A sportosság és a hétköznapi használhatóság páratlan kombinációja

+++ A BMW Group dingolfingi gyára az új BMW M5 Touring sorozatgyártásának beindítását ünnepli +++ A harmadik nemzedék hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érhető el – a modell történetében először +++ Dingolfingban így újabb nagyteljesítményű modell lát napvilágot +++

Négy hónappal az új BMW M5 limuzin sorozatgyártásának beindítása után az új BMW M5 Touring (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 2,0 liter / 100 km és 30,7 kWh / 100 km, illetve 46 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,9 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G) is megérkezett Dingolfingba. Az újdonság járműkoncepciójának és hajtáslánc-technológiájának páratlan kombinációja kivételesen átfogó vezetési élményt, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot, hosszú távú menetkomfortot, magával ragadó teljesítmény-többletet és akár városhatárokon is túlmutató tisztán elektromos meghajtást ígér.

Az új BMW M5 Touring a harmadik olyan BMW M modell, amelynek meghajtásáról egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és egy automataváltóba integrált elektromos motor kettőséből felépülő M HYBRID hajtáslánc-technológia gondoskodik, extrém gyors rendszer-reakciókkal. A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 535 kW / 727 lóerő, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 1 000 Nm.

„Az új BMW M5 Touring érkezésével teljessé válik az új BMW 5-ös sorozat Dingolfingban készülő modellcsaládja” – fogalmazott Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója. „Ügyfeleinknek világszerte a hajtáslánc-technológiák és a karosszériaváltozatok egyedülálló kombinációiban kínálhatjuk fel központi modellsorozatunkat” – tette hozzá.

Az újdonság sorozatgyártásának beindításával újabb nagyteljesítményű BMW M modell lát napvilágot Dingolfingban: a BMW M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio, a BMW M5 limuzin, a BMW M8 Coupé, a BMW M8 Cabrio és a BMW M8 Gran Coupé mellé a BMW M5 Touring hetedikként csatlakozik a gyártósoron. A nagyteljesítményű BMW M modellek a dingolfingi üzemben készülő új autók mintegy 6 százalékát teszik ki.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom