mazda bemutatja kompakt sportautó koncepcióját

A vezetés iránti rajongás benne van a Mazda minden tervezőjének és mérnökének DNS-ében, és szenvedélyük leglátványosabban a világ legkelendőbb roadsterében, a Mazda MX-5-ben nyilvánul meg.

A Japan Mobility Show1 rendezvényén, a 2024-es, frissített MX-5 premierje mellett a Mazda bemutatta a MAZDA ICONIC SP modellt, egy koncepcióautót, amely a kettős bolygódugattyús hajtásláncot és az EV platformot ötvözi, ugyanazzal a hajtáslánc-szemlélettel, amelyet nemrégiben a vadonatúj Mazda MX-30 R-EV-ben vezettek be.

A MAZDA ICONIC SP egy kompakt sportautó-koncepció, amelyet úgy terveztek, hogy képes legyen alkalmazkodni egy új korszakhoz, miközben megmutatja a vállalat töretlen elkötelezettségét amellett, hogy olyan termékeket hozzon létre, amelyek maradéktalanul megfelelnek az ügyfelek vezetés és autók iránti rajongásának.

A koncepció fontos eleme az alacsonyra tervezett súlypont, ami kitűnő teljesítményt biztosít. Egyedülálló arányai az alacsony motorháztetőnek köszönhetők, amelyet úgy valósítottak meg, hogy a könnyű és kompakt bolygódugattyús motort az autó közepén helyezték el.

A kétrotoros bolygódugattyús EV-rendszer egy rendkívül jól skálázható, rugalmas elrendezésű motort eredményez, amely többféle üzemanyagot, köztük hidrogént is képes elégetni, így a Mazda egyedülálló technológiája ideálisan illeszkedik a Mazda sportautó-kínálatához. Ha pedig az akkumulátor töltése megújuló energiából származó elektromos árammal történik, akkor gyakorlatilag szén-dioxid-semlegesen lehet vele közlekedni.

A koncepciót felfedve, Masahiro Moro, a Mazda elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Rajongunk az MX-5-ötért, és a világ is imádja az MX-5-öt. Az elektrifikáció korában eltökélt szándékunk, hogy életben tartsuk a vezetés örömét, amelyet az MX-5 is nyújt, a MAZDA ICONIC SP-vel együtt, amely a kettős bolygódugattyús EV hajtásláncával a mi álommegoldásunk. Egy álom, amelynek megvalósításáért keményen fogunk dolgozni. A Mazda mindig olyan járműveket fog alkotni, amelyek emlékeztetik az embereket arra, hogy az autózás színtiszta öröm és az életük nélkülözhetetlen részét képezi.”

A MAZDA ICONIC SP mellett a márkaikon több különböző változata is feltűnik a Mazda standján, köztük a legújabb MX-5, a negyedik generációs modell jelentősen frissített változata, új LED-es fényszórókkal és hátsó lámpákkal, valamint a vezetés élményét tovább fokozó, belső teret érintő fejlesztésekkel.

A standon látható továbbá egy első generációs MX-5, amely a Mazda vezetés öröme melletti elkötelezettségének örök szimbóluma, illetve egy kétharmados méretarányú MX-5 modell, amely szimulált vezetési élményt nyújt a gyerekek számára, továbbá egy olyan MX-5 modell, amelyet csak kézzel lehet vezérelni.

A MAZDA ICONIC SP koncepcióautó legfontosabb műszaki adatai

Teljes hossz x szélesség x magasság (mm) – 4,180 × 1,850 × 1,150

Tengelytáv (mm) – 2,590

Súly (kg) – 1,450

Maximális teljesítmény (LE) – 370

Teljesítmény-súly arány – 3.9

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell

Az április 18-20. között nyitva álló Art Dubai művészeti kiállítás exkluzív BMW Art Talk eseménye a művészi társalkotások és megrendelések jövőbeni szerepét járja körül. A 2025-ös Art Dubai művészeti kiállítás április 18-20. között várja látogatóit az ötcsillagos Madinat Jumeirah üdülőközpontban, ahol az esemény hosszútávú partnereként a bajor prémiumgyártó a BMW Art Cars kollekció negyedik guruló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom