A vadonatúj Mazda CX-80 megérkezett a Mazda európai márkakereskedéseibe

A Mazda új zászlóshajójában a japán esztétika a belső tér kiemelkedő rugalmasságával párosul
Prémium SUV-kre jellemző funkciók a Mazda modellek jellegzetesen kiemelkedő teljesítményével kombinálva

A vadonatúj Mazda CX-80-at azzal a céllal alkották meg, hogy kihívást támasszon az ismert prémium márkáknak az európai piacon. A CX-60 bevezetését követően a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. A Mazda európai kínálatának legtágasabb, három üléssorral rendelkező autója most érkezik a Mazda hivatalos európai márkakereskedéseibe, és már elérhető tesztvezetésre.

Az autó öt felszereltségi szinttel választható: Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus és Homura Plus. A Takumi felszereltségi fokozat fényűző belső teret kínál, fehér Nappa bőrkárpittal, juharfa díszítőelemekkel, jellegzetes japán díszvarrással. A Homura változat pedig elegáns fekete belső térrel rendelkezik, Nappa bőrkárpittal és finoman kidolgozott Gun Metal díszítéssel. Az autó két új, jellegzetes Mazda karosszériaszínben, az Artisan Red és Melting Copper színekben is kapható.

A belső tér sokoldalú csomagolási és használati lehetőségeket kínál, így például a második üléssor három különböző konfigurációval is elérhető lesz: egybefüggő ülésekkel 7 személy számára, különálló ülésekkel, átjáróval, 6 személy számára és különálló ülésekkel, középkonzollal, szintén 6 személy számára. A CX-60-hoz képest megnövekedett válltérrel, fejtérrel, csípőpont-távolsággal, továbbá az első és második sor között nagyobb távolsággal büszkélkedhet.

A Mazda CX-80 két fejlett hajtásláncot kínál, az e-Skyactiv PHEV és az e-Skyactiv D változatokat. Az e-Skyactiv PHEV a 2,5 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses Skyactiv-G benzinmotort egy 129 kW-os elektromos motorral és egy nagy kapacitású 355 V-os, 17,8 kWh-s, lítium-ion akkumulátorral kombinálja. Kiemelkedő, 1,6 l/100 km-es WLTP szerinti átlagfogyasztás és mindössze 35-36 g/km CO₂-kibocsátás mellett 60-61 km-es tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkezik.

Az e-Skyactiv D egy soros hathengeres, 3,3 literes, 254 LE teljesítményű motor, a Mazda 48 V-os Mild Hybrid System (M Hybrid Boost) rendszerével továbbfejlesztve. 8,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebessége pedig 219 km/óra. WLTP szerinti átlagfogyasztása 5,7-5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 148-151 g/km.

A Mazda CX-80 AWD platformmal készül, hátsókerék hangsúlyos, állandó összkerékhajtási rendszerrel, amely az AWD stabilitását és vonóerejét a hátsókerékhajtás semleges kanyarodási jellemzői mellett kínálja. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztési rendszerrel van felszerelve, amely biztosítja a menetkomfortot, a stabil járműtartást és kanyarodás során a karosszéria egyenletes irányíthatóságát. Az autó emellett kiváló, 2500 kg-os vontatási kapacitással is büszkélkedhet.

A vadonatúj Mazda CX-80 már megérkezett a Mazda hivatalos márkakereskedéseibe, és a vásárlók rendelkezésére áll tesztvezetésre. Részletes árinformáció a Mazda hivatalos weboldalán érhető el.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom