Az új DS 3: Művészien kifinomult

• A márkára jellemző szakértelmet avantgárd inspirációkkal ötvöző új DS 3 modell a DS 3 CROSSBACK méltó utódaként számos stilisztikai és technológiai újdonságot kínál.
• Az új DS 3 E-TENSE 100%-ban elektromos hajtású változata egy új 115 kW (156 LE) teljesítményű motort és egy új 54 kWh-s akkumulátort kap, amely akár 402 km-es hatótávolságot biztosít WLTP vegyes ciklus szerint mérve.
• Az új DS 3 modellt kizárólag a Párizs melletti Poissy-ban gyártják, elektromos vagy belső égésű motorral szerelt (benzines vagy dízelüzemű) változatban. A motorokat, valamint az új villanymotort és a megnövelt kapacitású akkumulátort szintén Franciaországban szerelik össze.

A DS Automobiles a 2023-as tavaszi-nyári női kreációkat felvonultató ruhatervezői bemutatósorozat, a Párizsi Divathét alkalmából mutatja be legújabb alkotását, az új DS 3-at. A Fédération de la Haute Couture et de la Mode (Divat- és Haute Couture Szövetség) régi partnereként a DS Automobiles a divat fővárosában megrendezésre kerülő kihagyhatatlan eseményt választotta, hogy Párizs utcáin mutassa be az új DS 3-at. A márka nagykövetét, Andrea Brotschit kérték fel arra, hogy egy fotózás keretében mutassa be az új DS 3-at, melynek során egy hosszú uszályos fekete ruhát visel, amely kontrasztban áll az új DS 3 új, Díva vörös színével.

A stílus, a technológia és az elektrifikáció terén a saját szegmensében referenciának számító DS 3 CROSSBACK modellből alakul ki az új DS 3. Dinamikusabb kialakítású új orr-részével, átstrukturált és vonzó kínálatával, új technológiák megjelenésével és a 100%-ban elektromos változatánál alkalmazott új villanymotor-akkumulátor kombinációval jellemezhető új DS 3 egyértelműen kitűnik a versenytársak közül.

VONZÓ ELŐNYÖK: ÚJ ORR-RÉSZ, LETISZTULT HÁTSÓ RÉSZ ÉS EXKLUZÍV SZÍNEK

Az új DS 3 egyedi karosszériája merészséget tükröz. A leglátványosabb változások az autó orr-részén láthatók. Ezek új dinamizmust sugároznak, megőrizve az autó elegáns megjelenését.
A DS Automobiles többi modelljének stílusjegyei az újratervezett, megnövelt hűtőrácson is megjelennek, amelyet a változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat teszi még különlegesebbé. A jellegzetes, még kifinomultabb kivitelű DS WINGS finom átmenettel köti össze a hűtőrácsot és a fényszórókat.

Az új LED-es fényszórók – amelyek az összes modellnél a szériafelszereltség részét képezik – három jellegzetes, szatén króm kivitelű moduljukkal acélosabb tekintetet kölcsönöznek az új DS 3-nak. A maximális kényelem és biztonság érdekében az országúti fényszórók intelligens és automatikus vezérlését biztosító DS MATRIX LED VISION rendszer opcióként rendelhető. Az új nappali menetfények az orr-rész két oldalán függőlegesen elhelyezett két LED-sorral vannak kialakítva, ezáltal a DS Automobiles legújabb stílusjegyeivel összhangban lévő, nagyobb méretű és egyedi világító díszítést biztosítanak.

Az új DS 3 a stilisztikai változtatások mellett technikai szempontból is fejlődött. Az új lökhárító és a hűtőrács teljesen új tervezésű, a gépkocsi optimális aerodinamikai teljesítménye érdekében.

A tervezők a hűtőrácsot és a motorháztetőt díszítő emblémák kidolgozására is nagy figyelmet fordítottak, a „Clous de Paris” mintázattal és az egyes változatoktól függően alkalmazott színvariációkkal.

Az autó profilja továbbra is megőrizte megkülönböztető jegyeit, egyensúlyt teremtve a merész stílus és a műszaki szakértelem között a DS 3 cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlopával, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a láthatatlan külső ablakszegélyekkel.
A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Ez utóbbira kerül a különleges technológiával készített „DS AUTOMOBILES” felirat: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe.

A keréktárcsák teljesen új kialakítása szintén a nagyobb hatékonyságot szolgálja. 17″ és 18″ méretben, különböző kivitelekben és színekben kaphatók. Az új DS 3 100%-ban elektromos E-TENSE változata új 18”-os TOULOUSE keréktárcsákkal kapható, amelyek „Tall & Narrow Class A+” gumiabroncsokkal vannak felszerelve.

Az új DS 3 palettáján hétféle karosszériaszín szerepel. Alapszínben, metál- és és gyöngyház fényezéssel kapható, köztük két új gyöngyházfényű színben: Díva vörös, kizárólag az új DS 3 modellnél alkalmazott háromrétegű fényezés, és Lakkszürke. A Cristal Pearl, Platinaszürke, Artense szürke, Perla Nera fekete és Hófehér színek teszik teljessé a kínálatot. A kétféle tetőváltozattal kéttónusú kombinációkat is ki lehet alakítani: Perla fekete vagy az új Carat szürke tetőszínekkel.

