A Mustang GTD a valaha készült leggyorsabb amerikai autó hét percen belüli köridővel a Nürburgringen

  • A Ford betartotta ígéretét, hogy a Mustang GTD 7 percen belüli köridőt fut majd a Nürburgringen: az autó 6 perc 57,685 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring Nordschleife 20,76 kilométeres távját
  • A Mustang GTD mellett eddig mindösszesen öt másik sorozatgyártású sportkocsinak sikerült a hét másodperc alatti hitelesített köridőt teljesítenie, és ebben a géposztályban a Mustang lett az ötödik leggyorsabb autó a hivatalos nürburgringi adatok szerint
  • A Mustang GTD csapatát komoly kihívások elé állította a hét percnél gyorsabb köridő teljesítése, amit a The Road to the Ring című 13 perces dokumentumfilmben örökítettek meg; a film mostantól megtekinthető a Ford.com honlapon, a YouTube-on, a Facebookon és más közösségi oldalakon

DEARBORN, Michigan, 2024. december 10. – A legendás Nürburgring Nordschleife versenypálya igazi mércének számít a sportautók fejlesztésében. Ezért is kiemelten fontos a Ford számára, hogy a 2025-ös Mustang GTD a legelső amerikai modell, amely hét percen belüli köridőt teljesített itt.
A 815 lóerős Mustang GTD volánja mögött a Multimatic Motorsports pilótája, Dirk Müller ült, aki 6 perc 57,685 másodperc hitelesített eredménnyel futotta meg a távot a “Zöld Pokol” néven elhíresült pályán. Ez az ötödik leggyorsabb köridő, amit sorozatgyártású autóval teljesítettek a Nürburgring hivatalos adatai szerint, és a Mustang GTD egyike annak a hat modellnek, amelyeknek ebben a géposztályban sikerült áttörniük a hét másodperces álomhatárt.

A lenyűgöző időeredménnyel beteljesült az ígéret, ami Jim Farley vezérigazgató még 2023 augusztusában tett a Mustang GTD bemutatóján.

“A Mustang GTD tervezői mindent felhasználtak, amit a versenypályán töltött évtizedek alatt tanultunk, és olyan gépet építettek, ami méltó versenytársa a világ legjobb szuperautóinak,” nyilatkozta Jim Farley elnök-vezérigazgató. “Büszkék lehetünk, hogy mi alkottuk meg az első amerikai autót, ami hét perc alatti köridőt teljesít a Nürburgringen, de mégsem dőlünk hátra elégedetten. Tudjuk, hogy ebben az autóban ennél is több van, úgyhogy még visszatérünk!”

A Mustang GTD nürburgringi sikere mögött a mérnökök és tervezők kicsi, de elszánt csapata állt, akik két éven át fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy a Mustang GT3 versenyautóból megépítsék az első Mustang szupersportkocsit. Munkájukat a Ford a The Road To The Ring című dokumentumfilmben örökítette meg, 13 lebilincselő percbe sűrítve a Mustang GTD fejlesztésének minden kihívását, drámáját és izgalmát.

A Ford.com honlapon, a YouTube-on és a Facebookon látható film bepillantást nyújt a Mustang GTD tesztelésébe az ikonikus amerikai Sebring versenypályán és a fejlesztési munkákba a Nürburgringen. A videóban megszólal Farley, Müller, Larry Holt (a Multimatic főmérnöke) Greg Goodall (a Mustang GTD programvezető mérnöke), Anthony Collard (a Mustang GTD formatervezési igazgatója), valamint a Ford és a Multimatic csapat sok más munkatársa is.

A Mustang GTD jól példázza, milyen csúcsokat ostromol a Mustang teljesítménye, és hogy mennyi értékes ismeretet szerzett a Ford Performance Motorsports és a Multimatic Motorsports a Mustang GT3 programban, különösen az aerodinamika és a versenypálya-beállítások területén. Ugyanakkor a Mustang GTD-re nem vonatkoznak a GT3 géposztály szabályai és megkötései, amelyek tiltják azon technológiák nagy részét, amelyek révén sikerült hét másodperc alá szorítani a Nürburgring-kört.

Ilyen technológia például a karbon-kerámia féktárcsa, az aktív aerodinamika, a kompresszoros feltöltés és a félaktív futómű. A szénszálas karosszéria már ismerős lehet a GT3-versenyekről, és bár a hét másodperc alatti köridőt futó Mustang GTD teljes egészében sorozatgyártású gép volt, az autóba beépítették a Nürburgring által előírt, a motorsportból átemelt biztonsági felszerelést, például az ötpontos biztonsági övvel szerelt versenyülést és a bukókeretet.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Netrisk: Százéves autó és háromnaponta utazó turista – ezek voltak a biztosítási legek

Budapest, 2025. január 10. – Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló összeállítás szerint. Volt, aki háromnaponta kötött utasbiztosítást, de született kötelező biztosítás egy 100 éves, 1924-es gyártmányú autóra is. Száz évvel ezelőtt, 1924-ben gyártották azt az autót, amely a toplistát vezeti. Ez ugyanis a legidősebb autó, amelyre 2024-ben […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom