YOKOHAMA, Japán – A Nissan megkezdte egy saját fejlesztésű, autonóm vezetési technológiákkal felszerelt jármű prototípusának bemutatóját – ezzel demonstrálva az autonóm mobilitási szolgáltatások 2027-es pénzügyi éven történő bevezetésére irányuló célkitűzésének megvalósítását.
A Nissan LEAF prototípus 14 kamerát, 10 radart és 6 LIDAR-érzékelőt használ. Ez a jármű demonstrálja a Nissan előrelépését az autonóm vezetés területén, különösképpen az komplex városi környezetben. A Nissan által bemutatott korábbi prototípusokhoz képest a legújabb tesztjármű számos, tetőre szerelt érzékelőt használ, amelyek jelentősen kibővítik az érzékelési területet, és lehetővé teszik a környezet pontosabb felmérését és észlelését.
A fejlesztések eredményeként a jármű még bonyolult forgalmi helyzeteket is képes felismerni, előre lemodellezni, majd véghez vinni a szükséges manővereket, hogy zökkenőmentes működést biztosítsanak a különösen összetett forgalmi esetekben. Yokohamában, a Nissan globális székhelye mellett futó, zsúfolt utcákon, a LEAF erőfeszítés nélkül képes volt előre jelezni, a gyalogosok várható viselkedését, megítélni, hogy mikor kell és lehet biztonságosan behajtani a kereszteződésbe, és képes volt pontosan végrehajtani a sávváltást a sávok összeolvadásakor.
A Nissan a 2017-es pénzügyi évtől kezdve vizsgálta a jövőbeni mobilitási szolgáltatások üzleti modelljeit. A mostani bemutatót még csak a SAE (önvezetés) 2. szintjén (részleges automatizálás) hajtották végre, melyek során jelen volt egy biztonsági sofőr, de a vállalat célja, hogy tovább bővítse az önvezető funkciókat, és a 2027-es pénzügyi évtől kezdődően* külső partnerekkel, például helyi hatóságokkal és közlekedési szolgáltatókkal együttműködve megkezdje az autonóm vezetésű mobilitási szolgáltatások nyújtását Japánon területén.
A Nissan célja, hogy az idei pénzügyi év negyedik negyedévében megkezdje a teszteket Minato Mirai területén, és a tervek szerint a 2025-ös pénzügyi évben el szeretne jutni a bemutató tesztekig. A kísérletek során növelik az automatizálás szintjét, miközben felmérik a vezető nélküli szolgáltatások nyújtásának ügyfelek általi elfogadottságát.
Ez a kezdeményezés a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztériummal, a Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztériummal, valamint más központi minisztériumokkal szoros együttműködésben valósul meg. A minisztériumok az általuk szervezett 4. Szintű Mobilitásgyorsító Bizottságban az új autonóm mobilitási szolgáltatások megvalósítására irányuló kezdeményezéseket is támogatni fogják.
A Nissan hosszú távú elképzelése a mobilitás erősítése a helyi közösségek közlekedési szolgáltatási problémáinak megoldásával. A helyi közösségek, különösen Japánban, számos közlekedési kihívással szembesülnek, többek közt a sofőrhiány, amely az elöregedő népesség következménye.
Ezen kihívások megoldását támogatva a Nissan a szabad mozgást lehetővé tevő új szolgáltatások széles skáláját kívánja nyújtani.