A NAGY FRANCIA LUXUS DIVATHÁZAK ÁLTAL IHLETETT BELSŐ KIALAKÍTÁS

Az anyagok kiválasztásánál az volt a cél, hogy a kiválóság, az innováció és a tartósság jellemezze az autó kivitelét.

A bőrök, különösen az Art Leather patinás kivitelű nappabőr, az Alcantara® és az olyan részletek, mint a a gyöngyszemöltéses díszvarrás vagy a „Clous de Paris” mintázat, mind hozzájárulnak a DS Automobiles gépkocsik utasterének egyediségéhez. A részletekre való odafigyelés, amely mélyen gyökerezik a márka DNS-ében, az új DS 3 utasterében is megfigyelhető, és az autó egyik fontos megkülönböztető jegye.

A vezetőhely egy új kormánykerékkel van kialakítva, amelyen a vezetést segítő, valamint az információs és szórakoztató rendszerek vezérlőgombjai kaptak helyet, valamint az automata sebességváltót működtető léptetőkarok is itt találhatók. Az új 10,3”-os nagy felbontású középső képernyő a DS IRIS SYSTEM, új információs rendszer integrálásával mostantól a szériafelszereltség része.

Az új DS 3 üléseinek kialakítása és technológiai megoldásai a tetszetős megjelenés mellett a kényelmet szolgálják. A kagylóülések innovatív, nagy sűrűségű habszivacsból készültek, hogy a legjobb üléskomfortot biztosítsák a piacon. Az első ülések fűthetőek, deréktáji masszázsfunkcióval rendelkezhetnek és elektromosan állíthatók (üléstávolság, magasság, dőlésszög és állítható deréktámasz).

A kínálat csúcsát jelentő OPERA kivitel bazaltfekete nappabőr belső kialakítása óraszíj mintázatú ülésekkel kényezteti az utasokat, ahol elmerülhetnek a karakteres és modern kreatív luxus világában.

A RIVOLI kiviteli szint új bazaltfekete szemcsés bőrüléseket kínál pikkelyszerű mintázatú bazaltfekete díszítőelemekkel.

Kavicsszürke nappabőr-szövet kárpitozás is rendelhető.

A PERFORMANCE Line és PERFORMANCE Line + kiviteli szinteken az ülések, a műszerfal párna és az ajtóbetétek Alcantara® kárpittal készülnek.

„MULTIENERGIA” MOTORKÍNÁLAT, AMELYET EGY ÚJ, 100%-BAN ELEKTROMOS E-TENSE VÁLTOZAT KORONÁZ MEG

A 2020 óta Európában a legalacsonyabb CO2-kibocsátást biztosító „multienergia” márka, a DS Automobiles háromféle motorral kínálja új DS 3 modelljét: elektromos, benzin- és dízelmotorral.
A Formula-E bajnokságon a Csapatok és Versenyzők versenyében megszerzett két bajnoki címmel, valamint a második generációs együléses autóval elért győzelmek, pole-pozíciók és dobogós helyezések rekordszámával a DS Automobiles a versenyben elért kiválóságot kihasználva egy új elektromos technológiát mutat be.

Az új DS 3 E-TENSE egy vadonatúj, Trémery-Metzben összeszerelt villanymotorral, egy Valenciennes-ben gyártott sebességváltóval és egy Poissy-ban összeszerelt új akkumulátorral van felszerelve a teljesítmény és a hatótávolság növelése érdekében.

Az új hibrid szinkronmotor (HSM) a Formula-E-ben szerzett szakértelmet kamatoztatja a nagy hatékonyság elérése érdekében. 115 kW (156 LE) teljesítményt és 260 Nm nyomatékot biztosít 400 V feszültség mellett. Az új 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.

Optimalizált felépítésű. A megnövelt energiasűrűségnek köszönhetően az akkumulátor nagyon kompakt, az első és hátsó ülések, valamint a kardánalagút alatt helyezkedik el. A helykínálat és a vezetési pozíció pontosan ugyanakkora, mint a többi motor esetében, az ütésállóság tekintetében pedig meghaladja a legszigorúbb követelményeket.

Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 km-t, köszönhetően a villanymotor hatékonyságának és energia-visszanyerő képességének, a kiegészítő felszereléseknek, mint például a hőszivattyú, a termikus előkondicionálás, vagy az új LED-es fényszórók, valamint az orr-rész és a kerekek aerodinamikai optimalizálásának, továbbá a hasmagasság 10 mm-es csökkentésének a 17 és 18 colos keréktárcsákkal és Tall & Narrow gumiabroncsokkal szerelt változatoknál. A felsorolt tényezőknek köszönhetően akár 7,6%-os javulás is elérhető az SCx együtthatónál.

Az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető: PureTech 100 hatfokozatú mechanikus sebességváltóval és PureTech 130 nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Ezek a motorok megfelelnek a legújabb környezetvédelmi előírásoknak.

TELE FEDÉLZETI TECHNOLÓGIÁVAL

Az új DS 3 új információs és szórakoztató rendszert kapott, amely egy újratervezett, fényes fekete kerettel ellátott 10,3”-os nagyméretű, nagy felbontású középső képernyőn érhető el. Az online navigációt és az intelligens hangfelismerő funkciót a DS IRIS SYSTEM biztosítja. A rendszer sajátossága, hogy a vezető személyre szabhatja a középső képernyőt és a műszercsoport 7”-os kijelzőjét. Ezeket a head-up display rendszer egészít ki, amely a vezető elé vetíti ki a legfontosabb információkat.

A középső képernyő 12 mezőre van felosztva, és különböző méretű widgetek helyezhetők el rajta. A műszercsport kijelzője két külön zónára van osztva, amelyek szintén testre szabhatók. A funkciók egy fejlett hangfelismerő rendszerrel vagy a középső kezelőpanelen található érintőkapcsolókkal is vezérelhetők. Az ergonómia javítása és a DS IRIS SYSTEM sajátosságainak integrálása érdekében a tervezők újragondolták a különböző funkciók kapcsolóinak elhelyezését. A tükrözési funkció mostantól vezeték nélkül is elérhető.

Az új DS 3 által kínált vezetést segítő rendszerek sorát bővíti a nagyméretű középső képernyőn látható VISIO PARK 2. Ez a rendszer új, nagy felbontású 360 fokos kamerákkal segíti a parkolást.
A szériában szerelt, szélvédő mögött elhelyezett kamerával az új DS 3 magas színvonalú vezetést segítő rendszereket kínál szériafelszereltségként: aktív sávtartó rendszer, sebességkorlátozó jelzőtábla-felismerő rendszer a műszercsoport kijelzőjén megjelenő információkkal, 85 km/h sebességig aktív automata vészfékező rendszer.

A DS DRIVE ASSIST az első lökhárító mögött található radarral és kiegészítő érzékelőkkel pásztázza az autó környezetét, valamint a sávtartást segítő rendszerrel kombinálja a Stop and Go funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát a kettes szintű fél-önvezető autózás érdekében. A DS DRIVE ASSIST az útburkolati jelek segítségével a vezető kívánságának megfelelően pozícionálja az autót. Ez a funkció kiküszöböli az ismételt megállások és elindulások miatti aggodalmakat, miközben az autó pontosan tartja az irányt.

A funkció az aktív biztonsági fékrendszerrel van kombinálva. Az automata vészfékező rendszer, amely még gyenge fényviszonyok mellett is képes érzékelni a többi járművet, valamint a kerékpárosokat és a gyalogosokat 5-140 km/h között, elemzi az ütközés kockázatát, és képes önállóan maximális fékezést kezdeményezni az ütközés elkerülése vagy következményeinek mérséklése érdekében.

Az opcióként rendelhető kibővített táblafelismerő rendszer a sebességkorlátozó táblák mellett más közlekedési táblákat is képes érzékelni (Stop tábla, Behajtani tilos tábla, Előzni tilos tábla és Előzési tilalom vége tábla).

A teljes kínálatban LED-es fényszórókkal felszerelt új DS 3 megújult orr-részt kapott. A három, vízszintesen elhelyezett, négyszögletes modulra épülő, elegáns szaténfényű díszítéssel kiemelt új design merészebb megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének. Ezzel nő a világítás teljesítménye, miközben csökken az energiafogyasztás a nagyobb hatótávolság (100%-ban elektromos E-TENSE), illetve az alacsonyabb CO2-kibocsátás (belső égésű motorok) érdekében.

A DS MATRIX LED VISION opcióként rendelhető. A rendszer olyan fénynyalábot bocsát ki, amely automatikusan igazodik a környezethez. Ennek köszönhetően folyamatosan bekapcsolt fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A DS MATRIX LED VISION rendszer 3 LED modullal működik, amelyek a „tompított fény” funkciót szolgálják, ezen kívül egy 15 világító szegmenre osztott egység található mindegyik fényszóróban.

Az egységben található LED-ek szegmensről szegmensre fokozatosan kapcsolnak be és ki, a szélvédő tetején elhelyezett kamera által érzékelt vezetési körülményeknek megfelelően. A DS MATRIX LED VISION messzire, széles sávban bevilágítja az utat, anélkül, hogy elvakítaná az előttünk haladó vagy a szemből érkező jármű vezetőjét. Ez a rendszer igazi kényelmet és mindenekelőtt nagyobb biztonságot nyújt, különösen az éjszakai vezetésnél.

EGYSZERŰSÍTETT VÁLASZTÉK

Az új DS 3 választéka az új DS 7 által bevezetett elvet követi. Az új OPERA kivitel a legexkluzívabb kiviteli szint. Az újragondolt felszereltségi szintek megkönnyítik a választást. Az opciók számát utólagos felszereléssel vagy opciócsomagok létrehozásával csökkentettük, ami áttekinthetőbb kínálatot eredményezett. Franciaországban az új DS 3 kezdő listaára 30 100 euró, PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval és BASTILLE kivitelben.

A hazai árlista októberben várható, míg az első DS 3-ak beérkezése 2023 januárjában.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom